اگر شما هم آن دسته از افراد هستید که میل به عکاسی و همچنین لباس‌های متنوع دارید و همچنین توانایی و علاقه نسبت به بلاگر بودن فشن و استایل را دارید بی‌شک نیاز دارید اطلاعاتی در مورد جدیدترین امکانات عکاسی و تصویربرداری و همچنین به روزترین‌های مد و لباس اطلاعات کافی به دست آورید.

اگر شما هم آن دسته از افراد هستید که میل به عکاسی و همچنین لباس‌های متنوع دارید و همچنین توانایی و علاقه نسبت به بلاگر بودن فشن و استایل را دارید بی‌شک نیاز دارید اطلاعاتی در مورد جدیدترین امکانات عکاسی و تصویربرداری و همچنین به روزترین‌های مد و لباس اطلاعات کافی به دست آورید. در این مقاله منحصراً به عکاسی و فضای مورد نیاز برای عکاسی از لباس و استایل خواهیم پرداخت.

 تعداد زیادی از افراد هستند که توانایی لازم در داشتن استایل‌های زیبا و به روز را ندارند. در واقع بسیاری از افراد توانایی ست کردن چند لباس مناسب باهم را ندارند و این هنر بیشتر مختص طراحان فشن و مد می‌باشد به همین منظور بسیاری از فشن بلاگرها در فضای اینستاگرام و یا پینترست به معرفی استایل‌های برتر و به روز می‌پردازند. در واقع فشن بلاگر بودن کاری نیست که هر کسی بتواند از پس آن بر بیاید و نیاز به دانش کافی و لازم در مبحث لباس و طراحی لباس دارد، فشن بلاگرها با قرار دادن استایل‌های مختلف از لباس‌ها در صفحه‌های مجازی خود به بسیاری از افراد که علاقه‌مند به دنیای مد و لباس هستند کمک می‌کنند.

اما اگر شما نیز دانش کافی برای انجام این کار را دارید و احساس می‌کنید می‌توانید به افراد مختلف با هنر خود کمک کنید، همچنین می‌خواهید دانش خود را شکوفا کنید، نیاز به برخی از امکانات عکاسی و تصویربرداری برای ساختن پست‌های جذاب و متناسب با سلیقه افراد مختلف دارید. به همین منظور در ادامه با توضیحات کامل‌تر در مورد دنیای عکاسی و همچنین فشن بلاگری شما را برای رسیدن به هدف خود کمک خواهیم کرد.

امکانات عکاسی و تصویربرداری

 

همانطور که می‌بینید در این متن تنها به عکاسی اشاره نشده است و تصویربرداری گزینه بسیار مهمی در بلاگر بودن برای استایل لباس می باشد.

در واقع فیلمبرداری کردن از لباس باعث میشود تمام جوانب یک لباس به خوبی دیده شود و هیچ ابهامی در مورد مدل و طرح آن باقی نماند همچنین ممکن است در عکاسی رنگ لباس به خوبی مشخص نباشد و با گرفتن تصویر می توانیم این مشکل را برطرف کنیم.

نکته دیگری که در بحث فشن بلاگر ای وجود دارد این است که نمی شود تنها با داشتن اطلاعات کافی یک بلاگر محبوب و مشهور شوید و داشتن امکانات برای عکاسی و فیلمبرداری اولین نیازهای شما خواهد بود اگر نمی‌توانید هزینه آنچنانی برای دوربین و تجهیزات عکاسی داشته باشید می‌توانید از گوشی موبایل و خرید یک رینگ لایت کوچک سلفی با قیمت مناسب استفاده کنید. اما اگر توانایی خرید یک دوربین متوسط را دارید سری D از دوربین های کانن علاوه بر داشتن کیفیت مناسب قیمت معقولی هم دارند. اما تنها داشتن یک دوربین به تنهایی نمی‌تواند نیاز شما به یک عکس خوب را برطرف کند و یک دوربین خوب زمانی می تواند بهترین کارایی را از خود نشان دهد که از تجهیزات مناسبی هم برای نورپردازی برخوردار باشد. در ادامه بعضی از این  تجهیزات را خواهیم شناخت.

تجهیزات عکاسی متناسب با بودجه شما

 

2

 

همانطور که میدانید نور در عکاسی بسیار مهم است و میتواند تمام جوانب یک تصویر را با دقت کافی در یک عکس نمایان کند. اما اگر شما بودی کافی برای خرید فلش‌های بزرگ استودیویی ندارید، می‌توانید از نورهای ثابتی ماننده رینگ لایت‌ها استفاده کنید.

 

انواع پروژکتورها و نورهای ال ای دی هم می تواند به شما کمک کند. همچنین داشتن یک سه پایه برای رینگ لایت یا پروژکتور ضروری است. بعضی از سه پایه‌ها به صورت رومیزی هم کاربرد دارند، بنابراین شما میتوانید سه پایه‌ای تهیه کنید که چند کار را انجام دهد. همچنین به یک سه پایه هم برای دوربین نیز احتیاج خواهید داشت.

اگر هزینه خرید رینگ لایت برای شما بالاست می توانید یک رینگ لایت دستی بسازید به این صورت که یک تکه چوب را به صورت گرد برش می‌دهید و دور تا دور آن را لامپ‌های آفتابی یا تنگستن قرار می‌دهید، این رینگ لایت‌ها یکی از بهترین رینگ لایت‌هایی است که می‌توانید از آن استفاده کنید و به خوبی تمام جوانب تصویر را نشان خواهد داد.

نکات مهم در عکاسی از پارچه و لباس

 

3

 

نکات مهم در عکاسی از پارچه و لباس به این شرح است ست که پارچه جنس های مختلفی دارد و این جنس ها باید در تصویر به خوبی نشان داده شوند و تصویری گرفته میشود باید به خوبی میزان لَخت بودن پارچه را نشان دهد. و یا به عنوان مثال میزان آهار یکپارچه باید به خوبی از تصویر نشان داده شود. از دیگر نکات مهم در عکاسی استایل و مانتو در انواع مختلف مجلسی، اسپرت و کتی این است که رینگ لایتی که برای این کار استفاره می کنید باید به اندازه ای بزرگ باشد که به خوبی کل لباس را نشان دهد و این نوع رینگ لایت‌ها از نظر قیمت ارزان و به صرفه نیستند پس خودتان دست به کار شوید تا محصولی که به آن احتیاج دارید را به حداقل هزینه بسازید و بهترین کیفیت تصویر را داشته باشید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.