قیمت بیت کوین سقوط 9 درصدی را تجربه کرد/ چرا بازار رمزارزها قرمز شد؟

ارزش بیت کوین حدود 9 درصد در روز پنجشنبه کاهش یافت و در صرافی بایننس، بزرگترین صرافی ارز مجازی دنیا، تا زیر 25 هزار دلار یعنی 24715 دلار پایین آمد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ ارزش بیت کوین حدود ۹ درصد در روز پنجشنبه کاهش یافت و به ۲۴۷۱۵ دلار رسید

تسنیم به نقل از کوین‌دسک نوشت: ارزش بیت کوین حدود 9 درصد در روز پنجشنبه کاهش یافت و در صرافی بایننس، بزرگترین صرافی ارز مجازی دنیا، تا زیر 25 هزار دلار یعنی 24715 دلار پایین آمد. 

شاخص بیت کوین به پایین‌ترین رقم طی دو ماه گذشته رسیده و اتر هم با 11 درصد کاهش حدود 1600 دلار معامله می‌شود.

یکی از دلایل اصلی پایین آمدن ارزش ارزهای مجازی مخصوصاً بیت کوین، ادامه افزایش نرخ بهره بانک‌های مرکزی دنیا از جمله بانک مرکزی آمریکاست. سود اوراق قرضه 30 ساله خزانه آمریکا 4.43 درصد افزایش یافته، یعنی بالاترین رقم از 2011. سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا هم 4.32 اعلام شده یعنی بالاترین رقم طی 15 سال گذشته.

این شرایط نه تنها بر بازار ارزهای مجازی که بر سایر سرمایه‌های مخاطره آمیز هم تاثیر گذاشته است. شاخص سهام نزدک هم حدود 6 درصد در ماه اوت پایین آمده چون بالا رفتن نرخ بهره باعث افت سرمایه‌گذاری در بازار سهام می‌شود.

بالا رفتن نرخ بهره سرمایه‌گذاری در سرمایه‌های غیر سودده مثل طلا و ارزهای مجازی را هم تضعیف می‌کند.

در حالی که برخی تحلیلگران امیدوارند کمیته بورس و اوراق بهادار آمریکا به زودی صندوق قابل معامله بیت کوین را تصویب کند، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که این تصمیم در 2023 گرفته شود.

از طرف دیگر، به نظر می‌رسد بازار ارزهای مجازی عکس‌العمل چندانی به محرک‌های مثبت اخیر مثل راه‌اندازی پول با ثبات پی‌پل، یکی از بزرگترین شرکت‌های خدمات مالی دنیا و همچنین درخواست‌های بسیار برای صندوق‌های قابل معامله در رابطه با اتر، نشان نداده است.

 

photo_2023-08-18_14-09-02

 

شایعات در فضای مجازی

به گزارش جی پلاس؛ در زمانی که سقوط قیمت ارزهای دیجیتال در حال رقم خوردن بود، در شبکه اجتماعی اکس نیز شایعه ای منتشر شد مبنی بر اینکه شرکت اسپیس اکس (متعلق به ایلان ماسک) تمامی بیت کوین های خود را فروخته است. ارزش بیت کوین های این شرکت 373 میلیون دلار برآورد شده بود. البته این خبر و تاثیر آن بر بازار رمزارزها تایید نشده است.

دیدگاه تان را بنویسید