جالب است بدانید صندوق قابل‌معامله بیت‌کوین هم‌اکنون در کانادا خرید و فروش می‌شود. در حالی ‌که در امریکا همچنان اجازه حضور این صندوق‌ها در بازار بورس صادر نشده است. در این مقاله قصد داریم شما را با ETF بیت‌کوین آشنا و مزایای آن را مطرح کنیم. همراه ما باشید.

بیت‌کوین به‌دنبال آن است که هر فردی بتواند به‌صورت قانونی در آن سرمایه‌گذاری کند. همان‌طور که می‌دانید، هم‌اکنون بسیاری از افراد و نهادها نمی‌توانند به‌صورت قانونی بیت‌کوین خریداری و از آن‌ نگه‌داری کنند. در همین راستا، بسیاری بر این باورند که صندوق قابل‌معامله (ETF) بیت‌کوین، شرایط بهتری را برای قیمت بیت کوین و خرید آن به‌صورت قانونی فراهم می‌کند.

جالب است بدانید صندوق قابل‌معامله بیت‌کوین هم‌اکنون در کانادا خرید و فروش می‌شود. در حالی ‌که در امریکا همچنان اجازه حضور این صندوق‌ها در بازار بورس صادر نشده است. در این مقاله قصد داریم شما را با ETF بیت‌کوین آشنا و مزایای آن را مطرح کنیم. همراه ما باشید.

صندوق قابل‌معامله چیست؟

صندوق‌های قابل‌معامله یا ETF در حقیقت همان محصولات مالی سنتی و قانونی‌اند که می‌توان آن‌ها را از طریق اپلیکیشن‌های معاملاتی خریداری کرد. این صندوق‌ها قیمت دارایی خاصی را نشان می‌دهند.

ETF بیت‌کوین از چه نظر اهمیت دارد؟

 

خرید بیت‌کوین و نگه‌داری از آن‌ در مقادیر و حجم بالا برای نهادها مشکلاتی را به‌همراه دارد. مثلاً، سرمایه‌گذاران بزرگی ازجمله گلدمن ساکس (Goldman Sachs) را در نظر بگیرید. برای چنین شرکتی چندان ایمن نیست که با اتصال کیف پول سخت‌افزاری به لپ‌تاپ، میلیاردها دلار سرمایه را انتقال دهد.

همچنین، نهادهای بزرگ مالی همانند سرمایه‌گذاران خرد عمل نمی‌کنند و برای مشارکت در چنین فضای معاملاتی، به سازوکار مالی مناسب و چارچوب نظارتی پیچیده‌ای نیاز دارند. ازاین‌رو، با راه‌اندازی صندوق قابل‌معامله ارزهای دیجیتال، احتمال دارد که سرمایه‌گذاران بزرگ، در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

بنابراین، تصویب و قانونی شدن ETF بیت‌کوین مشارکت بسیاری از فعالان بازارهای مالی سنتی را در بازار ارزهای دیجیتال به‌دنبال خواهد داشت. در ضمن، سرمایه‌گذاران دیگر نگران نگه‌داری فیزیکی دارایی‌های خود نخواهند بود.

 

 

بیت کوین (2)

 

ETF اسپات بیت‌کوین چیست؟

ETF اسپات بیت‌کوین نوعی صندوق قابل‌معامله است که ارز دیجیتال بیت‌کوین را مستقیماً در خود نگه‌ می‌دارد. این موضوع بدان معنا است که عملکرد ETF اسپات بیت‌کوین از ارزش لحظه‌ای ارز دیجیتال بیت‌کوین تأثیر می‌گیرد.

هنگامی‌که سرمایه‌گذاران اقدام به خرید سهام ETF اسپات بیت‌کوین می‌کنند، درواقع نمودی از بیت‌کوین واقعی را خریداری کرده‌اند؛ با این تفاوت که شخصاً از بیت‌کوین‌ها نگه‌داری نمی‌کنند، چراکه بیت‌کوین‌ها در صندوق قرار دارد.

ETF اسپات بیت‌کوین چه مزایایی دارد؟

صندوق‌ قابل‌معامله بیت‌کوین مزایایی دارد که در ادامه هرکدام را به‌طور مجزا بررسی می‌کنیم.

راحتی در انجام معاملات

در ETF اسپات بیت‌کوین بدون آن‌که نیازی به یادگیری شیوه کار، ثبت‌نام در صرافی یا نگه‌داری مستقیم BTC باشد، می‌توانید وارد بازار ارزهای دیجیتال شوید. این صندوق دردسر مالکیت دارایی‌ها در کیف پول دیجیتال را از بین برده است، به‌طوری که اگر رمزعبور کیف پول دیجیتال خود و عبارت بازیابی را فراموش کرده باشید، باید برای همیشه با بیت‌کوین‌های خود خداحافظی کنید! اما در صندوق بیت‌کوین جریان به‌ این صورت نیست.

 

 

بیت کوین (3)

 

تنوع دارایی‌ها

جالب است بدانید ETFها این قابلیت را دارند که بیش از یک نوع دارایی را در خود داشته باشند. مثلاً، ETF بیت‌کوین می‌تواند سهام فیس‌بوک، اپل و بسیاری از شرکت‌های دیگر را نیز شامل شود. در این صورت، با متنوع‌سازی سبد دارایی‌ها، ریسک سرمایه‌گذاری کاهش می‌یابد و سرمایه‌گذاران با خاطری آسوده‌تر می‌توانند سرمایه‌گذاری را آغاز کنند.

برخورداری از نقدینگی بیشتر

بازارهای بورس در مقایسه با صرافی‌های ارز دیجیتال از قدرت نقدینگی بالاتری برخوردارند. این امر باعث آسانی بیشتر خرید و فروش ETFها می‌شود.

 

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.