چند کار وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا عمر طولانی‌تری داشته باشید، چه در دهه 20 یا 30، چه تا دهه 60، 70 و بالاتر. در واقع، تحقیقات نشان داده است که برای شروع عادات سالم هرگز دیر نیست.

چند کار وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا عمر طولانی‌تری داشته باشید، چه در دهه 20 یا 30، چه تا دهه 60، 70 و بالاتر. در واقع، تحقیقات نشان داده است که برای شروع عادات سالم هرگز دیر نیست. بهترین دندانپزشک تهران را می شناسید؟

1. از خوردن غذاهای فرآوری شده خودداری کنید

یکی از تغییرات عمده رژیم غذایی که در 30 سال گذشته در بسیاری از کشورها رخ داده است تغییر به سمت مصرف بیشتر غذاهای فرآوری شده بوده است. همراه با فرآوری، سدیم اضافه شده، چربی اشباع بیشتر، قند بیشتر و فیبر کمتر افزایش می یابد. نتیجه؟ بیشتر بیماری های قلبی عروقی، فشار خون بالا، سرطان و دیابت. پیشنهاد می کنیم با بهترین متخصص تغذیه در تهران آشنا شوید.

2. سیگار را ترک کنید

اگر سیگاری هستید، می دانید که ترک سیگار چقدر می تواند سخت باشد. اما در اینجا مقداری الهام وجود دارد: NIH می گوید استعمال تنباکو همچنان قابل پیشگیری ترین علت مرگ است. برخی تخمین ها حاکی از آن است که سیگار کشیدن می تواند یک دهه از زندگی را از شما بگیرد.

چه مصرف بوقلمون سرد را ترک کنید یا عادت خود را به تدریج کنار بگذارید، بدن شما به طرز شگفت آوری بخشنده است. فشار خون و گردش خون بلافاصله پس از ترک بهبود می یابد و خطر ابتلا به سرطان هر سال پس از آن کاهش می یابد.

3. از نشستن خودداری کنید

اگر احساس نمی‌کنید زمانی برای ورزش ندارید، این را در نظر بگیرید: ممکن است نیازی به رعایت حداقل توصیه‌های جهانی 30 دقیقه در روز، پنج بار یا بیشتر در هفته برای افزایش عمر خود نداشته باشید.

یک مطالعه در سال 2011 نشان داد که 15 دقیقه ورزش با شدت متوسط ​​در هر روز به آزمودنی‌ها کمک می‌کند تا سه سال بیشتر زندگی کنند. فعالیت.

پیاده روی تند یکی از تمرینات «شدت متوسط» بود که در این مطالعه ذکر شد. شما ممکن است مجبور باشید تلاشی آگاهانه انجام دهید تا آن را در برنامه روزانه خود قرار دهید، اما 15 دقیقه فعالیت برای سه سال بیشتر زندگی مانند یک معامله طولانی مدت به نظر می رسد.

4. کینه ورزی را متوقف کنید

خشم می تواند احساس سختی برای رها شدن باشد، به خصوص اگر در خشم خود احساس توجیه داشته باشید. شاید بهترین سوالی که باید از خود بپرسید این باشد که آیا ارزش مصرف کورتیزول را دارد؟

سطوح این هورمون استرس زمانی که استرس دارید یا عصبانی هستید بالا می رود و اثرات منفی بر قلب، متابولیسم و ​​سیستم ایمنی بدن شما دارد. کورتیزول بالا در تعدادی از مطالعات با مرگ و میر بیشتر مرتبط است.

 

10 کاری که اگر زندگی طولانی تری می خواهید باید انجام دهید (2)

 

5. از حفظ خود دست بردارید

اجتماعی ماندن می تواند یک تقویت کننده خوب طول عمر باشد، عمدتاً با کمک به مدیریت استرس و تقویت سیستم ایمنی بدن. روابط خوب شما را قوی نگه می دارد، در حالی که روابط بد می تواند شما را در یک چارچوب ذهنی منفی رها کند و شما را در معرض خطر افسردگی و حتی حملات قلبی قرار دهد.

