راستش را بخواهید این سوال که چه محصولاتی را می‌توانیم اینترنتی بفروشیم به نظر یک سوال اشتباه است. چون وقتی مخاطبان امروز حتی آب معدنی و روغن مایع را هم از اینترنت می‌خرند، عملا دیگر می‌توان گفت حداقل برای 95 درصد از محصولات هیچ محدودیتی در فروش اینترنتی وجود ندارد. اما خب اینکه دقیقا چه محصولی را برای فروش اینترنتی انتخاب کنیم و البته ویژگی‌های مورد نیاز این محصول چیست، خودش یک موضوع بسیار مهم و گسترده است.

راستش را بخواهید این سوال که چه محصولاتی را می‌توانیم اینترنتی بفروشیم به نظر یک سوال اشتباه است. چون وقتی مخاطبان امروز حتی آب معدنی و روغن مایع را هم از اینترنت می‌خرند، عملا دیگر می‌توان گفت حداقل برای 95 درصد از محصولات هیچ محدودیتی در فروش اینترنتی وجود ندارد.

اما خب اینکه دقیقا چه محصولی را برای فروش اینترنتی انتخاب کنیم و البته ویژگی‌های مورد نیاز این محصول چیست، خودش یک موضوع بسیار مهم و گسترده است.

در ادامه این مقاله به شما یاد می‌دهیم که چطور محصولاتی برای فروش اینترنتی انتخاب کنید که راحت‌تر به فروش می‌روند. بعد از آن روش ایجاد فروشگاه اینترنتی با پرتال را آموزش میدهیم تا سایت فروشگاهی خودتان را به سرعت بسازید.

بهترین محصول برای فروش اینترنتی

اول از همه یک نکته مهم: قبل از اینکه به سراغ انتخاب محصول جهت فروش اینترنتی بروید، بهتر است با استراتژی مهمی به اسم نیچ مارکتینگ آشنا شوید. نیچ مارکتینگ یا بازاریابی گوشه‌ای، یک استراتژی است که می‌گوید برای راه‌‌اندازی کسب و کار بهتر است به جای یک بازار کلی، وارد بازار کوچکی شوید!

مثلا به جای اینکه وارد بازار جهیزیه و لوازم خانگی شوید، یک وب سایت برای فروش اختصاصی یخچال و فریزر راه‌اندازی کنید! چرا؟ چون در این شرایط به سرمایه کم‌تری نیاز دارید، زودتر بین مخاطبان شناخته می‌شوید، راحت‌تر رقابت می‌کنید، با رقبای بزرگ و قدرتمند در نمیوفتید، سایت‌تان در گوگل راحت‌تر سئو شده و دیده می‌شود و... . پس حین انتخاب محصول برای فروش اینترنتی، حتما حواس‌تان به استراتژی نیچ مارکتینگ باشد.

1. از دیجی کالا برای انتخاب محصول کمک بگیرید

یکی از بهترین انتخاب‌هایی که می‌توانید برای انتخاب محصول داشته باشید، کمک گرفتن از دیجی کالا برای پیدا کردن محصولات پرمخاطب است. چطور؟

کافی است به سراغ سایت دیجی کالا رفته و دسته‌بندی‌های مختلف آن را باز کنید. حالا فیلتر را روی پرفروش بگذارید تا سایت، پرفروش‌ترین محصولات را به شما نشان بدهد.

 

0000

 

همانطور که در تصویر بالا هم مشخص است، اینها پرفروش‌ترین محصولات دیجی کالا هستند پس احتمالا انتخاب‌های خوبی برای فروش در دنیای آنلاین هم باشند.

2. به تامین محصول فکر کنید

اگر با صاحبان کسب و کارهای بزرگ اینترنتی صحبت کنید، متوجه می‌شوید یکی از اولین مشکلاتی که در حین راه‌ اندازی فروشگاه اینترنتی با آن برخورد کرده‌اند، تامین محصول است! در واقع خیلی مواقع با توجه به بالا و پایین شدن قیمت‌ها، تحریم‌ها و... تامین کردن یک محصول در فروشگاه اینترنتی کار سختی می‌شود.

مخصوصا که صاحبان خیلی از فروشگاه‌های اینترنتی اصلا خودشان صاحب کالا نیستند، بلکه آنها از روش دراپ شیپینگ جلو می‌روند. در این روش شما محصول یک فروشگاه یا تولیدی دیگر را به فروش می‌رسانید.

