انتخاب میان میز اداری مدرن و کلاسیک، برای عموم خریداران چالش برانگیز است. چرا که نمی دانند کدام یک از این میزها برای محیط کاری آنان مناسب است. پس از بررسی تفاوت این دو سبک و مشخصات هریک، به راحتی می توانید میز اداری مناسب را انتخاب کنید.

انتخاب میان میز اداری مدرن و کلاسیک، برای عموم خریداران چالش برانگیز است. چرا که نمی دانند کدام یک از این میزها برای محیط کاری آنان مناسب است. پس از بررسی تفاوت این دو سبک و مشخصات هریک، به راحتی می توانید میز اداری مناسب را انتخاب کنید.

مشخصات میز اداری کلاسیک

میز اداری کلاسیک مختص افرادیست که به سبک های هنری و قدیمی علاقه مندند. میزهای کلاسیک عموماً از متریال خالص چوب ساخته شده و به هنر منبت کاری مزین می شوند. این قبیل میزها ظاهری فاخر و مجلل دارند و برای استفاده در دکوارسیون های سنتی و کلاسیک خریداری می شوند.

به طور معمول میزهای کلاسیک به واسه بهره مندی از هنرهای تزئینی همچون نقوش برجسته چوبی، دارای ابعاد بزرگتری نسبت به میزهای ساده هستند. استفاده از چوب طبیعی در همراهی با رنگ های تیره و گرم، ظاهری شکیل به میزهای اداری کلاسیک بخشیده است. چیدمان این میزها در کنار صندلی های کلاسیک اداری، علاوه بر ایجاد محیطی صمیمی و گرم، موجب افزایش اعتبار شرکت می شود.

 

 

در انتخاب میز اداری کلاسیک با چند محدودیت مهم مواجه می شوید. همانطور که گفته شد، ابعاد میزهای کلاسیک نسبت به میزهای ساده اداری، کمی بزرگتر است. همچنین هارمونی رنگ در دکوراسیون کلاسیک کاملاً تیره و گرم است. به همین خاطر نمی توان این قبیل مبلمان اداری را در فضاهای کوچک چیدمان نمود. چرا که مبلمان های کلاسیک علاوه بر مسدود کردن محل عبور، موجب کوچکنمایی محیط نیز می شوند.

عامل محدود کننده دیگر، قیمت بالای میز اداری کلاسیک است. استفاده از متریال مقاوم و ارزشمند چوب، قیمت میز کلاسیک را افزایش داده است. همچنین بهره مندی از تزئیات اضافه و متریال های مکمل با کیفیت نیز موجب افزایش میزهای کلاسیک شده است. بنابراین می توان گفت، استفاده از میزهای شیک و مجلل کلاسیک، تنها برای مدیرانی که از بودجه مناسب و فضای اداری وسیع برخوردار هستند، مناسب است.

 

مقایسه و تفاوت های میز اداری مدرن یا کلاسیک 2

 

مشخصات میز اداری مدرن

میزهای مدرن از جمله محبوب ترین و پرفروش ترین میزهای اداری هستند که با ظاهر ساده و شکیل خود شناخته می شوند. این دسته از میزها با وجود سادگی و بی آلایشی، بسیار زیبا و شیک جلوه می کنند. اغلب تولیدکنندگان، میز اداری مدرن را در رنگ های روشن، خنثی و یا رنگ های شاد و هیجان انگیز می سازند. گاهی نیز ترکیب متعادلی از این تونالیته ها به وجود آورده و طرح منحصربفرد خود را ایجاد می کنند.

 

 

در سبک مدرن خبری از تزئینات اضافه نیست. اما از فرم های منحنی و خاص به وفور استفاده می شود. متریال غالب در این سبک، مصنوعات پلاستیکی، شیشه، فلز و همچنین چوب خالص است. ترکیب رنگ های روشن، خطوط منحنی و متریال های سبک موجب محبوبیت گسترده میز مدرن اداری شده است.

قیمت میز اداری مدرن به واسطه بهره مندی از متریال ارزان قیمت، بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. اما در برخی میزهای اداری که دارای ساختاری خلاقانه و منحصربفرد هستند، قیمت میز مدرن کمی بیشتر خواهد بود. این دسته از میزها می توانند به نقطه تمرکز محیط اداری شما تبدیل شده و هویت سبک مدرن در فضا را تقویت کنند.

تفاوت میز اداری کلاسیک و مدرن

تا به اینجا با مشخصات هر یک از میزها آشنا شدید. برای اینکه انتخاب درستی در میان این دو سبک محبوب داشته باشید، لازم است با تفاوت های آنان نیز آشنا شوید. در یک نگاه کلی می توان تفاوت میزهای کلاسیک و مدرن را در موارد زیر خلاصه نمود.

 

مقایسه و تفاوت های میز اداری مدرن یا کلاسیک 3

 

·ساختار فیزیکی و ویژگی های ظاهری

اصلی ترین تفاوت میان میزهای کلاسیک و مدرن از ظاهر آنان مشخص می شود. میزهای مدرن اداری دارای ساختاری ساده و شفاف هستند. در طراحی این دسته از میزهای اداری از فرم های تیز و یا منحنی استفاده می شود. در حالیکه میزهای کلاسیک دارای اشکال متنوعی بوده و هسته درونی آنان توسط یک باکس چوبی ضخیم پوشیده می شود.

 

 

·نوع و کیفیت متریال مصرفی

کیفیت متریال مصرفی در هر دو میز مدرن و کلاسیک، ارتباط مستقیمی با انتخاب سازندگان دارد. اما در یک نگاه کلی می توان کیفیت میزهای کلاسیک را به جهت استفاده از چوب های مقاوم و گران قیمت، بالاتر تصور نمود. این در حالیست که میزهای مدرن عموماً با مصنوعات چوبی و یا پلاستیکی ساخته شده و با وجود وزن کم، کیفیت کمتری نیز دارند.

·کاربرد آن در مراکز اداری

به طور معمول در دفاتر رسمی، از میزهای کلاسیک استفاده می شود. در این گونه فضاها، میز کلاسیک می تواند میزان رسمیت موجود در فضا را افزایش داده و جلوه ای فاخردر ذهن بیننده ایجاد کند. این در حالیست که در شرکت های خصوصی و یا بیزینس های خلاق، از میزهای مدرن در همراهی با صندلی های مدرن استفاده می شود. استفاده از این میزها در همراهی با سایر تجهیزات اداری مدرن، موجب افزایش خلاقیت کارکنان می شود.

 

مقایسه و تفاوت های میز اداری مدرن یا کلاسیک 4

 

·ابعاد و اندازه میزهای اداری

همانطور که پیش از این نیز گفته شد، ابعاد مبلمان های اداری در مقایسه با نمونه های مدرن، بزرگتر است. میزهای مدرن در ابعاد مختلف قابل سفارش هستند و به شکل چند منظوره با انعطاف پذیری بالا ساخته می شوند. در حالیکه میزهای کلاسیک در یک ابعاد خاص طراحی شده و خاصیت انعطاف پذیری را در بر ندارند.

سخن پایانی

انتخاب میان میز اداری کلاسیک و مدرن، ارتباط مستقیمی با روحیات مدیران و همچنین دکوراسیون حاکم بر محیط دارد. در صورتی که تصمیم به خلق یک دکوراسیون فاخر، مجلل و باشکوه دارید، لازم است از میزهای کلاسیک خریداری کنید. در حالیکه برای ایجاد یک دکوراسیون خلاقانه و نوآورانه، میزهای مدرن و مینیمال گزینه مطلوب تری خواهند بود.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.