با توجه به پیشرفت تکنولوژی و استفاده از فناوری‌های جدید، امروزه مدل‌های مختلف دستگیره درب در بازار عرضه شده‌است. هر یک از این دستگیره‌ها دارای ویژگی‌های خاصی هستند و برای هر نوع درب باید از دستگیره مناسب استفاده شود. همه افراد روزانه چندین بار برای ورود و خروج به مکان‌های مختلف از دستگیره‌ها استفاده می‌کنند. این وسیله پرکاربرد به عنوان یکی از مهم‌ترین یراق آلات درب از نظر جنس، کاربرد و ساختار، تنوع بالایی دارد. قبل از خرید دستگیره باید اطلاعات خود را درباره انواع مختلف این وسیله افزایش دهید تا در زمان خرید انتخاب هوشمندانه‌تری داشته‌باشید. در این مقاله قصد داریم درباره انواع دستگیره درب و کاربردهای آن‌ها صحبت کنیم.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و استفاده از فناوری‌های جدید، امروزه مدل‌های مختلف دستگیره درب در بازار عرضه شده‌است. هر یک از این دستگیره‌ها دارای ویژگی‌های خاصی هستند و برای هر نوع درب باید از دستگیره مناسب استفاده شود. همه افراد روزانه چندین بار برای ورود و خروج به مکان‌های مختلف از دستگیره‌ها استفاده می‌کنند. این وسیله پرکاربرد به عنوان یکی از مهم‌ترین یراق آلات درب از نظر جنس، کاربرد و ساختار، تنوع بالایی دارد. قبل از خرید دستگیره باید اطلاعات خود را درباره انواع مختلف این وسیله افزایش دهید تا در زمان خرید انتخاب هوشمندانه‌تری داشته‌باشید. در این مقاله قصد داریم درباره انواع دستگیره درب و کاربردهای آن‌ها صحبت کنیم.

 

نقش دستگیره درب در حفظ امنیت و زیبایی دکوراسیون

دستگیره درب به همراه قفل نقش بسیار اساسی در افزایش امنیت ساختمان‌های اداری و مسکونی دارد. دستگیره‌های درب علاوه بر این‌که در ایمن نگه‌داشتن محیط زندگی و محل کار نقش مهمی دارند، در زیباتر‌شدن دکوراسیون داخلی نیز تاثیرگذارند. متناسب بودن سبک، طراحی و رنگ دستگیره با رنگ سایر قسمت‌های دکوراسیون داخلی، به جذاب‌شدن آن کمک زیادی می‌کند. بعضی از دستگیره‌ها فقط برای نصب روی درب‌های ورودی موجود در فضای باز مانند حیاط کاربرد دارند و برخی دیگر برای نصب روی درب‌های ورودی داخل ساختمان طراحی و ساخته شده‌اند. دستگیره‌های مخصوص محیط‌های باز به گونه‌ای ساخته شده‌اند که در برابر عواملی مانند رطوبت، از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند. دستگیره درب ورودی را از دو طرف می‌توان با استفاده از کلید قفل کرد. این نوع دستگیره‌ها از نظر ظاهری تنوع زیادی دارند که در ادامه با معروف‌ترین مدل‌های آن یعنی دستگیره رزت یا دو تکه و دستگیره پلاک آشنا خواهید شد.

 

بهترین دستگیره درب و انواع آن 2

 

دستگیره دو تکه چیست و برای چه درب‌هایی کاربرد دارد؟‌

دستگیره دو تکه که با نام دستگیره رزت شناخته می‌شود، نوعی دستگیره درب کلاسیک است که طرفداران زیادی دارد و به دلیل طراحی منحصر‌به‌فرد و خاص به راحتی با مدل‌های مختلف دکوراسیون داخلی هماهنگ می‌شود. دستگیره دو تکه از دو قسمت شامل جای کلید و دستگیره تشکیل شده‌است و در رنگ‌های متنوعی مانند زیتونی، پی‌ وی دی، نسکافه‌ای، سفید، ساتن، اخرایی، مشکی، سفید، طلایی، نقره‌ای، استیل مات و غیره تولید و به بازار عرضه می‌شود. دستگیره‌های رزت یا دو تکه معمولا با فلزاتی از جنس آلومینیوم، برنج، زاماک، آهن و غیره تولید و بعد از آبکاری به بازار عرضه می‌شوند. مقاومت، کارایی و دوام این نوع دستگیره درب نسبت به مدل‌های دیگر بیشتر است و با قیمت بسیار مناسبی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. آبکاری‌شدن دستگیره‌های رزت باعث می‌شود که بعد از مدتی دچار تیرگی، زنگ‌زدگی یا از بین‌رفتن رنگ نشوند. در بسیاری از پروژه‌های ساختمان‌سازی بر روی درب ورودی آپارتمان‌ها، درب حمام، درب اتاق خواب، درب سرویس بهداشتی و درب‌های ضد سرقت، دستگیره رزت یا دو تکه نصب می‌شود.

