نقاشی ساختمان یکی از سریع‌ترین و راحت‌ترین روش‌های تغییر در دکوراسیون خانه است. البته هزینه رنگ های ساختمانی این روزها به شدت افزایش داشته است برای همین باید این نکته را مدنظر داشته باشید که همین گرانی ها می‌تواند هزینه کلی را بالا ببرد. البته سپردن کار به یک استاد نقاش کار را برایتان ساده تر خواهد کرد.

نقاشی ساختمان یکی از سریع‌ترین و راحت‌ترین روش‌های تغییر در دکوراسیون خانه است. البته هزینه رنگ های ساختمانی این روزها به شدت افزایش داشته است برای همین باید این نکته را مدنظر داشته باشید که همین گرانی ها می‌تواند هزینه کلی را بالا ببرد. البته سپردن کار به یک استاد نقاش کار را برایتان ساده تر خواهد کرد. در سال 1401 هزینه هر متر نقاشی ساختمان حدود 56،000 هزار تومان برای رنگ روغنی و اکلریک است. برای رنگ پلاستیک نیز این عدد حدود 48،000 تومان به ازای هر متر خواهد بود. البته برای نقاشی ساختمان در تهران ممکن است این قیمت ها تا حدودی متفاوت باشد.

نکته بعدی که در نحوه محاسبه نقاشی ساختمان تاثیر گذار است وجود درب و پنجره است. معمولا خانه‌های قدیمی دارای درب و پنجره‌های آهنی است که رنگ آمیزی آن‌ها زمان بر و هزینه بر است که قیمت آن معمولا به صورت مجزا محاسبه و به مالک ارایه خواهد شد. البته هزینه‌های دیگری مانند استفاده از نوار چسب برای قرنیزها، درب‌ها و ... ممکن است هزینه شما را بالاتر ببرد.

 

نحوه محاسبه‌ی نقاشی ساختمان

به صورت سرانگشتی برای مصاحبه هزینه‌های نقاشی ساختمان بهتر است متراژ خانه خود را در عدد 3.5 تا 4 ضرب کنید تا میزان متراژ رنگ آمیزی مسخض شود. حالا این عدد را 56،000 هزار تومان (رنگ روغنی) ضرب کنید تا هزینه کلی شما بدست آید.

البته از آنجایی که سقف معمولا رنگ پلاستیک می‌شود، متراژ خانه در عدد رنگ پلاستیک کافیست. نکته ای که نباید فراموش کنید این است که سقف حمام و دستشویی بعلاوه آشپزخانه معمولا روغنی میشود تا در مقابل چربی و آب مقاوم تر باشد.

عوامل موثر در قیمت نهایی نقاشی ساختمان چیست؟

قیمتی که در بالا به آن اشاره کردیم، متوسط رنگ آمیزی ساختمان است اما برخی از عوامل است که می‌تواند هزینه‌های شما را بالا ببرد. به عنوان مثال هزینه نقاشی یک اتاق  با ظاهر بیضی یا گرد بیشتر از یک اتاق مستطیلی است. البته نکات دیگری برای هزینه اثر گذار است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

تاثیر چیدمان اتاق‌ها بر هزینه نقاشی ساختمان

به عنوان مثال اتاقی که دارای سقف بلند است هزینه نقاشی متفاوتی از اتاقی که سقف کوتاه دارد، خواهد داشت. تزئینات، گچ بری، وجود دکور، طاقچه و ... همگی از عواملی هستند که قیمت نقاشی را بیشتر خواهند کرد. بعلاوه وجود درب و پنجره چوبی یا فلزی هزینه را افزایش خواهد داد. شاید به همین دلیل است که گاهی هزینه کلی نقاشی از آنچیزی که شما تصور می‌کنید بیشتر می‌شود. به هر حال رنگ آمیزی خانه توسط یک استاد به مراتب به صرفه تر و تمیز تر از زمانی خواهد بود که خود شما غلتک یا قلم مو را به دست بگیرید و شروع به رنگ کاری کنید.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.