شیرآلات بهداشتی ساختمانی شاید در گذشته یک محصول صرفاً کاربردی به شمار می‌رفتند ولی با ورود فناوری‌های شگفت انگیز نوین به بازار رقابت امروز، نقش‌های به مراتب جذاب‌تری را پذیرفته‌اند که فراتر از عملکرد است. بهترین نمونه، شیرآلات توکار یا مخفی هستند که ترکیب چشم نوازی از هنر و مدرنیزم به شمار می‌روند و تأثیر چشمگیری بر سطح سلیقه مصرف کنندگان گذاشته‌اند تا محصولی متناسب با طراحی داخلی محل زندگی خود انتخاب کنند.

شیرآلات بهداشتی ساختمانی شاید در گذشته یک محصول صرفاً کاربردی به شمار می‌رفتند ولی با ورود فناوری‌های شگفت انگیز نوین به بازار رقابت امروز، نقش‌های به مراتب جذاب‌تری را پذیرفته‌اند که فراتر از عملکرد است. بهترین نمونه، شیرآلات توکار یا مخفی هستند که ترکیب چشم نوازی از هنر و مدرنیزم به شمار می‌روند و تأثیر چشمگیری بر سطح سلیقه مصرف کنندگان گذاشته‌اند تا محصولی متناسب با طراحی داخلی محل زندگی خود انتخاب کنند.

چرا محصولات توکار روز به روز محبوب‌تر می‌شوند؟

با دقت به زندگی امروزی به راحتی متوجه می‌شوید که دو عنصر فضا و آرامش از جمله مهم‌ترین تغییراتی است که زندگی افراد را دستخوش دگرگونی‌های زیادی کرده. هرچه بر جمعیت کره زمین افزوده می‌شود، محدودیت فضایی بیشتری گریبان بشر را می‌گیرد. بنابراین ناچار می‌شود برای استفاده بهینه از فضای فشرده و محدودی که در اختیار دارد، وارد عمل شود و فضای موجود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید.

صرف نظر از مفهوم فضا و آرامش، مصرف کننده امروز در مورد جنبه زیبایی شناسی آنچه که خریداری می‌کند هم حساس است. با نفوذ انواع سبک‌های طراحی به ویژه سبک طراحی داخلی مینیمال، بسیاری از افراد تمایل دارند برای آشپزخانه و سرویس بهداشتی خانه خود، محصولات توکار را انتخاب کنند تا هارمونی و تناسب محیطی به زیبایی رعایت شود. بااین اوصاف شیرآلات توکار، نمایش بسیار هنرمندانه و البته هوشمندانه‌ای از سلیقه و دغدغه مصرف کننده در بازار پررقابت امروز است.

منظور از توکار همه انواع شیرآلات بهداشتی هستند که داخل پوشش دیوار قرار می‌گیرند. درواقع نصب و راه اندازی این نوع تجهیزات بهداشتی در فضای بیرونی انجام نمی‌شود. بلکه استراکچر محصول کاملاً داخل دیوار قرار می‌گیرد و فقط شیر و پیچ یا دستگیره است که دیده می‌شود.

چند نکته مهم در زمان انتخاب شیرآلات توکار که لازم است بدانید

 

برای خرید شیرآلات توکار باید به چه نکاتی توجه نماییم (2)

 

بسیاری از مصرف کنندگان را سراغ داریم که در زمان خرید شیرآلات و تجهیزات بهداشتی مورد نظر خود با دقت نظر و حوصله قابل توجهی پیش می‌روند و اعتقاد دارند چیزی که قرار است استفاده کنند، برای تأمین آرامش و رضایت آنها تولید شده است. پس چه بهتر برای انتخاب آن، حوصله و اشتیاق کافی داشته باشند و هوشمندانه‌تر قدم بردارند.

کارشناسان و اهالی فن توصیه می‌کنند درصورتیکه قصد تعویض شیرآلات بهداشتی ساختمان یا خرید محصول برای بنای جدید را دارید و به فکر انتخاب شیرآلات توکار هستید، بهتر است نکات زیر را در زمان خرید محصول در نظر بگیرید:

نصب شیرآلات توکار

نکته بسیار مهم در مورد شیرآلات توکار، نصب این شیرآلات است. با توجه به اینکه بخش اعظمی از شیرآلات توکار در داخل دیوار قرار می‌گیرد، دقت نمایید که نصب شیرآلات توکار باید پیش از کاشی کاری بر روی دیوار صورت می‌گیرد. به همین دلیل شیرآلات توکار معمولا بر روی دیوار خانه های نوساز که هنوز ساخت آنها به اتمام نرسیده است یا خانه هایی که مورد بازسازی قرار می‌گیرند، نصب می‌شوند.

جنس شیرآلات توکار

با کمی دقت و پرس و جو متوجه خواهید شد که پرطرفدارترین و البته پرکاربردترین جنس برای شیرآلات بهداشتی، آلیاژ برنج با ترکیب سرب خشک است. دوام، مقاومت و ماندگاری فلز برنج بالاست و به همین دلیل این فلز انتخاب اول برندهای تولیدکننده شیرآلات بهداشتی ساختمانی به شمار می رود.