اگر احساس ناراحتی می کنید، یکی از نزدیکانتان را از دست داده اید، یا دور از خانواده و دوستانتان زندگی می کنید، ارتباط برقرار کردن می تواند سخت باشد. راه‌هایی برای تعامل مجدد و ملاقات با افراد جدید حتی اگر در شهر جدیدی هستید وجود دارد، از جمله داوطلب شدن و ارتباط با دیگران با علایق مشابه از طریق شبکه‌هایی مانند گروه‌های تجاری و باشگاه‌های کتاب.

6. فکر نکنید که فقط تغییرات بزرگ به حساب می آیند

تغییرات بنیادی و گسترده در شیوه زندگی ممکن است الهام بخش باشد، اما می تواند برای انسان های معمولی بسیار دلهره آور باشد - و بنابراین کوتاه مدت. دفعه بعد که تصمیم گرفتید سالم‌تر بخورید یا بیشتر ورزش کنید، سعی کنید کم هدف بگیرید!

سعی کنید هر بار فقط یک تغییر کوچک را انتخاب کنید، مثلاً 10 دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید تا یک ناهار سالم برای کار خود درست کنید، به جای تغییر اساسی در زندگی. همانطور که توصیه‌های ورزشی بالا نشان می‌دهد، حتی فعالیت‌های کوتاه مدت در هر روز می‌تواند مزایای زیادی برای طول عمر شما داشته باشد.

7. اجازه ندهید ترس (یا انکارشما را از سلامتی باز دارد

از بین تمام ویژگی های شخصیتی که می تواند بر طول عمر شما تأثیر بگذارد، وظیفه شناسی به طور مداوم به عنوان یکی از ویژگی های مهم و شاید مهم ترین آنها قرار می گیرد. چرا؟ خوب، افراد با وجدان تمایل دارند رفتارهای سالمی مانند خوب غذا خوردن، ورزش کردن و پیروی از توصیه های پزشکان خود داشته باشند، در حالی که از رفتارهای پرخطر مانند سیگار کشیدن و رانندگی با سرعت زیاد اجتناب می کنند.

8. از تقلب در خواب شبانه خودداری کنید

میزان خوابی که دریافت می‌کنید می‌تواند بر طول عمر شما تأثیر بگذارد، و نه فقط به این دلیل که یک راننده خواب‌آلود در معرض خطر تصادف رانندگی است. نشان داده شده است که افراد را در معرض خطر بیشتری برای مرگ قرار می دهد.

کیفیت زندگی نیز در خط است: یک خواب خوب شبانه می تواند به شما در دفع استرس، افسردگی و بیماری قلبی کمک کند.

شما می توانید یاد بگیرید که سریعتر به خواب بروید و اقداماتی را انجام دهید که می تواند کمک کند، مانند تاریک نگه داشتن اتاق خواب و بدون حواس پرتی و داشتن درجه حرارت در سمت خنک. تمرینات مدیتیشن می تواند زمینه را برای یک خواب خوب در شب فراهم کند و یک دستگاه نویز ارزان قیمت می تواند به صداهای آرامش بخش کمک کند.

9. استرس را متوقف کنید

مانند خشم، استرس نیز بر بدن شما تأثیر می گذارد و ممکن است در واقع عمر شما را کوتاه کند.

یادداشت برداری یا نوشتن در دفتر خاطرات، مدیتیشن (تمرینی با فواید چندگانه طول عمر) و یادگیری آرامش، راه های فوق العاده ای برای کاهش استرس هستند. کار کردن فقط در چند دقیقه مدیتیشن در روز - حتی پشت میز شما - می‌تواند به مغز شما استراحت کوچکی را از اضطراب و تنش که نیاز دارد بدهد.

10. از تکیه کردن (یا سرزنشژن های خود دست بردارید

زندگی والدین، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها یا سایر اعضای خانواده در دهه نود و بعد از آن ممکن است نشان دهد که شما نیز چنین خواهید بود، اما زیاد به آن سابقه خانوادگی اعتماد نکنید. مطالعات انجام شده بر روی دوقلوها در اسکاندیناوی نشان می دهد که ژنتیک ممکن است تنها مسئول حدود یک سوم از پتانسیل طول عمر شما باشد.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.