بسیاری از مصرف کنندگان با چنین موقعیتی روبه رو شده‌اند و درست زمانی که تایمر دستگاه را تنظیم و ماشین را روشن می‌کنند متوجه توقف ماشین لباسشویی و کارنکردن آن می‌شوند. ما در این مقاله قصد داریم شما را با مهمترین علل کار نکردن ماشین لباسشویی در حالت روشن آشنا نماییم تا در هنگام وقوع این مشکل، بدانید این ایراد مربوط به کدام قسمت از دستگاه است.

ماشین لباسشویی در هر خانه‌ای یکی از ستون‌های اصلی هر آشپزخانه‌ به شمار می‌رود. هر مصرف کننده‌ای که دست کم یک مرتبه با نقص فنی در لوازم خانگی پرمصرف روبه رو شده باشد به خوبی از عواقب بعدی آن آگاه است. ناگفته نماند که ماشین لباسشویی در این مورد، از جمله لوازمی است که همیشه نیاز به مراقبت و توجه ویژه‌ای دارد. یکی از موارد لزوم تعمیر ماشین لباسشویی بررسی علت کار نکردن ماشین لباسشویی در حالت روشن است.

بسیاری از مصرف کنندگان با چنین موقعیتی روبه رو شده‌اند و درست زمانی که تایمر دستگاه را تنظیم و ماشین را روشن می‌کنند متوجه توقف ماشین لباسشویی و کارنکردن آن می‌شوند. ما در این مقاله قصد داریم شما را با مهمترین علل کار نکردن ماشین لباسشویی در حالت روشن آشنا نماییم تا در هنگام وقوع این مشکل، بدانید این ایراد مربوط به کدام قسمت از دستگاه است.

یازده مشکل شایع که منجر به تعمیر ماشین لباسشویی می شود

 

یازده مورد از شایع‌ترین ایرادات فنی که هر مصرف کننده‌ای خواه ناخواه با آن روبه رو می‌شود به شرح زیر است:

●● روشن نشدن ماشین لباسشویی

●● کار نکردن ماشین لباسشویی در حالت روشن

●● افزایش ناگهانی لرزش ماشین لباسشویی

●● سروصدای زیاد دستگاه در زمان شست و شو

●● تخلیه نشدن آب از ماشین لباسشویی

●● نچرخیدن دستگاه در حالت روشن و شست و شو

●● بوی بد لباس‌ها پس از شست و شو

●● تخلیه نامناسب یا آهسته آب از ماشین لباسشویی

●● عدم آبگیری

●● متوقف نشدن فرایند آبگیری

علت کار نکردن ماشین لباسشویی در حالت روشن چیست؟

 

علت کار نکردن ماشین لباسشویی در حالت روشن چیست؟ (2)

 

«کار نکردن ماشین لباسشویی در حالت روشن» از جمله پرتکرارترین ایرادات فنی است که اکثر مصرف کنندگان آن را تجربه کرده‌اند. اما پیش از اقدام برای تعمیر ماشین لباسشویی می‌توان شخصاً قدم اول را برای شناسایی ایراد برداشت و آن بررسی اتصالات برقی خانه است.

پس از کنترل اتصالات برق، درصورتیکه مشکل از این قسمت نباشد لازم است مراحل بعدی را دنبال کنید که البته نیاز به حضور کارشناس باتجربه برای تعمیر ماشین لباسشویی خواهید داشت. دلایل زیر از جمله شایع‌ترین علت کار نکردن ماشین لباسشویی در حالت روشن است که برای رفع آن حتماً لازم است از متخصص تعمیر ماشین لباسشویی کمک بگیرید:

از کار افتادن تایمر

عملکرد ضعیف این قطعه به معنی خرابی کامل ماشین لباسشویی نیست. بلکه درواقع ماشین روشن می‌شود ولی لگن نمی‌چرخد و کار نمی‌کند. به بیان بهتر، مصرف کننده تنظیمات لازم را انجام می‌دهد ولی ماشین لباسشویی نمی‌تواند این تنظیمات را اجرا کند.

نقش تایمر در ماشین، صدور فرمان حرکت و ارتباط مستقیم بین شفت و موتور است. با از کار افتادن تایمر، دستگاه هم عملاً از کار می افتد که متخصص تعمیر ماشین لباسشویی با ارزیابی تایمر و تشخیص قطعی خرابی آن، اقدامات لازم را برای تعویض و جاگذاری قطعه جدید انجام می‌دهد.

