در این مطلب انواع صرافی‌های خارجی و پرطرفدار را معرفی می‌کنیم و راه و روش‌های دور زدن تحریم‌ها را به شما یاد می‌دهیم.

اگر تاکنون با صرافی‌های خارجی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال استفاده کرده باشید، احتمالا از مشکلات و دردسرهای آن‌ها برای ایرانیان اطلاع دارید. متاسفانه تحریم های ایران در این زمینه نیز گریبان‌گیر سرمایه‌گذاران شده است و اجازه نمی‌دهد معاملات ارز دیجیتال را بدون مشکل انجام دهند.

البته هر مشکلی راه‌حل خودش را نیز دارد. برای مثال در هنگام معامله می‌توانید از سرور مجازی ارز دیجیتال استفاده کنید و فضای امنی را برای خرید و فروش‌های خود فراهم آورید. اگر نحوه کار با سرور مجازی (vps) را نمی‌دانید، تا انتها همراه ما باشید.

چون در این مطلب انواع صرافی‌های خارجی و پرطرفدار را معرفی می‌کنیم و راه و روش‌های دور زدن تحریم‌ها را به شما یاد می‌دهیم. در پایان نیز به آموزش جامع سرور مجازی برای رمز ارزها می‌پردازیم.


بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال

بر اساس رتبه‌بندی وب‌سایت معتبر کوین مارکت کپ بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال با توجه به حجم معاملات و امکاناتی که ارائه می‌دهند، به شرح زیر هستند:

  • بایننس
  • اف تی ایکس
  • کوین بیس
  • کراکن
  • کوکوین
  • بای بیت
  • کوینکس

متاسفانه بعضی از صرافی‌های معتبر مانند بایننس ایران را تحریم کرده‌اند و کاربران ایرانی که از سرورهای ایران استفاده می‌کنند، نمی‌توانند وارد این صرافی‌ها شوند. علت این امر در حقیقت تحریم‌های آمریکا است. تمام کشورهایی که در فهرست این تحریم‌ها قرار دارند توسط بیشتر صرافی‌ها تحریم شده‌اند.

البته صرافی‌هایی مانند کوکوین یا کوینکس با کاربران ایرانی مشکلی ندارند و اجازه استفاده از خدمات خود را به آن‌ها می‌دهند. اما روی این موضوع نمی‌شود حساب باز کرد، زیرا بایننس هم در سه سال ابتدایی تاسیس با ایرانیان مشکلی نداشت و آن‌ها می‌توانستند از خدمات این صرافی به‌راحتی استفاده کنند.

اما متاسفانه سال گذشته اعلام کرد که تمام کاربران باید احراز هویت کنند و مقیمان کشورهای مورد تحریم مانند ایران دیگر نمی‌توانند در این صرافی معامله انجام دهند.

به همین علت با این‌که در حال حاضر صرافی‌های کوکوین و کوینکس با ایرانیان مشکلی ندارند اما ممکن است در آینده موضع آن‌ها نیز تغییر کند.


چگونه تحریم صرافی‌های ارز دیجیتال را دور بزنیم (2)

 

چگونه تحریم‌های ایران را دور بزنیم؟

همان‌طور که گفتیم هر مشکلی راه‌حلی دارد. برای استفاده از صرافی ارزهای دیجیتال دو راه عمده دارید:

  1. از وی پی ان ثابت استفاده کنید.
  2. از سرور مجازی ارز دیجیتال استفاده کنید.

استفاده از VPN

نحوه استفاده از وی پی ان را همه می‌دانند. تنها باید نرم افزار آن را در تلفن هوشمند یا لپ تاپ خود نصب کنید و به‌راحتی با آن کار کنید. اما حتما در هنگام استفاده از VPN مواظب آی پی خود باشید.

زیرا با هر بار ورود به صرافی اطلاعات آی پی شما را ثبت می‌کنند و اگر مورد مشکوکی ببینند ممکن است حساب کاربری شما را مسدود کنند. بنابراین اگر برای اولین بار به‌عنوان مثال با آی پی آلمان وارد صرافی شدید، از آن پس همیشه وی پی ان خود را روی همین آی پی قرار دهید و با کشورهای دیگر وارد نشوید.

حتی اگر مجبور بودید آی پی خود را عوض کنید، ابتدا چند روز وارد حساب خود نشوید و سپس با آی پی دیگری اقدام کنید. در صورت لزوم می‌توانید با ایمیل زدن به صرافی توضیح بدید که به سفر رفته‌اید یا به کشوری دیگر مهاجرت کرده‌اید.

استفاده از سرور مجازی ارز دیجیتال

در رابطه با گزینه دوم ابتدا باید بخش آموزش جامع سرور مجازی را بخوانید تا شیوه کار با آن را یاد بگیرید. پیش از این‌که نحوه کار با VPS را آموزش دهیم، بیایید باهم ببینیم که چرا استفاده از سرور مجازی ارز دیجیتال بسیار بهتر و امن‌تر از VPN است.

