فرد برنده در مزایده حداقل می بایست ده درصد قیمت برنده شدن را در همان روز پرداخت نماید و مابقی را نهایتاً ظرف مدت یک ماه به برگزارکننده مزایده پرداخت نماید. افراد جهت شرکت در مزایده می بایست به آگهی های مزایده مراجعه نمایند تا از زمان، مکان، قیمت پایه، مشخصات خودرو مورد مزایده و ... اطلاع یابند. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مزایدات خودرو تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مزایده خودرو از فرایندهای تجاری جهت خرید خودرو است. این فرایند می تواند درخصوص خودروهای نو و یا کار کرده انجام پذیرد. افرادی برنده واقعی مزایدات خودرو هستند که بتوانند مزایده خودرو را به قیمتی کمتر از قیمت بازار دریافت نمایند.

فرد برنده در مزایده حداقل می بایست ده درصد قیمت برنده شدن را در همان روز پرداخت نماید و مابقی را نهایتاً ظرف مدت یک ماه به برگزارکننده مزایده پرداخت نماید. افراد جهت شرکت در مزایده می بایست به آگهی های مزایده مراجعه نمایند تا از زمان، مکان، قیمت پایه، مشخصات خودرو مورد مزایده و ... اطلاع یابند. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مزایدات خودرو تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مزایده خودرو چیست؟

مزایدات خودرو یکی از فرایندهای تجاری است که به دلیل افزایش قیمت خودرو این روزها طرفداران بسیار پیدا کرده است. اگرچه مزایده خودرو می تواند در خصوص خودروهای نو انجام شود، اما به دلیل افزایش قیمت بی رویه استقبال از مزایده خودروهای دست دوم رو به افزایش است. به منظور مزایده هر خودرویی از جمله خودروهای دست دوم و یا کار کرده لازم است تا افراد علاوه بر اطلاع از زمان و مکان برگزاری مزایده در خصوص مشخصات خودرو اطلاعاتی به دست آورند.

نوع خودرو، سال ساخت، مقدار کیلومتر کارکرده، رنگ خودرو و ... از جمله این مشخصات به شمار می رود. توصیه می گردد تا افراد پیش از برگزاری مزایده در صورت امکان از خودرو بازدید نموده و آن را ارزیابی نمایند و حتی می توانند در این خصوص از کارشناس فنی استفاده کنند.

چگونه در مزایده خودرو برنده شویم ؟

افراد به منظور شرکت در مزایده خودرو لازم است تا در زمان و مکان مشخص شده جهت انجام مزایدات شرکت نماید. حتی افراد لازم است از قیمت پایه خودرو مطلع باشند. قیمت پایه قیمتی است که مزایده از آن قیمت شروع  می شود و قیمت کف و کمترین قیمت برای شروع مزایده به شمار می رود. همچنین افراد در صورت برنده شدن در مزایده خودرو لازم است تا ده درصد مبلغ برنده شدن خودرو را به مزایده گزار پرداخت نماید و مابقی مبلغ باقیمانده را حداکثر تا یک ماه به مزایده گزار پرداخت نماید.

اگر خودرو مزایده ای کارکرده باشد می بایست پیش از برگزاری مزایده حتماً توسط کارشناس فنی خودرو مورد ارزیابی قرار گیرد. در نظر گرفتن این نکته حائز اهمیت است که فردی برنده واقعی مزایده خواهد بود که خودرو را به قیمتی کمتر از قیمت بازار برنده شود، لذا لازم است افراد از قیمت روز بازار مطلع باشند تا در خصوص خودرو مزایده ای پیشنهاداتی بالاتر از قیمت روز بازار خودرو ارائه ننمایند. برای مثال به منظور شرکت در مزایده سایپا لازم است تا متقاضیان از قیمت روز خودرو بازار مطلع باشند تا بتوانند در روز برگزار مزایده قیمت هایی کمتر از قیمت روز بازار ارائه نمایند.

چرا مزایده خودرو برگزار می شود؟

مزایده خودرو در خصوص خودرو های کارکرده یا نو انجام می پذیرد و افراد برای شرکت در این مزایدات لازم است تا به سایت مزایدات ارتباط گستران هزاره مراجعه نمایند. گاهی شرکت های تولید کننده خودرو برای فروش خودروهای خود مزایده برگزار می کنند. گاهی سازمان های مختلف به منظور تأمین سرمایه یا حتی پرداخت بدهی های خود اقدام به فروش خودروهای نو و یا کارکرده خود می نمایند.

در تمامی حالات ذکر شده، مزایده به اختیار مزایده گزار و به اهداف مختلفی انجام می پذیرد. اما ممکن است مزایده خودرو به التزام مراجع قضایی صورت گیرد. برای مثال مراجع قضایی سازمانی را به دلیل بدهکار بودن ملزم به مزایده خودروهایشان کنند و یا ممکن است مراجع قضایی فردی حقیقی را برای پرداخت مهریه همسر ملزم به مزایده خودرو نماید. در این حالات که به التزام مراجع قضایی انجام می پذیرد، تحت نظر سازمان قضایی مزایده خودرو انجام می پذیرد.

چگونه از مزایدات خودرو مطلع شویم؟

به منظور اطلاع از مزایدات خودرو اشخاص حقیقی و یا حقوقی لازم است تا آگهی مزایدات را در روزنامه های کثیرالانتشار یا در مجامع عمومی منتشر کنند. این انتشار حداقل می بایست یک بار انجام گیرد. اما امروزه با توجه به کاربرد و فراگیر بودن فضای مجازی مزایده گزاران اغلب از سایت های عمومی معتبر جهت مزایده کالاهای خود از جمله مزایده خودرو استفاده می کنند.

در تمامی آگهی مزایدات چه در روزنامه و چه در سایت های اینترنتی لازم است که زمان و مکان دقیق برگزاری مزایده به همراه مشخصات کالای مورد مزایده و قیمت پایه آن مشخص شده باشد. برای مثال اگر مزایده در خصوص مزایده خودرو باشد مشخص کردن تعداد خودروهای مورد مزایده، مشخص کردن سبک و سنگین بودن خودرو، نوع خودرو، مدل خودرو، سال ساخت، میزان کارکرد، رنگ و ... لازم است.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.