شکی نیست که کارمندان زمان زیادی از روز خود را پشت میز اداری و مقابل رایانه‌های خود کار می‌کنند. مبلمان اداری باکیفیت بالا می‌تواند بهره‌وری را بهبود بخشد و به کارمندان در جلوگیری از کمردرد و سایر مشکلات بالقوه سلامتی کمک کند.

 

رنگ، نورپردازی، فضاهای باز، دکوراسیون داخلی از جمله ویژگی‌های کلیدی دفاتر مدرن است. امروزه میزان موفقیت فضاهای کاری دیگر فقط بر اساس تعداد کارگران سنجیده نمی‌شود و معیارهایی چون وضعیت رفاه، خلاقیت و البته بهره‌وری نقش مهمی در موفقیت کسب‌وکارها دارند. از این‌رو بسیاری از شرکت‌ها شعار کارکنان سالم کارکنان شاد هستند» را سرلوحه کار خود قرار داده‌‌اند و بر این اساس، طراحی دفاتر مدرن خود را تا حد زیادی بر اساس نیازها و عملکردهای کارمندانشان برنامه‌ریزی می‌کنند. آن‌ها علاوه بر فراهم آوردن آسایش و رفاه برای کارکنان، برای توسعه فعالیت‌های خود و همچنین بهبود وضعیت شرکت را در خط مقدم رقابت با رقبا برای فرهنگ سازمانی خود بیش از گذشته اهمیت قائل هستند. در این میان مبلمان اداری به‌خصوص صندلی و میز اداری اهمیت زیادی پیدا کرده‌اند و به نقطه عطفی در دکوراسیون داخلی تبدیل شده‌اند.

با توجه به چنین وضعیتی، طراحی مدرن فضاهای اداری و البته خرید تجهیزات و مبلمان اداری به یکی از مهم‌ترین سرمایه‌گذاری های شرکت‌ها تبدیل شده است به گونه‌ای که عدم توجه به آن منجر به ضرر و زیان‌های بسیاری برای هر کسب و کاری می‌شود.

 

کارکنان آسایش و کیفیت می‌خواهند

نیروی کار شما مهم‌ترین دارایی شما است و کارمندان شما ساعت‌های زیادی در روز از میز خود استفاده می‌کنند. اگر به فکر تهیه صندلی و میز‌های اداری مناسبی نباشید، مشکلاتی به وجود خواهد آمد که همه چیز از بهره‌وری کارکنان گرفته تا میزان رضایت شغلی آنان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در وهله اول باید در هنگام خرید مبلمان و میز اداری نیازهای کارمندان خود را در نظر بگیرید. یک نظرسنجی از منظر نیروی کار می‌تواند اطلاعات خوبی به شما بدهد. کارمندان میز اداری راحت می‌خواهند و شما چیزی با دوام می‌خواهید که بودجه شما را هدر ندهد و در طولانی مدت نیاز به جایگزینی نداشته باشید. از طریق لینک زیر می توانید برای خرید میز اداری اقدام نمایید.

https://mokaabgroup.com/office-tables/

انواع میز اداری

چوب

کیفیت مواد چوبی به کار رفته در ساخت میز‌های اداری بسیار متفاوت است. چوب‌های سختی مانند چوب ماهون، گردو، گیلاس یا بلوط از دیرباز به عنوان یکی از متریال های اصلی ساخت مبلمان اداری استفاده می‌شده است و در حال حاضر نیز طرح‌های متعددی با جنس چوب در بازار وجود دارد؛ اما از طرفی میزهای چوبی باکیفیت، هزینه‌های بالایی نیز به دنبال دارد. برای به حداقل رساندن این هزینه میزهایی با روکش چوب تولید می‌شوند که البته همان‌طور که انتظار می‌رود، به دلیل قیمت کمتر چنین گزینه‌هایی طبیعتاً کیفیت پایین‌تری نسبت به محصولات تمامی چوبی نیز دارند.

 

درکل چوب زیبایی بی‌پایانی به هر دفتری ارائه می‌دهد و با تنوع عناصر طراحی در نجاری، انواع رنگ‌ها و غیره عملاً تمام سبک‌ها و سلیقه‌ها را راضی نگه می‌دارد.

شیشه

میز‌های شیشه‌ای جلوه‌‌ای مدرن به دفاتر اداری می‌بخشند. آن‌ها مجموعه کاملی از تنظیمات را ارائه می‌دهند و برای محیط‌های حرفه‌ای گزینه مناسبی هستند. چارچوب آن‌ها می‌تواند نقش مهمی در زیبایی آن‌ها داشته باشد و جلوه آن‌ها دکوراسیون داخلی هر دفتر حرفه‌ای را بسیار جذاب می‌کند.