وی پی ان تنها یک کار انجام می‌دهد: دسترسی امن به فضای اینترنت. به عبارتی هنگامی که می‌خواهید در فضای اینترنت چرخ بزنید، وب‌سایت‌های مختلف را ببینید یا به سایت‌های فیلتر دسترسی پیدا کنید حریم شخصی شما را حفظ می‌کند و اطلاعات مربوطه را مخفی نگه می‌دارد.

از طرفی مشکلاتی مانند قطع شدن یا از کار افتادن آن می‌تواند معاملات شما را به خطر بیندازد. به‌ویژه اگر از نسخه‌های رایگان فیلترشکن استفاده کنید که به‌طور ناگهانی از کار می‌افتند. ضمن این‌که ترافیک محدودی نیز دارند.


چگونه تحریم صرافی‌های ارز دیجیتال را دور بزنیم (3)

 

VPS یک سرور مجازی است که مانند وی پی ان عمل می‌کند اما هیچ محدودیتی ندارد. با استفاده از وی پی اس شما کل سرور را در اختیار خود دارید، بنابراین به‌صورت نامحدود می‌توانید به اینترنت وصل شوید و در فضای امن ایجاد شده کارهای خود را انجام دهید.

در حقیقت وی پی اس نوعی هاست است که یک فضای اختصاصی در اختیار کاربران قرار می‌دهد، بدون این‌که ملزم به پرداخت هزینه زیاد باشند. دلیل آن این است که یک سرور به چند بخش تقسیم شده است و لایه‌ای مجازی این بخش‌ها را از هم جدا می‌کند.

بدین ترتیب شما سروری اختصاصی برای خود دارید اما تنها هزینه بخشی از آن را پرداخت می‌کنید.

آموزش جامع سرور مجازی

تا اینجای مطلب با ماهیت سرور مجازی آشنا شدید. حال بیایید نحوه کار با VPS را یاد بگیریم. ابتدا برای استفاده از وی پی اس باید اشتراک تهیه کنید. در حال حاضر سایت‌های فراوانی اشتراک VPS را با قیمت‌های مقرون به‌صرفه‌ای می‌فروشند.

پس از خریداری به‌راحتی می‌توانید موبایل یا لپ تاپ خود را به آن وصل کنید و از این پس با آی پی ثابت و مطمئن به اپلیکیشن‌ها یا وب‌سایت‌های مورد نظر خود وصل شوید. اما در هنگام خرید VPS نکاتی وجود دارد که حتما باید به آن‌ها دقت کنید.

1.     سرور در چه محلی قرار دارد؟

محل قرارگیری سرور بسیار اهمیت دارد، زیرا مانند وی پی ان نمی‌توانید محل اتصال را تغییر دهید. بنابراین کشوری را انتخاب کنید که مورد تحریم یا محدودیت قرار نگرفته باشد. برای مثال اگر سرور در کشورهایی مانند فرانسه، آلمان یا انگلیس باشد، امنیت و دسترسی گسترده‌تری خواهید داشت.

2.     وی پی اس از چه سیستم عاملی استفاده می‌کند؟

سرور مانند یک کامپیوتر بزرگ است که مانند لپ تاپ شما سیستم عامل دارد. تنها تفاوتی که سیستم عامل در هنگام خرید ایجاد می‌کند، فضای آن است. اگر معمولا از ویندوز استفاده می‌کنید بهتر است سروری تهیه کنید که سیستم عامل ویندوز دارد، در غیر این صورت می‌توانید از VPS با سیستم عامل لینوکس استفاده کنید.

علاوه بر این اگر می‌خواهید وی پی اس را به تلفن هوشمند خود متصل کنید، می‌توانید اپلیکیشن‌های ریموت را نصب کرده و در هنگام اتصال از آن استفاده کنید.

3.     سیستم از چه سخت افزارهایی استفاده می‌کند؟

سخت افزار و منابعی که سرور از آن استفاده می‌کند در سرعت نهایی VPS تاثیر فراوانی دارد. بنابراین پیش از خریداری مطمئن شوید که هاست مورد نظر شما از آخرین تجهیزات روز دنیا استفاده می‌کند و رم یا هارد آن جدیدترین نسل موجود در بازار است.

آموزش‌های بیشتر در مورد ارزهای دیجیتال

فراموش نکنید که صرافی‌های بسیار بیشتری برای انجام معاملات وجود دارد که امتیازهای بیشتری را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. برای مثال با استفاده از آن‌ها رمز ارزهای متنوع‌تری برای خرید و فروش و کسب سود خواهید داشت.

اگر می‌خواهید با این صرافی‌ها آشنا شوید و نحوه استفاده از آن‌ها را یاد بگیرید، می‌توانید به صفحه اینستاگرام امید فدوی مراجعه کنید. همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید، در این صفحه تمام مطالب مرتبط با ارزهای دیجیتال را پیدا خواهید کرد.


چگونه تحریم صرافی‌های ارز دیجیتال را دور بزنیم (4)

 

علاوه بر مواردی که در تصویر مشاهده می‌کنید، با آموزش رایگان ارز دیجیتال امید فدوی می‌توانید راه‌های مختلف دور زدن تحریم‌ها، نحوه افزایش امنیت معاملات و کاهش ریسک خرید و فروش رمز ارزها را یاد بگیرید.

 

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیعاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.