میلگرد که به عنوان میلگرد تقویت‌کننده نیز شناخته می‌شود، به عنوان فولاد سخت شده‌ای تعریف می‌شود که بتن سازه‌ای را تقویت می‌کند. مانند شبکه‌ای از میله‌های اتصال جوش داده شده و گره خورده که از طریق مصالح ساختمانی عبور می‌کنند و مش تقویت‌کننده کشش بار را جذب می‌کند.

میلگرد که به عنوان میلگرد تقویت‌کننده نیز شناخته می‌شود، به عنوان فولاد سخت شده‌ای تعریف می‌شود که بتن سازه‌ای را تقویت می‌کند. مانند شبکه‌ای از میله‌های اتصال جوش داده شده و گره خورده که از طریق مصالح ساختمانی عبور می‌کنند و مش تقویت‌کننده کشش بار را جذب می‌کند.

مطمئناً، آن سنگ‌دانه کامپوزیتی زمانی‌که پخته می‌شود در برابر تنش‌های فشاری زیاد مقاومت می‌کند اما زمانی که نیروهای کششی سنگین‌تر سر راهش قرار گیرد، ترک می‌خورد و ضعیف می‌شود. فولاد با کشش بالا که به صورت شبکه‌ای با بسته‌بندی متراکم ساخته می‌شود، این‌چنین شکستگی‌های مواد را از بین می‌برد.

در ادامه پس از بررسی کاربرد انواع میلگرد، خواهید توانست به تناسب نیاز خود محصولی مناسب را برگزیده و با استفاده از وب‌سایت معتبر آهن اسپات، نسبت به استعلام قیمت و خرید اقدام نمایید.

کاربرد میلگرد

میلگرد جز محصولاتی است کاربردهای فراوانی در صنعت ساخت و ساز دارد. قبل از هر چیز بایستی بدانید از انواع مختلف ملیگردها در کدام قسمت ساختمان سازی استفاده می‌شود. مهم‌ترین دلایلی که از میلگرد در ساخت و سازها استفاده می‌شود، عبارتند از:

  • تامین مقاومت بتن
  • امکان استفاده نازک‌تر از بتن
  • جلوگیری از ترک‌خوردگی
  • افزایش طول عمر
  • مقرون به صرفه

هر سازه‌ای برای اینکه بتواند برای مدت طولانی دوام بیاورد بایستی یکپارچگی ساختاری خود را نشان دهد. لازم به ذکر است، استفاده از مصالح و مواد بی کیفیت و درجه چندم باعث می‌شود تا سازه دچار آسیب‎های بسیار و همچنین خوردگی قرار بگیرد. علاوه بر آن امکان دارد، آسیب‌های فرآوانی برای ساکنان آن‌جا نیز  به‌وجود آورد.

در کل دنیا بخش‌های صنعتی و ساختمانی به استفاده از محصولات فولادی تولیدی روی آورده‌اند تا لایه‌ای از حفاظت و دوام را فراهم کنند. ایجاد ساختار برای ساختمان‌های بتنی و بنایی با استفاده از میلگردهای فولادی تقویت‌کننده امکان‌پذیر است. استفاده از میلگردها در فعالیت‌های ساختمانی به نفع شماست و کمک فروانی در موفقیت بیشتر در صنعت ساخت و ساز دارد.

 

 

انواع میلگرد و کاربرد آن در ساخت و ساز

  • میلگردهای کربنی فولادی

این نوع میلگرد رایج‌ترین نوع میلگرد است و گاهی اوقات به آن میلگرد سیاه نیز می‌گویند. کیلگرد کربنی فولادی بسیار تطبیق‌پذیر است و راحت‌تر از انواع دیگر خورده می‌شود و برای مناطقی که در معرض رطوبت زیاد هستند یا در سازه‌هایی که اغلب در معرض آب هستند نامناسب است. با این حال، بسیاری از افراد میلگردهای فولاد کربنی را بهترین گزینه در  ساخت و ساز می‌دانند.

