با توجه به وضعیت اقتصادی و ارزی کشور ایران، برای مردم بسیار حاوز اهمیت است که بتوانند با قیمتی منصفانه یک روغن موتور ایرانی با با کیفیت برای خود تهیه کنند. البته در حال حاضر شرکت پترونام سهند امکان خرید روغن موتور را در دسترس مردم گذاشته و همه می‌توانند با پرداخت قیمتی مقرون به صرفه، از یکی از بهترین روغن موتورهای ایران و خاورمیانه بهره‌مند شوند.

جالب است بدانید 93 % رانندگان از زمان مناسب تعویض روغن موتور خودرو خود بی اطلاع هستند. زیرا تمام روغن موتورها دارای عمر مفید مشخصی هستند و کارایی هر کدام تا حدی خودرو را یاری می‌کند. پس صاحبان خودرو در اتمام هر فصل باید به دنبال خرید یک روغن موتور با کیفیت برای خودوری خود باشند تا مجددا خودروی خود را به دوران اوج خود بازگردانند. از آن جایی که خرید روغن موتور با کیفیت یک کار حساس است و فرد باید به نکات زیادی در هنگام خرید توجه داشته باشد، این مطلب را در اختیار صاحبان خودرو می‌گذاریم تا از مهم‌ترین نکات تعویض روغن موتور آگاه باشند.

امروزه با توجه به این که تمام صاحبان خودرو به دنبال خرید بهترین روغن موتور برای خودروی خود هستند، تولید کنندگان بی شماری شروع به عرضه روغن موتور در بازار کرده‌اند. در این میان مردم به دلیل نا آگاهی از موارد بسیار مهم خرید روغن موتور، در مواردی قربانی ترفندهای تجاری و غیر اخلاقی تولید کنندگان می‌شوند. با توجه به وضعیت اقتصادی و ارزی کشور ایران، برای مردم بسیار حاوز اهمیت است که بتوانند با قیمتی منصفانه یک روغن موتور ایرانی با با کیفیت برای خود تهیه کنند. البته در حال حاضر شرکت پترونام سهند امکان خرید روغن موتور را در دسترس مردم گذاشته و همه می‌توانند با پرداخت قیمتی مقرون به صرفه، از یکی از بهترین روغن موتورهای ایران و خاورمیانه بهره‌مند شوند.

1.      قبل از ریختن روغن موتور سنتتیک در خودرو، حتما موتور را شستشو دهید.

روغن موتورهای مینرال معمولا کم کیفیت‌ترین محصولات بازار هستند؛ از طرفی دیگر روغن موتورهای سنتتیک با کیفیت‌ترین محصولات در بازار تلقی می‌شوند. این اشتباه میان صاحبان خودرو وجود دارد که بدون هیچ نگهداری خاصی روغن موتور مینرال مصرفی را به روغن موتور سنتتیک تغییر می‌دهند. این کار ضمن این که می‌تواند موجب آسیب دیدن موتور شود و به کل آن را از کار بیندازد، کیفیت و کارایی روغن موتور سنتتیک را نیز کاهش می‌دهد. شما باید آگاهی کامل از معنا و مفهوم روغن موتور داشته باشید تا در مراحل تعویض روغن موتور به مشکل بر نخورید.

اگر پیش از این از روغن موتورهای مینرال استفاده می‌کردید و حالا می‌خواهید روغن موتور سنتتیک برای خود خریداری کنید، حتما قبل از تعویض داخل موتور را شستشو دهید. بهترین مواد شوینده موتور خودرو ماده فلاشینگ نام دارد که هیچ اثری از روغن موتور  سابق باقی نمی‌گذارد. ماده شوینده را در داخل موتور بریزید و خودرو را در حدود یک ربع روشن نگه دارید؛ پس از اتمام و تخلیه مواد شوینده، می‌توانید روغن موتور سنتتیک را به خودرو بیفزایید.

2.      روغن موتور مناسب خودروی خود را تهیه کنید.