در زمان نصب دستگیره‌های دوتکه درب ابتدا باید به دقت، محل نصب روی درب مشخص شود‌. معمولا در بیشتر درب‌ها فاصله محل نصب دستگیره تا پایین درب حدود یک متر الی یک مترو بیست سانتی‌متر است. بعد از مشخص‌شدن جای نصب دستگیره و اندازه‌گیری سایز مقطع قفل، شافت دستگیره از چهار سمت به اندازه بیست میلی‌متر و محل نصب سیلندر نیز به میزان سی میلی‌متر باید سوراخ شود. بعد از عبور دادن محور چهار پهلو از قفل قاب موجود، در زیر رزت باید از چهار سمت سوراخ شود تا پیچ‌ها از طریق این سوراخ‌ها دستگیره را روی درب نگه دارند. با سفت‌کردن پیچ‌ آلن در زیر رزت با استفاده از آچار آلن، مراحل نصب دستگیره رزت یا دو تکه به پایان می‌رسد. برای نصب بر روی درب ورودی و درب اتاق خواب از دستگیره کلیددار رزت استفاده می‌شود‌. این دستگیره را هم از سمت داخل و هم از سمت خارج می‌توان قفل کرد. برای درب‌های حمام، سرویس بهداشتی و ضد سرقت دستگیره سوئیچی رزت کاربرد بیشتری دارد و فقط از سمت داخل قفل می‌شود. قیمت دستگیره‌های دو تکه به عوامل متعددی مانند کیفیت، جنس، مدل و طراحی بستگی دارد و خریداران با توجه به سلیقه شخصی خود، بودجه و تناسب دستگیره با دکوراسیون داخلی، می‌توانند نمونه مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنند.

دستگیره پلاک چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

دستگیره پلاک یا دستگیره یک تکه نوعی دستگیره درب است که بر خلاف دستگیره‌های دو تکه محل قفل و دستگیره به یکدیگر متصل هستند. این دستگیره‌ها به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مدل‌های دستگیره هنوز هم طرفداران بسیار زیادی دارند و در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. دستگیره‌های پلاک از لحاظ طراحی در دو گروه مدرن و کلاسیک تولید می‌شوند و برای نصب روی درب ورودی ساختمان، درب اتاق خواب خواب، درب حمام و درب سرویس بهداشتی کاربرد دارند. بر روی درب بسیاری از ادارات و شرکت‌ها نیز از دستگیره‌های پلاک استفاده می‌شود. قبل از انتخاب دستگیره درب پلاک برای درب‌های ساختمان‌های مسکونی یا اداری باید به سبک و رنگ دکوراسیون داخلی توجه داشته‌باشید و دستگیره‌ای را انتخاب کنید که مدل و رنگ آن با دیگر بخش‌های دکوراسیون تناسب داشته‌باشد. انواع مختلف دستگیره‌های پلاک از نظر جنس عبارتند از: دستگیره آهنی، آلومینیومی، سربی، زاماک و برنجی. گران‌ترین جنس دستگیره درب پلاک دستگیره‌های برنجی و ارزان‌ترین جنس دستگیره‌های آهنی هستند. رنگ‌بندی این نوع دستگیره عبارتند از: نقره‌ای، زیتونی، طلایی، سفید، مشکی، دودی، نسکافه‌ای و غیره.

 

بهترین دستگیره درب و انواع آن 3

 

مزایای خرید انواع دستگیره درب از فروشگاه‌های اینترنتی

امروزه بسیاری از افراد برای خرید انواع مختلف دستگیره درب دو تکه و رزت به فروشگاه‌های اینترنتی معتبر مراجعه می‌کنند. خرید اینترنتی مزایای زیادی به همراه دارد و نسبت به خرید حضوری بی دردسرتر است.‌ یکی از مزایای خرید اینترنتی دستگیره‌های درب این است که در هر ساعت از شبانه‌روز امکان خرید وجود دارد، فقط کافی‌ست خریداران وارد سایت فروشگاه شوند. قیمت دستگیره‌های ارائه‌شده در فروشگاه‌های اینترنتی معمولا نسبت به فروشگاه‌های حضوری ارزان‌تر است. مشتری به راحتی می‌تواند قیمت طراحی و مدل دستگیره‌ها را با هم مقایسه کرده و در نهایت مناسب‌ترین دستگیره را انتخاب‌ کند‌. این روزها تعداد زیادی فروشگاه اینترنتی در زمینه فروش یراق آلات درب فعال هستند؛ اما خریداران باید همواره به دنبال یک فروشگاه معتبر و مطمئن باشند.‌ در زمان خرید باید به جنس، قیمت، برند تولیدکننده، ایرانی یا خارجی بودن و آبکاری این نوع یراق آلات درب توجه ویژه‌ای داشته‌باشید. فروشگاه انتخابی نیز حتما باید دارای نماد اعتماد الکترونیک باشد.

فروشگاه اینترنتی آتی یراق "atiyaragh.com"، با هدف رفع دغدغه و نیاز مشتریان این حوزه، اقدام به راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود نموده‌است. این شرکت، با بهره‌مندی از کادری مجرب و حرفه‌ای و ارائه محصولات متنوع و برندهای معتبر داخلی و خارجی توانسته جایگاه ویژه‌ای به عنوان مرکز بورس یراق آلات درب پیدا کند. آدرس وب سایت آتی یراق به نشانی https://atiyaragh.com/ است و برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع یراق آلات با شماره 02188941044 تماس بگیرید.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.