  • میلگردهای تقویت کننده ورق فلزی

 

 میلگرد ورق فلزی معمولاً در دال‌های کف، پله‌ها و ساخت سقف استفاده می‌شود. تقویت کننده ورق فلزی از قطعات فولادی آنیل شده تشکیل شده است که به شکل موج‌هایی به عمق حدود یک شانزدهم اینچ خم شده و سوراخ‌هایی با فواصل منظم ایجاد کرده است.

  • میلگردهای با روکش اپوکسی

میلگردهای با روکش اپوکسی گران هستند و در مناطقی که در تماس با آب نمک هستند یا مشکل خوردگی دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • میلگردهای اروپایی

میلگرهای اروپایی به صورت معمول از منگنز تولید می‌گردند و به همین دلیل تمایل بیشتری برای خم شدن دارند. آن‌ها برای استفاده در مناطقی که مستعد شرایط آب و هوایی شدید یا اثرات زمین شناسی هستند، مانند زلزله، طوفان، یا گردباد مناسب نیستند. با این حال، آن‌ها در بسیاری مصارف مقرون به صرفه هستند.

  • میلگردهای فولادی ضد زنگ

 میلگرهای فولادی ضدزنگ قادر خواهند بود به عنوان میلگردهای تقویت‌کننده فولادی جایگزین میلگردهای تقویت‌کننده فولاد کربنی شوند. در مناطقی که دچار مشکلات خوردگی هستند یا تعمیرات سخت و پرهزینه وجود دارد، این میلگرد می‌تواند راه‌حلی مقرون‌به‌صرفه باشد زیرا تقویت‌کننده فولاد ضد زنگ، خوردگی گالوانیکی ایجاد نمی‌کند.

  • میلگردهای منبسط شده فلزی یا مشبک سیمی

 میلگردهای منبسط شده فلزی یا مشبک سیمی به شکل الماس یا مربع هستند که با برش دادن ورق‌های فولادی به صورت خط‌های موازی به وجود می‌آیند. معمولا برای تقویت سازه‌های بتنی سبک و همچنین منطقه‌هایی که ضخامت قابل‌توجهی از گچ وجود دارد از فلز منبسط شده به عنوان تقویت کننده استفاده می‌شود.

  • میلگردهای پلیمری تقویت شده با الیاف شیشه (GFRP)

مشابه فیبر کربن، میلگردهای GFRP هرگز و تحت هیچ شرایطی خورده نمی‌شوند. با این حال، هزینه گزافی برای آن پرداخت خواهید کرد. این میلگردها می‌توانند 10 برابر هزینه میلگردهای با روکش اپوکسی برای کاربران در بیاید. . در وب‌سایت Ahanspot قیمت به روز شده انواع میلگرد در ساختمان در جداولی منظم تهیه شده‌اند و شما به راحتی قادر خواهید بود قیمت این محصولات را به صورت لحظه‌ای مشاهده کنید و سپس اقدام به خرید نمایید.

 

کاربرد انواع میلگرد در ساختمان (2)

 

قیمت و هزینه میلگرد در آهن اسپات

هزینه میلگرد را می‌توان بر اساس هر فوت یا هر تن تخمین زد. هزینه فولاد می‌تواند ماه به ماه و حتی روز به روز متفاوت باشد، بنابراین خرید انواع مختلف میلگرد و سایر محصولات مورد نیاز برای پروژه های عمرانی مانند تیرآهن، توری جوشی را با قیمت مناسب از آهن اسپات امکان پذیر است. قیمت آهن‌آلات علاوه بر نوسانات بازار وابسته به عوامل بسیاری مانند کیفیت ساخت، مقدار سفارش و ..... متغییر است.

چگونه در آهن اسپات میلگرد مورد نظر را سفارش دهیم؟

اگر قصد خرید میلگرد را دارید، با مراجعه به سایت آهن اسپات ابتدا از قیمت روز و لحظه‌ای محصول مورد نظر خود مطلع شوید و سپس به صفحه محصول مراجعه کنید و پس از بررسی مشخصات میلگرد مورد نظر سفارش خود را ثبت نمایید. با خرید از آهن اسپات می‌توانید تجربه‌ای شیرین را برای خود به ارمغان آورید.

آهن اسپات (ahanspot) به عنوان بزرگترین و معتبرترین مرجع برای خرید و فروش محصولات فولادی در خدمت کاربران عزیر است.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیعاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.