آهنگ کردی شاد و سبک ‌های مشابه از جمله محبوب‌ترین و شناخته ‌شده ‌ترین دسته ‌بندی ‌ها از موسیقی ‌های کلاسیک و محلی هستند که در بخش ‌های مختلف ایران و حتی خارج از ایران توسط نوازندگان و خوانندگان سروده، نواخته و خوانده خواهد شد. برخلاف تصور عوام، ما با زبان ‌های کردی متفاوتی روبرو هستیم که هرکدام از آن‌ها ویژگی ‌های دستوری و زبانی خاص خود را دارند. موسیقی غنی منطقه کردستان، جذابیت ‌های خاص خود را دارد و البته مردم این سرزمین و یا شهرهای کردزبان هم علاقه خاصی به آن دارند.

 

آهنگ کردی شاد و سبک ‌های مشابه از جمله محبوب‌ترین و شناخته ‌شده ‌ترین دسته ‌بندی ‌ها از موسیقی ‌های کلاسیک و محلی هستند که در بخش ‌های مختلف ایران و حتی خارج از ایران توسط نوازندگان و خوانندگان سروده، نواخته و خوانده خواهد شد. برخلاف تصور عوام، ما با زبان ‌های کردی متفاوتی روبرو هستیم که هرکدام از آن‌ها ویژگی ‌های دستوری و زبانی خاص خود را دارند. موسیقی غنی منطقه کردستان، جذابیت ‌های خاص خود را دارد و البته مردم این سرزمین و یا شهرهای کردزبان هم علاقه خاصی به آن دارند.

  • مور
  • چمری
  • حیران
  • لاووک
  • هوره
  • گورانی
  • سیاه چمانه
  • بیت یا بالوره

از جمله محبوب‌ترین ‌ها هستند که هرکدام مشخصه ‌ها و ویژگی ‌های خاص خود را دارند. آهنگ کردی شاد نقطه عطف یکی از بی‌نظیرترین زبان‌ها در دنیا است. زبان کردی به دلیل طرفداران زیادی که در سراسر دنیا دارد یک سبک انحصاری به ‌حساب می ‌آید که نغمه ‌های بسیار زیبایی را هم در خود جای‌داده است. در ادامه با چند تن از محبوب‌ترین خواننده ‌های کرد زبان در دنیا هم آشنا خواهیم شد.

 

آشنایی با موسیقی کردی

تفاوتی ندارد که اهل آهنگ کردی شاد و یا موسیقی غمگین و اسلو هستید، در نهایت سبک‌های کردی می‌تواند برای شما جذاب و جالب باشد. بخصوص اگر اهل موزیک ‌های متفاوت با گویش ‌های متنوع باشید و از شنیدن یک سبک موسیقی خسته می‌شوید، دانلود آهنگ‌های شاد و غمگین ترکی می‌تواند برای شما جذاب‌ترین اتفاق ممکن باشد.

خوانندگان کرد معروف یک مزیت مهم نسبت به ‌تمامی سبک ‌ها و زبان‌ها خواهند داشت. هرکدام از آن‌ها امضای خاص خود را دارند. مثلاً شما ممکن است برخی هنرمندان را صرفاً به موزیک‌ها و آهنگ‌های کردی شاد بشناسید. برخی خواننده ‌ها نیز در نواخت نواهای دل‌ انگیز و جان‌سوز معروف هستند و عده‌ای از آن‌ها نیز در زمینه خاص ‌تر فعالیت می‌کنند.

 

آوات بوکانی

یکی از خواننده ‌های مشهور موزیک کردی است که به سبک‌های مختلف کار می‌کند. او را در حال حاضر یکی از برترین ها در مناطق مختلف کرمانشاه می‌شناسند و ممکن است شما هم موزیک او که به نام زبان کردی منتشر شده است را شنیده باشید.

پیشرو هورامی

در ادامه معرفی بهترین‌ها در آهنگ‌های کردی، پیشرو هورامی را معرفی خواهیم کرد. او توانسته با انتقال احساسات خالص، علاقه ‌مندان زیادی را به خود جلب کند و موزیک او در شهرهای کردنشین هم پلی می‌شود.

