بوهایی که از ماشین لباسشویی پخش می شود معمولاً به دلیل آلودگی های باقی مانده از شستشوها، کپک و باکتری ایجاد می شود. فرقی نمی کند برند لباسشویی شما ال جی، سامسونگ، بوش، پاکشوما و ... باشد با گذشت زمان، کف، کثیفی، چربی و مو در داخل اجزا مختلف ماشین لباسشویی گیر می کند که بدون تمیز کردن منظم آن، در نهایت بوی نامطبوعی ایجاد می کند.

آیا شما هم با مشکل بوی بد ماشین لباسشویی مواجه شده اید؟ هر بار که در ماشین لباسشویی را باز می کنید بوی کپک و نامطبوعی از لباسشویی شما به مشام می رسد؟ حال سوال اینجاست که این بوی بد چرا ایجاد می شود و راه حل رفع آن چیست؟

بوهایی که از ماشین لباسشویی پخش می شود معمولاً به دلیل آلودگی های باقی مانده از شستشوها، کپک و باکتری ایجاد می شود. فرقی نمی کند برند لباسشویی شما ال جی، سامسونگ، بوش، پاکشوما  و ... باشد با گذشت زمان، کف، کثیفی، چربی و مو در داخل اجزا مختلف ماشین لباسشویی گیر می کند که بدون تمیز کردن منظم آن، در نهایت بوی نامطبوعی ایجاد می کند.

اگر این ترکیب سمی با رطوبت داخل ماشین لباسشویی ترکیب شود در نهایت می تواند محیطی ایده آل برای رشد باکتری ها ایجاد شود. در چنین شرایطی وسیله ای که در نظافت و تمیزی لباسها ما را یاری می کرد، خود تبدیل به محیطی می شود که منشاء آلودگی است. معمولا در حین شستشوی لباس ها، آلودگی های بسیاری در ماشین لباسشویی باقی می ماند و در قسمت هایی از این ماشین مخفی و تکثیر می شود، بنابراین تمیز کردن ماشین لباسشویی امری ضروری است.

برای اطلاع از نحوه حذف کپک، آلودگی ها و باکتری های ناخواسته و خلاص شدن از شر این بوی بد ماشین لباسشویی به ادامه مطلب توجه کنید.

اگر ماشین لباسشویی شما بوی کپک می دهد، یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید این است که جای پودر لباسشویی را تمیز کنید. ممکن است به هر دلیلی آلودگی ها و یا آب راکد در این بخش باقی بماند و باعث تولید کپک شده و باعث ایجاد بوی بد شود. می توانید با استفاده از یک مسواک قدیمی تمامی شکاف ها را تمیز کرده و با یک دستمال آن را تمیز کرده و خشک نمایید.

همیشه بلافاصله پس از پایان چرخه شستشو، لباس های خیس را خارج کنید. 

اگر بعد از شستن متوجه شدید که لباس‌هایتان هنوز بو می‌دهد، ممکن است به این معنی باشد که آنها را برای مدت طولانی در ماشین لباسشویی رها کرده‌اید. این در واقع یکی از رایج ترین اشتباهات شست و شوی افراد است. اگر لباس های شسته شده مدتی در داخل ماشین لباسشویی بماند رطوبت و گرما، محیطی مناسب برای رشد کپک خواهد بود.

مدت زمان دقیقی که ممکن است طول بکشد تا کپک روی لباس ها یا ملحفه ها تشکیل شود بسته به رطوبت، دما، تهویه و نوع پارچه متفاوت است. با این حال، با توجه به رطوبت ماشین لباسشویی و لباس‌های داخل آن پس از چرخه شستشو، ساده‌ترین راه برای از بین بردن مشکل بوی بد این است که به محض اتمام چرخه شستشو، آن‌ها را خارج کنید.


علت بوی بد ماشین لباسشویی و نحوه رفع آن 2

 

مورد دیگری که باعث ایجاد بوی بد می شود و برخی افراد جهت نظافت بیشتری مرتکب این اشتباه می شوند استفاده بیش از حد از مواد شوینده است. این تصور که اگر مواد شوینده بیشتری در لباسشویی بریزید باعث شستشوی بهتر می شود، اشتباه است. زیرا اگر این مواد بیش از حد استاندارد در لباسشویی ریخته شود پس از اتمام شستشو مقداری از آنها باقی می مانند و باعث ایجاد آلودگی و بوی بد می شوند. لذا بهتر است با مطالعه دفترچه راهنمای لباسشویی خود میزان استانداردی از مواد شوینده استفاده نمایید.

یکی دیگر از روش های از بین بردن بوی بد لباسشویی شستشوی محفظه داخل دستگاه می باشد. برای این منظور می توانید از قرص تمیزکننده ماشین لباسشویی، جوش شیرین و یا سرکه استفاده کنید. برای این موضوع ماشین لباسشویی را با آب داغ روی یک برنامه نسبتا طولانی تنظیم کرده و دو پیمانه سرکه داخل محفظه لباسشویی بریزید در را ببندید واجازه دهید که محفظه دستگاهتان تمیز شود.

اگر تمام مراحل بالا را انجام داده اید و ماشین لباسشویی شما همچنان بو می دهد، ممکن است به دلیل ایرادات فنی دستگاه همچون گرفتگی لوله تخلیه باشد. بوی فاضلاب اغلب به گرفتگی لوله فاضلاب اشاره دارد. در صورتیکه ایراد دستگاه فنی باشد، اگر از برند بوش استفاده می کنید می توانید با نمایندگی لباسشویی بوش تماس گرفته و از تجربه و تخصص کارشناسان این موضوع استفاده نمایید. جهت سرویس و نگهداری و یا تعمیرات لباسشویی می توانید از کارشناسان خبره خدمات سرویس که در زمینه تعمیر و نگهداری ماشین لباسشویی در تمامی برندها، اعم از ال جی، سامسونگ، بوش، حایر، ارج و ... دارای تخصص و تجربیات ارزشمندی هستند کمک گرفته و مشکل را حل کنید.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیعاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.