گروه خودرو سازی سایپا در اولین نمایشگاه تحول صنعت خودرو که در شهریور ماه 1401 برگزار شد در کنار به نمایش گذاشتن تعدادی از محصولات جدید خود، جدیدترین پلتفرم خود را با نام SP0 معرفی کرد.

گروه خودرو سازی سایپا در اولین نمایشگاه تحول صنعت خودرو که در شهریور ماه 1401 برگزار شد در کنار به نمایش گذاشتن تعدادی از محصولات جدید خود، جدیدترین پلتفرم خود را با نام SP0 معرفی کرد.

 

تا کنون دو نسخه هاچ بک و کراس اوور بر اساس پلتفرم  SP0رونمایی شده که البته تنها به صورت ماکت بوده و تا نسخه نهایی هنوز فاصله نسبتا زیادی دارد.  برای مشاهده اطلاعات کامل و مشخصات سایپا SP0 به www.car.ir مراجعه نمایید.

 

بررسی قیمت خودرو جدید سایپا 2

 

خودروهایی که بر اساس پلتفرم SP0 ساخته می شوند از نظر ابعاد از خودروهای پلتفرم SP100 سایپا که محصولاتی همچون شاهین و آریا بر اساس آن تولید شده‌اند کوچکتر هستند. لازم به ذکر است که طبق شنیده ها علاوه بر نسخه هاچ بک و کراس اوور، سایپا قصد دارد تا یک خودروی سدان کوچک نیز بر روی پلتفرم SP0 توسعه دهد.

 

بررسی قیمت خودرو جدید سایپا 3

 

از نظر ظاهری نمونه رونمایی شده تنها یک ماکت بوده و هنوز طراحی نسخه نهایی مشخص نیست. اما نکته ای که قابل ذکر است ابعاد کراس اوور جدید سایپا است که همانطور که اشاره شد نسبت به آریا ابعاد و اندازه متفاوتی دارد. اما با توجه به نسخه رونمایی شده می توان دریافت که کراس اوور SP0 که خود سایپا آنرا SP0 mini SUV می نامد زبان طراحی مشابه به آریا و شاهین دارد و خصوصا در نمای جلو از المان های مشابه با شاهین و آریا استفاده شده است. البته نمای عقب خودرو طرحی جدید دارد که مهمترین شاخصه آن چراغ های بهم پیوسته عقب است.

 

بررسی قیمت خودرو جدید سایپا 4

 

در بخش مشخصات فنی طبق اطلاعات منتشر شده قرار است در کراس اوور جدید سایپا که بر روی پلتفرم جدید این شرکت یعنی SP0 توسعه داده شده، از پیشرانه جدید شرکت سایپا با کد M16 استفاده شود. این پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری توربو شارژ توانایی تولید 148 اسب بخار قدرت را داراست. نکته قابل توجه این است که پیشرانه‌ای که برای کراس اوور SP0 سایپا در نظر گرفته شده تنها استاندارد آلایندگی یورو 4 را پاس کرده و اگر در نسخه های تولیدی این اتفاق رقم بخورد از پلاک شدن آن جلوگیری خواهد شد!

از نظر امکانات رفاهی و ایمنی تاکنون اطلاعات دقیقی منتشر نشده اما می توان پیش بینی کرد که محصولات جدید سایپا خصوصا کراس اوور جدید این شرکت که بر اساس پلتفرم SP0 تولید شده از امکانات رفاهی قابل قبولی از جمله رینگ آلومینیومی ۱۷ اینچی، ایربگ راننده و شاگرد، کیسه هوای جانبی صندلی، کیسه هوای پرده ای، مولتی مدیا به همراه سیستم بلوتوث، چراغ روشنایی روز و سنسور پارک بهره مند خواهد  شد.

زمان عرضه و قیمت خودرو SP0 سایپا هنوز مشخص نیست، اما بر اساس اطلاعات منتشر شده احتمالا این خودروی جدید تا یک الی دو سال دیگر به صورت رسمی رونمایی شده و فروش آن آغاز شود.

 

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
57 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.

  • ناشناس

    سایپا گفته این مینی ون ۲ سال دیگه میره روی خط فروش یا تولید داداش بهت بگم که ۲ سال دیگه این خودرو اصلا ارزش تولید نداره انگار شماها از صنعت خودرو اصلا تو باغ نیستید.

    پاسخ