 

آشنایی با موسیقی کردی و تاریخچه آن (2)

 

میکس یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توان بر مبنای آن، یک آهنگ قدیمی یا موزیکی که جذاب است را معروف کرد، ریمیکس کردن خواهد بود. دانلود آهنگ ریمیکس کردی یک روش برای تجدید خاطراتی است که شما با این سبک از موسیقی ‌ها دارید و می‌خواهید همواره یک حس قدیمی و نوستالژیک را زنده کنید. خواننده‌هایی مانند خلیل مولانایی، فرشاد امینی، عطا غلامی و همین‌طور کاروان خباتی از جمله موفق ‌ترین ‌ها در این سبک هستند.

تفاوتی ندارد. این ملودی‌ها می‌تواند:

  • موزیک کردی شاد ریمیکس
  • موزیک‌های کردی غمگین ریمیکس
  • آهنگ‌های شاد و عاشقانه و ... باشد.

کیهان کلهر هم یکی از افتخارات موزیک کردستان به ‌حساب می ‌آید که از 12 سالگی فعالیت خود را آغاز نمود و خیلی زود به کشورهای اروپایی برای تحصیل رفت. او را با موزیک شجاعت حسین ‌خان می‌شناسند که محبوبیت زیادی در جامعه جهانی به دست آورده است. کلهر همین‌طور نامزد دریافت 4 دوره جایزه گرمی ایالات متحده نیز شده است که در نوع خود یک افتخار فوق ‌العاده به ‌حساب می‌آید.

دانلود آهنگ کردی با گویش ‌های مختلف

ایران ترکیه، عراق، سوریه، ارمنستان، قزاقستان، اردن، مصر، فلسطین و بسیاری از کشورهای دنیا کردزبان دارند. این گویش‌ها البته بیشتر در ایران، عراق، سوریه و ترکیه مورد استفاده قرار می‌گیرد. دانلود آهنگ کردی شمالی یا کرمانجی، میانی سورانی و لکی و همین‌طور جنوبی که با نام کرمانشاهی و ئیلامی شناخته می‌شود هم بسیار در اینترنت موردتوجه است.  البته موزیک کردی حد و مرزی ندارد و شما ممکن است هر سبکی مثل پاپ و ... هم در آن ببینید.

 

آشنایی با موسیقی کردی و تاریخچه آن (1)

 

متن ترانه آهنگ‌های کردی

شاهو حسینی، آرام بالکی، ترانه های برهان میرزایی و مریوانی هم در لیست بهترین‌های ما قرار می‌گیرند. معمولاً برای کسانی که از متن ترانه ‌های کردی چیزی نمی‌فهمند، ملودی و نواخت ترانه بسیار جذاب است. حتی برخی هم به دنبال یادگیری زبان هستند و در نتیجه آن مدام متن آهنگ کوردی را جستجو می‌کنند. آهنگ کردی برای جشن عروسی هم توسط خوانندگان محلی در مراسمات بخصوص در مناطق شمال غربی کشور، کردستان، پیرانشهر، اشنویه، ماکو، خوی، ارومیه و... خوانده می‌شود.

شما می‌توانید آهنگ‌های شاد کردی از خوانندگان معروف و محبوب کردستان را با بهترین کیفیت از سایت نیاز موزیک دانلود کنید. این موزیسین ‌ها به نام‌های: کوروش عزیزی، عزیز ویسی، فرشاد آزادی، اوات بوکانی، روح الله کرمی و... شناخته می‌شوند. آهنگ‌های شاد رضا لرستانی، سیوان گاگلی از جمله شناخته ‌شده ‌ترین‌ها در این زمینه هستند که هم حس فوق ‌العاده و نوستالژیکی به شما منتقل می‌کنند و هم شنیدن آن‌ها هیچ ‌گاه خالی ‌از لطف برای ورود به یک ‌دنیای تازه به یک زبان تازه نیست.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.