نکته مهم آگاهی از میزان سرب به کاررفته در ترکیب ساخت شیرآلات است. میزان سرب افزوده شده، بنابر استاندارد جهانی، نباید بیشتر از 5/2 % باشد. بنابراین در زمان انتخاب شیرآلات توکار حتماً برندی را انتخاب کنید که استانداردهای جهانی را رعایت کرده باشد. 

توجه به روکش شیرهای بهداشتی

 

برای خرید شیرآلات توکار باید به چه نکاتی توجه نماییم (3)

 

نوع روکش شیرآلات بهداشتی نشان دهنده کیفیت و ماندگاری محصول در بلندمدت است. این پوشش نهایی که به پوسته خارجی شیر معروف است باید بهترین کیفیت آبکاری را داشته باشد تا سلامت محصول به دلیل وجود عواملی مثل گذر زمان، رطوبت، ضربه و حرارت به خطر نیفتد.

همچنین ناگفته نماند که مصرف کننده در صورت تمایل می‌تواند روکش‌های متنوع شیرآلات توکار مورد نظر خود را از فروشنده درخواست کند؛ این روکش‌ها شامل آبکاری برنجی ( روکش طلایی)، اپوکسی ( رنگی یا فانتزی)، نیکل، برنزی، مسی و استیل (کروم) می‌شوند.

نکته شایان ذکر اینجاست که بهترین روکش، روکش استیل است که هم زیبایی بصری چشمگیری دارد و هم از مقاومت و ماندگاری بسیاری بالایی برخوردار است. مقاومت بالای شیرآلات استیل در برابر پوسیدگی و لک نگرفتن در گذر زمان، باعث شده است که شیرآلات توکار استیل در نظر مصرف کنندگان سخت سلیقه هم، محصولی قابل اطمینان و عمری به نظر بیایند.

موضوع صرف اقتصادی باعث شده است، شیرهای بهداشتی استیل محبوبیت بیشتری در مقایسه با شیرآلات از جنس فلزات دیگر داشته باشند.

آبکاری شیرآلات به روش PVD از دیگر روش‌های نوین پرداخت و روکش کردن محصول است که باعث افزایش عمر مفید و مقاومت چندبرابر آن در برابر ساییدگی و پوسیدگی در گذر زمان می‌شود.

ضمانت محصول و خدمات پس از فروش

هرچه آیتم زیبایی و همخوانی محصول با طراحی داخلی ساختمان اهمیت بیشتری پیدا کرده، موضوع برند و خوشنام بودن آن هم مهم‌تر شده است. تأثیر برند خوش سابقه و نام آشنا در انتخاب شیرآلات باکیفیت غیرقابل انکار است.مصرف کنندگانی که قصد دارند یک محصول ماندگار و با کیفیت خریداری کنند، قطعاً به برند کالا توجه می‌کنند و هرگز به سراغ محصولاتی نخواهند رفت که وقت و هزینه آنها را بیهوده تباه کند.

بنابراین برندی را باید انتخاب کنید که در کنار تولید محصولات باکیفیت و زیبا، قطعاً اعتماد شما را با صدور کارت ضمانت و خدمات پس از فروش جلب کند. بسیاری از برندهای نام‌آشنای کشور مانند شیرآلات KWC ثابت می‌کنند که کیفیت شیرآلات توکار تولید شده در کارخانه آنها چنان بالا و قابل اطمینان است که نیاز به خدمات پس از فروش نخواهند داشت و صرفاً برای محکم کاری و درنظر گرفتن احتمالات است که این آیتم را تقدیم مشتری می‌کنند.

توصیه اهالی فن این است که مصرف کننده‌ها به سراغ محصولاتی از تولیدات برند ملی با قطعات داخلی بروند. بااین انتخاب، اگر در آینده مشکلی برای شیرآلات پیش بیاید یا لازم باشد که قطعه تعویض شود، نگرانی بابت تقلبی یا بی کیفیت بودن قطعه وجود ندارد و به دلیل بهره مندی از خدمات پس از فروش، کارخانه به خوبی نیازهای داخلی خود را تأمین کرده است.

کلام پایانی

شیرهای بهداشتی توکار را باید انقلابی در صنعت تجهیزات بهداشتی ساختمانی دانست. این محصولات خاص، به دلیل اشغال فضای کمتر و همچنین تناسب با طراحی داخی آشپزخانه یا سرویس بهداشتی، روزبه روز محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند و بسیاری از مصرف کنندگان شیرآلات روکار و قدیمی مایل هستند این نوع شیرهای بهداشتی را برای ساختمان خود درنظر بگیرند.

درصورتیکه قصد دارید برای اولین مرتبه شیرآلات توکار را خریداری کنید یا به فکر نونوار کردن شیرهای ساختمانی هستید، با درنظرگرفتن نکاتی مثل دراختیار داشتن نقشه لوله کشی ساختمان، جنس شیرهای بهداشتی، روکش یا آبکاری محصول و همچنین ضمانت و خدمات پس از فروش می‌توانید محصول دلخواه خود را با کیفیت به مراتب بهتری انتخاب و خریداری کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد بهترین شیرالات ایرانی، این مقاله از وبسایت جهان نیوز را مطالعه نمایید.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیعاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.