فلز

این روز‌ها شاهد تجدید حیات مواد فلزی در طراحی اداری هستیم به‌طوری که مجموعه متنوعی از میزهای اداری فلزی در بازار موجود است که واقعاً می‌توانند دفتر شما را به یک گالری هنری تبدیل کنند. قابلیت سفارشی سازی این نوع میز اداری می‌تواند آن‌ها به‌راحتی با هر سبک و چیدمان داخلی سازگار کند و ترکیب آن‌ها با رویه‌های شیشه‌ای و یا چوبی جلوه‌ای مدرن و زیبا به هر محیط و فضای اداری می‌بخشد.

ویژگی‌های مهم یک میز اداری مدرن

اگر فضاهای اداری 20 سال گذشته را با امروز مقایسه کنیم به وضوح شاهد تحول آشکاری درزمینهٔ مبلمان اداری، دکوراسیون داخلی فضای اداری، رنگ‌ها و. هستیم. هنگام اشاره به هنر و طراحی، تفاوت قابل توجهی بین هنر مدرن و معاصر وجود دارد. ویژگی‌های طراحی مبلمان اداری تجاری مدرن شامل خطوط تمیز و ساختارهای بدون پوشش است که اغلب از موادی مانند چوب، فلز و شیشه ساخته می‌شوند.

 

88

 

تثبیت و اهمیت نقش ارگونومی

ارگونومی چیزی بیشتر از سازگاری مبلمان اداری با کاربر نیست و وقتی صحبت از طراحی دفاتر مدرن می‌شود، به‌منظور جلوگیری از مشکلات فیزیکی، استرس و افزایش تمرکز طراحی مبلمان اداری اهمیت زیادی پیدا می گند. شما به عنوان مدیر و صاحب تجارت باید بتوانید به این پرسش‌ها پاسخ دهید. همکاران شما در محل کار چقدر راحت هستند؟ آیا آن‌ها وظایف خود را به‌طور مؤثر انجام می‌دهند؟ اگر پاسخ‌های شما منفی است، زمان آن رسیده است که به‌طور دقیق بررسی کنید آیا آن‌ها به‌صورت مداوم از نارضایتی و ناراحتی نسبت به مبلمان اداری خود شکایت دارند یا خیر.

امروزه به لطف تولید انواع میز‌ها و صندلی‌های ارگونومیک، کارمندان در طول روز از وضعیت سلامتی بهتری برخوردارند و مؤثرتر و بهینه‌تر از قبل کار می‌کنند. پس اگر شما نیز به دنبال تغییری در وضعیت و روند کار کارمندان خود هستید، بهتر است که بر روی گزینه‌های ارگونومیک سرمایه گذاری کنید.

تحول میز‌های اداری به شکلی چندمنظوره

از آنجا که اشکال کار همراه با نیازهای کارگران تغییر کرده است طراحی دفاتر مدرن نیز باید به صورتی کاربردی و چندمنظوره باشد. استفاده از مبلمان و میز‌های اداری چندمنظوره می‌تواند به بهبود بهره‌وری در دفتر کمک کند و کارمندان را به حفظ ارتباط مؤثر و البته همکاری باهم تشویق کند.

میز‌های اداری در خدمت دفاتر سبک باز

به لطف مبلمان اداری مناسب و میز‌های مشارکتی تعداد دفاتر با سبک باز به شدت در حال گسترش است. داشتن دیوارهای کمتر جریان روان‌تری را از اتاقی به اتاق دیگر امکان پذیر می‌کند و به کارمندان آزادی عمل بیشتری می‌دهد. همچنین چیدمان فضاهای اداری به شکل باز و مدرن موجب بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضا و استفاده مؤثر و بهینه از تمامی فضای اداری نسبت به دفاتر سنتی قدیمی شده است.

 

8888

 

چرا انتخاب مبلمان و میز اداری مناسب مهم است؟

شکی نیست که کارمندان زمان زیادی از روز خود را پشت میز اداری و مقابل رایانه‌های خود کار می‌کنند. مبلمان اداری باکیفیت بالا می‌تواند بهره‌وری را بهبود بخشد و به کارمندان در جلوگیری از کمردرد و سایر مشکلات بالقوه سلامتی کمک کند. تعداد فزاینده‌ای از صدمات از جمله ناراحتی گردن، کمر و شانه و درد عضلات و مفاصل وجود دارد که در نتیجه پیکربندی نامناسب فضاهای کاری ایجاد می‌شود. هرچه بیشتر وقت خود را پشت میز اداری بگذرانید، احتمال آسیب دیدگی شما بیشتر می‌شود؛ اما از آنجایی که برای هر چیزی راه‌حلی وجود دارد، انتخاب مبلمان اداری و صندلی و میز‌های اداری ارگونومیک و شخصی سازی شده کلید حل چنین مشکلاتی است. میز اداری و صندلی‌هایی قابل تنظیم که برای استفاده با رایانه طراحی‌شده‌اند به راحتی از سلامت کارمندان شما پشتیبانی می‌کند و با ایجاد افزایش رضایت آنان بهره‌وری‌شان را نیز تا حد زیادی افزایش می‌دهد. خبر خوش این است که درنهایت تمامی این تغییرات منجر به بهبود وضعیت تجارت شما در دنیای کسب و کار خواهد شد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.