آل این وان(all in one ) نوعی سیستم کامپیوتری بدون کیس است که مصرف برق کمی دارد و با اشغال کم‌ترین فضا، به‌عنوان دستگاه مناسب سازمان‌ها و اداره‌ها شناخته می‌شود.

اگر قصد خرید سیستم کامپیوتری دارید احتمالا با آل این وان(all in one ) نیز آشنا شده‌اید یا حداقل نام آن را شنیده‌اید. ما در این متن می‌خواهیم اطلاعات کافی درخصوص این نوع سیستم، مزایا و معایب آن در اختیار شما قرار دهیم تا تصمیم‌گیری آسان‌تری داشته باشید.

 

آل این وان‌ها قدمت بالایی دارند و اولین نسخه آن‌ها، آی‌مک ساخته‌شده توسط شرکت اپل است. با توجه به اینکه طی چند سال اخیر شاهد افزایش تولید و فروش این نوع محصول بوده‌ایم بهتر است اطلاعات خود را دررابطه‌‌با آن‌ها افزایش دهیم. برای این منظور تا انتهای متن با ما همراه باشید.

آل این وان(all in one ) ارزش خرید دارد؟

سیستم‌های آل این وان چیزی بین کامپیوترهای رومیزی و لپ‌تاپ‌ها هستند. در واقع این محصولات کیس ندارند و تمام قطعات درون مانیتور تعبیه می‌شوند، ضمن اینکه ظاهر آن‌ها کاملا با لپ‌تاپ متفاوت است.

آل این وان جای زیادی اشغال نمی‌کند و در مدل‌های متنوع تولید می‌شود تا همه کاربران بتوانند با توجه به نیاز خود مناسب‌ترین محصول را بخرند. درحال‌حاضر شاهد افزایش فروش این نوع سیستم هستیم درحالی‌که کامپیوترهای رومیزی با کاهش تقاضا مواجه بوده‌اند.

درصورتی‌که آل این وان(all in one ) به یک انتخاب اصلی برای کابران تبدیل شود دیگر خبری از کیس‌های سنگین نخواهد بود. ضمن اینکه مصرف برق این دستگاه نیز کم است. به‌طور کلی برای خرید آل این وان باید به بررسی مزایا و معایب آن بپردازیم.

 

https://www.digikala.com/search/category-all-in-pc/

 

بررسی مزایای آل این وان(all in one )

آل این وان که به‌اختصار آن را AIO نیز می‌گویند دستگاهی با ظاهر جذاب و کاربرپسند است. در این سیستم همه قطعات را درون مانیتور تعبیه کرده‌اند و با خرید آن، دیگر نیازی به استفاده از کیس و اسپیکر ندارید. نمایشگر لمسی دستگاه نیز شما را از خرید ماوس بی‌نیاز می‌کند اما درصورت تمایل استفاده از ماوس امکان‌پذیر است. به‌طور کلی از مزایای آل این وان باید به موارد زیر اشاره کرد:

 

https://www.digikala.com/search/category-all-in-pc/

 

در آل این وان سیستم و مانیتور یکی هستند

کامپیوتر دارای کیسی برای نگهداری قطعات است و لپ‌تاپ نیز 2 بخش مجزا دارد که قطعات در زیر صفحه‌کلید تعبیه شده‌اند، اما آل این وان(all in one ) با ظاهر و فناوری ساخت منحصربه‌فرد خود تنها یک مانیتور دارد و به‌طور کلی سیستم به نمایشگر متصل است. ضمن اینکه تصاویر در آن باکیفیت بالایی نمایش داده می‌شوند.

AIO فضای زیادی اشغال نمی کند

all in one بدون کیس عرضه می‌شود و این موضوع از اشغال فضای زیاد توسط یک سیستم کامپیوتری جلوگیری می‌کند. به همین دلیل نیز در اداره‌ها و سازمان‌ها معمولا از آل این وان استفاده می‌شود.

 

کاهش مصرف برق با آل این وان

این نوع سیستم مصرف برق را تا 86درصد کاهش می‌دهد. حتی اگر یک کاربر باشید با استفاده از آل این وان در طولانی‌مدت می‌توانید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید. این موضوع در اداره‌ها و سازمان‌ها که چندین سیستم برای ساعت‌های طولانی روشن می‌مانند اهمیت بیشتری دارد.

