نمایشگرهای ال‌ای‌دی به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارند از محبوبیت زیای برخوردار است. این نمایشگرها به دلیل حساسیت نسبتاً بالایی که دارند نسبت به استفاده نادرست و عدم رعایت بعضی از نکات بسیار آسیب‌پذیرند. ازآنجایی‌که قیمت نسبتاً بالایی دارند، به‌راحتی قابل‌جایگزینی نیستند. پس روش‌های نگهداری از نمایشگرها اهمیت زیادی پیدا می‌کند. تا پایان مقاله همراهمان باشید تا روش‌هایی برای افزایش طول عمر نمایشگرهای LED برای شما ارائه دهیم.

چگونه از نمایشگرهای ال‌ای‌دی محافظت کنیم؟

با یک جستجوی ساده درباره قیمت‌های نمایشگرهای ال‌ای‌دی متوجه خواهید شد که محافظت از این صفحه‌ها و درنظرداشتن روش‌هایی برای افزایش طول عمرشان بسیار منطقی به نظر می‌رسد. حال‌آنکه چطور این کار را انجام دهید، در ادامه به شما خواهیم گفت.

افزایش طول عمر نمایشگرهای ال‌ای‌دی با تهویه مناسب

نمایشگرهای ال‌ای‌دی در برابر گرما بسیار حساس هستند. درصورتی‌که آن‌ها را در معرض نور خورشید و در نزدیکی وسایل گرمایی قرار دهید، در کوتاه‌مدت مدارها و قطعات الکترونیکی آن تحلیل می‌رود.

بهترین فاصله‌ای را که می‌توانید برای فاصله صفحات تا دیوار در نظر داشته باشید تا هوا بین نمایشگر و دیوار به‌راحتی در جریان باشد حدود 10 سانتی‌متر است.

تلویزیون‌های شهری هم جزئی از همین نمایشگرهای ال‌ای‌دی است. ازآنجایی‌که این صفحات در معرض نور خورشید بوده و محافظت از آنها کار ساده‌ای نیست، تولیدکننده تلویزیون شهری این نکته را در نظر گرفته و نیازی به محافظت از نمایشگر ال‌ای‌دی در برابر نور خورشید نیست.

استفاده از استابلایزر راهی دیگر برای افزایش طول عمر LED

صفحات نمایشگر علاوه بر حساسیت در برابر گرما نسبت به نوسان ولتاژ هم آسیب‌پذیر هستند. برای اینکه از صفحه نمایشگر ال‌ای‌دی تان  در برابر نوسانات ولتاژ و ورود پارازیت‌ها جلوگیری کنید خرید استابلازیر به‌عنوان دستگاه تثبیت‌کننده ولتاژ بسیار ضرورت دارد.

تنظیم کنتراست تصویر؛ از دیگر روش‌های افزایش عمر نمایشگر

برای صفحات نمایشگر خود کنتراست استاندارد را در نظر بگیرید. میزان کنتراست در صفحات نمایش به این دلیل اهمیت دارد که هرچه از قدرت کنتراست تصویر بیشتری برای نمایشگرها انتخاب کنید، عمر دستگاه هم کاهش می‌یابد.

تنظیم روشنایی هم در افزایش عمر نمایشگرال ای دی مؤثر است

برای اینکه از صفحه نمایشگری که در اختیار دارید بهینه استفاده کرده و در نتیجه طول عمر بیشتری داشته باشد، تنظیم میزان روشنایی نور صفحه را متناسب با نور محیط تنظیم کنید. هرچه میزان نور صفحه‌نمایش بیشتر شود، مقدار مصرف انرژی آن بالا رفته و عمر دستگاه کاهش می‌یابد.

نمایشگر آل ای دی را بیهوده روشن نگه ندارید

زمانی قصد استفاده از نمایشگر ال‌ای‌دی را ندارید بهتر آن را خاموش کنید تا مدت‌زمان بیشتری همراهی‌تان کند. حتی اگر در طول روز یک یا دو ساعت هم تلویزیون را خاموش نگه دارید، باعث افزایش طول عمر آن خواهید شد.

 

images_1688972866_64abae4207d47

 

بهتراست برای مدت تلویزیون خاموش را از برق بکشید

از دیگر راه‌هایی که باعث افزایش طول عمر تلویزیون می‌شود، اگر تلویزیون شما به مدت‌زمان زیادی خاموش بود دوشاخه را از برق بکشید. مصرف انرژی برق در تلویزیون فقط به زمانی که روشن است محدود نمی‌شود. بلکه وقتی دستگاه خاموش باشد، ترانس تلویزیون روشن بوده و انرژی مصرف می‌کند. پس علاوه بر مصرف برق، از طول عمر دستگاه هم کم می‌شود.

برای افزایش عمر صفحات ال ای دی، آن ها را تمیز نگه دارید

تجمع گرد وغبار روی صفحات نمایشگر باعث خرابی تلویزیون می شود. بنابراین تمیزنگه داشتن صفحه بااستفاده از دستگاه های میکروفیبر، به افزایش طول عمر این  دستگاه کمک می کند.

در صورت بروز مشکل در صفحات نمایش خودتان دست به آچار نشوید

تلویزیون های ال ای دی امروزی اجزایی بیشتر و فراتر از یک لامپ تصویر ساده دارد. در صورتی که با مشکلی در تلویزیون مواجه شدید، به خیال این نباشید که نهایت با تعویض لامپ تصویر یا وارد کردن چند ضربه روی آن مجدد بتوانید برنامه دلخواهتان را تماشا کنید.

توصیه اکید ما به شما، مراجعه به تعمیرات وسایل خانگی است که تان هم صرفه جویی کنید.

تلویزیون های LED چند سال عمر می کنند؟

 

images_1688972909_64abae6d07b5e

 

اگر تمام مواردی که درافزایش طول عمر صفحات ال ای دی اثرگذار هستند، رعایت شوند، عمر مفید این وسایل بین 7 تا  10 سال خواهد بود. اما برند تولیدکننده و نوع دستگاه هم در طول عمر این وسیله برقی موثراست.

جمع بندی مقاله

در این مقاله درباره روش هایی برای افزایش طول عمرنمایشگرهای LED نوشتیم. در این روش ها به نحوه تمیزکردن صفحات، خاموش نگه  داشتن آن و استفاده از ترانس برای کنترل ولتاژ ورودی اشاره داشتیم. علاوه براین درباره اهمیت تعمیر اصولی نمایشگرهای ال ای دی هم به عنوان یکی از راه های افزایش عمر این دستگاه صحبت کردیم. امیدواریم با رعایت این نکات بتوانید استفاده ای بهینه از وسیله برقی تان داشته باشید.

منبع

 

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.