♦♦ مهم: درصورتیکه ماشین لباسشویی شما یکی از برندهای خارجی باشد، برای تعمیر دستگاه، به عنوان مثال برای تعمیر ماشین لباسشویی دوو یا بوش حتماً باید با یکی از نمایندگی‌های معتبر از همان برند خارجی برای شناسایی و رفع ایراد فنی دستگاه خود تماس برقرار کنید.

از کار افتادن صفحه نمایش یا دکمه‌ها

از دیگر ایرادات شایع که علت کار نکردن ماشین لباسشویی در حالت روشن ممکن است باشد، از کار افتادن دکمه‌ها است. این وضعیت حتی با وجود روشن بودن صفحه نمایش هم ممکن است اتفاق بیفتد و علت اصلی آن «فشار دادن بیش از یک دکمه» در زمان کار کردن با ماشین لباسشویی است.

برنامه تعریف شده در هر وسیله برقی بدین صورت است که با فشردن هر دکمه، صفحه نمایش فقط دستور صادر شده از همان دکمه را دریافت می‌کند. بنابراین وقتی چند دکمه همزمان فشرده شود، احتمال اتصال دکمه‌ها و اختلال در دریافت فرمان وجود دارد. برای رفع این ایراد لازم است پس از مشاهده خطا در صفحه نمایش، همه دکمه‌ها را به ترتیب فشار دهید تا در نهایت دکمه درگیر آزاد شود. این اتفاق برای برند کنوود و سامسونگ بیشتر از برندهای دیگر اتفاق می افتد و در صورتی که با انجام کار گفته شده، مشکل برطرف نشد، حتما از یک متخصص تعمیر ماشین لباسشویی کنوود یا سامسونگ برای بررسی بیشتر کمک بگیرید.

خراب شدن صفحه (برد board) الکتریکی

 

علت کار نکردن ماشین لباسشویی در حالت روشن چیست؟ (1)

 

وقتی برد ماشین از کار می افتد یعنی مغز متفکر دستگاه از دسترس خارج شده است و باید تعمیر شود. این نقص فنی اصلی‌ترین علت کار نکردن ماشین لباسشویی در حالت روشن است. این اتفاق را زمانی تشخیص خواهید داد که بعد از فشار دادن دکمه شروع، ماشین لباسشویی کار نکند و در چنین موقعیتی فقط باید با مرکز معتبر تعمیر ماشین لباسشویی تماس گرفت.

در این مرحله، کارشناس تعمیر، صفحه را از بدنه ماشین جدا می‌کند تا اگر احتمال تعمیر وجود دارد، بدون نیاز به تعویض قطعه اقدامات لازم را انجام دهد. درغیر اینصورت، لازم است تا برد (صفحه) جدیدی برای ماشین لباسشویی در نظر گرفته شود.

سوختن موتور ماشین لباسشویی

سوختن موتور یک اتفاق ناخوشایند است که حتی با جریان داشتن برق و فشار دادن دکمه روشن دستگاه، متوجه آن خواهید شد. تنها اقدام منطقی در این مرحله تماس با مرکز خدمات تعمیر لوازم خانگی است. سوختن موتور ماشین گویای این است که هیچ کاری از فرد بر نمی‌آید!

سخن پایانی

شناسایی علت کار نکردن ماشین لباسشویی در حالت روشن در قدم اول با بررسی اتصالات برق منزل مسکونی یا ساختمان ممکن می شود. در غیر اینصورت، حضور متخصص تعمیر ماشین لباسشویی برای تشخیص یکی از چهار نقص فنی زیر لازم است:

●● از کار افتادن تایمر

●● خرابی صفحه نمایش یا دکمه‌ها

●● خراب شدن برد الکتریکی

●● شناسایی و تأیید سوختن موتور

پس از تأیید ایراد اصلی، کارشناس تعمیر اقدامات لازم را که شامل تعمیر فوری در محل، انتقال قطعه برای تعمیر تخصصی یا تعویض قطعه می‌شود، انجام خواهد داد. برای این کار حتما از خدمات نمایندگی ها و مجموعه های تعمیر لوازم خانگی معتبر و مجاز استفاده نمایید تا در آینده با مشکلات جدی‌تر مواجه نشوید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.