قابلیت ارتقاء آل این وان(all in one )

رم، هارد و پردازنده نقش مهمی در یک سیستم کامپیتوری دارند و اینکه بتوان آن‌ها را ارتقاء داد بسیار حائز اهمیت است. با خرید آل این وان می‌توانید رم، پردازنده و هارد این سیستم را ارتقاء دهید تا علاوه‌بر افزایش سرعت فضای بیشتری برای ذخیره‌سازی اطلاعات داشته باشید.

بررسی معایب آل این وان

آل این وان‌ها مانند دیگر سیستم‌های کامپیوتری علاوه‌بر مزایا دارای معایبی هستند که حین خرید باید به آن‌ها توجه شود. در ادامه به بررسی این موارد می‌پردازیم تا با اطمینان خاطر بیشتری برای خرید این محصول اقدام کنید.

قدرت آل این وان در اجرای برنامه ها

در آل این وان(all in one ) از پردازنده‌هایی با قدرت بالا استفاده می‌شود اما برخی از این دستگاه‌ها قابلیت اجرای برنامه‌های سنگین گرافیکی یا بازی‌های حجیم را ندارند. مگر اینکه تمام قطعات آن، قدرتمند و از نسل‌های جدید باشند.

درصورتی‌که استفاده شما از یک سیستم کامپیوتری، انجام کارهای روزمره مانند وب‌گردی یا کار با نرم‌افزارهای آفیس است یا به نمایشگری با اندازه بزرگ و رزولوشن بالا نیاز دارید این دستگاه بهترین گزینه به‌شمار می‌آید.

آل این وان وزن بالایی دارد

با توجه به اینکه تمام قطعات در مانیتور آل این وان(all in one ) تعبیه می‌شوند طبیعی است که وزن این محصولات بالا باشد. وزن حدودی آل ‌این وان‌ها حدودا 9 کیلوگرم است و برای استفاده از آن‌ها باید در انتخاب میز دقت داشته باشید.

قیمت بالای آل این وان

برای تولید این محصولات باید از قطعاتی با اندازه کوچک استفاده شود که این موضوع افزایش هزینه آن‌ها را به‌دنبال دارد. در واقع اگر بخواهید بین این محصول و یک کامپیوتر رومیزی هم‌رده مقایسه انجام دهید، آل‌ این 

وان با قیمت بالاتری به‌فروش می‌رسد. البته برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و پیدا کردن محصولی با قیمت مناسب می‌توانید به فروشگاه دیجی کالا مراجعه کنید.

تعمیرات سخت آل این وان 

یکی دیگر از معایب این دستگاه سختی در تعمیر آن است. در واقع تعبیه قطعات در آل این وان به‌صورت یکپارچه انجام می‌شود؛ ضمن اینکه اندازه قطعات نیز معمولا خیلی کوچک است که این موارد سختی تعمیرات را به‌همراه دارند.

لازم است بگوییم یکی از مهم‌ترین قطعات در این سیستم‌ها نمایشگر است. درصورتی‌که این بخش دچار خرابی شود هزینه‌های تعمیر تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کنند. ضمن اینکه احتمال خرابی همیشگی دستگاه وجود دارد به‌صورتی که مجبور به تعویض آن شوید.

حین خرید آل این وان(all in one ) به چه نکاتی توجه کنیم؟

این نکات کاملا به هدف شما از خرید آل این وان بستگی دارند. در واقع برخی افراد تنها می‌خواهند تصاویر باکیفیت بالا نمایش داده شوند و برخی دیگر اندازه نمایشگر را مد نظر دارند.

توجه به نمایشگر بسیار حائز اهمیت است چراکه دیگر امکان تعویض آن را نخواهید داشت. از دیگر نکات مورد توجه باید به قدرت قطعاتی مانند سی‌پی‌یو و رم اشاره کرد. اگر می‌خواهید کارهای سنگین با سیستم خود انجام دهید باید سخت‌افزار قدرتمندی داشته باشد.

جمع‌بندی

آل این وان(all in one ) با اشغال کم‌ترین میزان فضا به یکی از بهترین سیستم‌های کامپیوتری برای استفاده در اداره‌ها و سازمان‌ها تبدیل شده است. اگر می‌خواهید از این سیستم برای کارهای سنگین استفاده کنید باید قدرت پردازنده، رم و جی‌پی‌یو را مد نظر داشته باشید. قیمت بالا یکی از معایب این سیستم است که با خرید آن از دیجی کالا می‌توانید تا حدودی هزینه‌ها را کاهش دهید.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی آل این وان(all in one )
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.