اگر به اختصار بازار روغن موتور را در کشور بررسی کنید، می‌بینید که انواع روغن موتور در آن به فروش می‌رسد و هر کدام مشخصات متفاوتی از یکدیگر دارند. این امر اتفاقی نیست؛ زیرا انواع روغن موتور با شیوه‌های مختلف و با افزودنی‌های متنوع تولید می‌شوند که باعث شده هر کدام کیفیت و ویژگی‌های متفاوتی داشته باشند. شما باید در حین خرید، انواع روغن موتور مناسب را بشناسید تا بتوانید هر کدام را شناسایی کنید و بهترین آن‌ها را برای خود برگزینید. ویژگی‌های انواع روغن موتور را بدانید و بهترین روغن موتور را برای خودروی خود انتخاب کنید تا تاثیر آن را در عملکرد خودروی خود بنگرید.

3.      کلک ترفندهای تجاری فروشندگان روغن موتورهای خارجی را نخورید.

امروزه فروشگاه‌های زیادی وجود دارد که روغن موتورهای خارجی را به فروش می‌رسانند. اگر از وبسایت‌های خارجی چک کنید، قیمت تمام روغن موتورهای خارجی را به دلار می‌توانید ببینید. بعد نکته جالب توجه این است که قیمت محصول در کشورهای خارجی به تومان چندین میلیون تومان می‌شود؛ از این طرف، فروشگاه‌های روغن موتور، همان محصول را با قیمت چند صد هزار تومان به فروش گذاشته‌اند! چنین کارهایی کاملا ترفند تجاری هستند و مطمئن باشید محصولی که به شما می‌فروشند نه اصل نیست، بلکه حتی کیفیت سیار پایین‌تری نسبت به محصولات ایرانی خواهد داشت.

 

روغن موتور (1)

 

4.      از روغن موتور نانو در خودروی خود استفاده کنید.

شاید تا به حال نام روغن موتور نانو را شنیده باشید، روغن موتوری که تمام جهان را با کارایی‌ها و ویژگی‌های خود متحول کرده است. روغن موتور نانو با روغن پایه و افزودنی‌های نانو تولید می‌شود که تکنولوژی بسیار بالایی دارند. به دلیل عملکرد فوق العاده روغن موتور نانو در موتور خودروها، کشورهای پیشرفته جهان به دنبال رواج دادن استفاده از این روغن موتورها هستند؛ زیرا ضمن این که تاثیر فوق العاده‌ای در کارکرد موتور خودروها دارد، بلکه هیچ آسیبی به محیط زیست نمی‌رساند و کاملا با آن سازگار است.

تا چندی پیش خرید و استفاده از روغن موتور نانو بین صاحبان خودرو در ایران طرفدار چندانی نداشت؛ زیرا تمام روغن موتورهای نانو خارجی قیمت بسیار بالایی دارند که باعث شده هیچکس حاضر به خرید آن نباشد. تا این که شرکت پترونام سهند برای اولین بار در کل خاور میانه، موفق به تولید نانو افزودنی‌هایی بر پایه فناوری سبز A9 در ایران شده و روغن موتور پارانوکس را با اَدِتیوهای نانو تولید می‌کند. امروزه تمام صاحبان خودرو می‌توانند روغن موتور پارانوکس را بصورت انحصاری از پترونام سهند برای خودروی خود با قیمتی مناسب خریداری کنند.

 

روغن موتور (3)

 

درباره شرکت پترونام سهند

امیدواریم توانسته باشیم به خوبی نکات مهم را در تعویض روغن موتور برایتان شرح بدهیم؛ روغن موتور عنصر عمر خودرو است و باید در تعویض آن نهایت دقت را به خرج دهید. شرکت پترونام سهند، یکی از بزرگ‌ترین تولید کننده های روغن موتور در کشور ایران به شمار می‌رود که امروزه نام خود را میان یکی از 4 تولید کننده بزرگ روغن موتورهای نانو شامل موبیل2، شل، پترونام سهند و کاسترول جای داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
14 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.