با توجه به این موضوعات، پیشنهاد می‌کنیم یا محصولی را برای فروش انتخاب کنید که خودتان صاحب/تولید کننده‌اش هستید، یا حداقل محصولی که مطمئن باشید در آینده فرد تامین‌کننده‌اش، برای شما مشکلی ایجاد نخواهد کرد و همیشه همراهی‌تان می‌کند.

3. محصول موجود در حوزه تخصص‌تان را بفروشید

شاید این یک اصل مهم نباشد، اما خب اصولا کسب و کارهایی که مدیر یا حداقل نیروهای آن آشنایی خوبی با محصول داشته باشند، همیشه موفق‌تر از کسب و کارهایی هستند که صاحبانش بدون دانش قبلی اقدام به ورود به بازار آن کرده‌اند.

با توجه به این، اگر از قبل در حوزه‌ای فعالیت کرده و به نظرتان محصولات آن حوزه برای فروش اینترنتی مناسب هستند، شاید بهتر باشد همان‌ها را برای فروش در فروشگاه اینترنتی انتخاب کنید. چراکه در این شرایط هم بهتر محصول را شناخته و می‌توانید آن را به مخاطب ارائه کنید و هم مشتریانش را می‌شناسید و می‌دانید چه چیزهایی برای‌شان اهمیت دارد.

4.  حاشیه سود محصول را بررسی کنید

بعد از اینکه محصول مورد نظر را برای فروش در اینترنت انتخاب کردید، نوبت به بررسی حاشیه سود است. این یعنی محصول مورد نظر در هر فروش قرار است چقدر به شما سود بدهد.

 

009

 

نکته مهم اینجاست که شما باید تناسب حاشیه سود با شرایط بازار و هزینه‌های‌تان را بسنجید. این یعنی میزان فروش محصول، هزینه‌های تامین محصول و هزینه طراحی سایت را هم محاسبه کنید. اگر محصول مورد نظر حاشیه سود پایینی دارد، باید مطمئن شوید این حاشیه سود کفاف هزینه‌های‌تان را می‌دهد یا نه؟ هزینه‌های بازاریابی اینترنتی، تولید محتوا در سایت، حتی استخدام نیرو و...

نکته : اگر در این مرحله می‌گویید فروش بالای محصول می‌تواند تلافی حاشیه سود پایین را دربیاورد، باید این موضوع را مورد توجه قرار بدهید که خیلی از محصولات بعد از فروش نیاز به پشتیبانی و ارائه خدمات پس از فروش دارند. پس اگر محصول شما هم چنین شرایطی دارد، فروش زیاد به معنی دردسر زیاد هم برای آن خواهد بود و باید این نکته را در حساب و کتاب‌ها در نظر بگیرید.

5. هزینه‌های ارسال و بسته‌بندی را بررسی

در آخر باید هزینه‌های بسته‌بندی محصول و ارسال را مد نظر قرار بدهید. چراکه بعضی از محصولات به دلیل اندازه بزرگ‌شان شرایط ارسال سخت یا پرهزینه‌تری دارند.

همینطور بعضی محصولات هم نیاز به پست سریع دارند. مثلا ممکن است محصول شما مناسب هدیه تولد باشد و خب بعضی از مشتریان این کالا، نیاز به دریافت سریعش دارند. در این شرایط قطعا هزینه‌های ارسال افزایش پیدا می‌کند و خب این موضوع امکان دارد باعث منصرف شدن بعضی مشتریان شود.

 

008

 

هر محصولی را می‌توانید اینترنتی بفروشید

در نهایت اگر هنوز فکری برای طراحی و ایجاد سایت یا ساخت فروشگاه اینترنتی نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم حتما نگاهی به فروشگاه ساز پرتال بیندازید. این ابزار در کم‌تر از 5 دقیقه یک سایت کامل را به شما تحویل می‌دهد که تا 7 روز هم تست رایگان دارد!

برای شروع یکی از بهترین راه های طراحی فروشگاه اینترنتی  که خیلی سریع صاحب فروشگاه اینترنتی‌تان شوید، کمک گرفتن از پرتال است.

اگر به اطلاعات بیشتری نیاز داشتید، کارشناسان پرتال به صورت رایگان شما را در مورد طراحی سایت راهنمایی می‌کنند. کافیست با شماره 02163404 داخلی 2 تماس بگیرید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.