الکتروموتورها یکی از تجهیزات بسیار مهمی هستند که در محیط های صنعتی از آن ها استفاده می شود. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که این دسته از محصولات در طبقه بندی های مختلفی به بازار عرضه می شوند و همین مسئله به شما کمک می کند تا بتوانید از بین محصولات گوناگون اقدام به خرید الکتروموتور مورد نظر خود کنید.

الکتروموتورها یکی از تجهیزات بسیار مهمی هستند که در محیط های صنعتی از آن ها استفاده می شود. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که این دسته از محصولات در طبقه بندی های مختلفی به بازار عرضه می شوند و همین مسئله به شما کمک می کند تا بتوانید از بین محصولات گوناگون اقدام به خرید الکتروموتور مورد نظر خود کنید. 


الکتروموتور ضد انفجار چیست ؟

یکی از انواع الکتروموتورهایی که امروزه شاهد طراحی و تولید آن ها هستیم، الکتروموتور ضد انفجار است. اگر بخواهید در رابطه با این دسته از محصولات صحبت کنیم باید به این نکته اشاره کنیم که در برخی از محیط های صنعتی متناسب با کاری که صورت می گیرد، ممکن است شاهد گاز و گرد و غبار قابل انفجار باشیم. 

گازهای قابل انفجار به قدری خطرناک هستند که می توانند در صورت جرقه و ایجاد انفجار محیط را با آسیب های جدی مواجه کنند. در واقع این انفجار می تواند تجهیزات الکترونیکی مورد استفاده شما در صنعت تان را با مشکل مواجه کرده و تحت تاثیر قرار دهد. به منظور جلوگیری از این خطر لازم است از تجهیزاتی استفاده شود که در برابر شوک الکتریکی، جرقه و یا عوامل دیگر محیطی مقاومت بسیار زیادی از خود نشان  بدهند.

شرکت های تولید کننده الکتروموتور برای حل این مشکل اقدام به تولید محصولاتی به نام الکتروموتور ضد انفجار کردند. این دسته از محصولات به نحوی هستند که می توانید به راحتی از آن ها استفاده کرده و نگرانی در رابطه با مشکلاتی نظیر جرقه و یا انفجار نداشته باشید. این ویژگی بسیار مهم باعث شده تا الکتروموتورهای ضد انفجار محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده و شاهد استفاده از آن این دسته از محصولات در بخش های مختلف باشیم.


 

الکتروموتور دو دور یا دو سرعته

دسته دیگری از الکتروموتورهایی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند، الکتروموتور دو دور یا الکتروموتور دو سرعته هستند که تغییر سرعت در آن ها بر پایه تغییر تعداد قطب ها صورت می گیرد. یکی از انواع این محصولات که شاید استفاده از آن در صنایع مختلف هستیم، الکتروموتور دالاندر است.

این محصولات کاربردهای منحصر به فرد و خاصی داشته و در صنایع گوناگونی چون صنایع دارویی، غذایی، فلزی، جرثقیل های سقفی، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، بارگیری و تخلیه اسکله، بسته بندی، انتقال مواد، نساجی و... از این الکتروموتور ها استفاده می شود. شما نیز اگر در چنین صنایعی فعالیت می کنید لازم است تا اقدام به خرید الکتروموتور دالاندر کرده و از این محصولات کمک بگیرید.

 

الکتروموتور چیست؟

یک سوالات بسیار مهمی که همواره پرسیده می شود این است که الکتروموتور چیست و این دسته از محصولات چه کاربردی دارند؟

به منظور بررسی خرید الکتروموتور باید گفت که این دست این دستگاه ها ماشین آلاتی هستند که امکان تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی را دارند و همین مسئله باعث شده تا شاهد استفاده از این محصولات در صنایع مختلفی باشیم.

در واقع می توان گفت که پس از اختراع الکتروموتورها شاهد رشد بسیار زیادی در صنایع مختلف بودیم و همین مسئله باعث شده تا بتوان الکتروموتور ها را یکی از مهم ترین اختراعات بشر در حوزه صنعت طبقه بندی کرد.


image_3474cb34dc5a80118fe4001042ad44e23827631a

 

انواع الکتروموتور صنعتی

اگر بخواهیم نگاهی به انواع الکتروموتور صنعتی انداخته و در رابطه با این دسته از محصولات صحبت کنیم باید گفت که با توجه به نوع جریان مورد استفاده شاهد تولید انواع مختلفی از الکتروموتور ها هستیم که معرفی و توضیح در مورد هر یک از این محصولات خود نیاز به مطلب جداگانه ای دارد. در همین راستا در این بخش تنها این الکتروموتورها را نام می بریم.

در نتیجه اگر بخواهیم شما را با انواع الکتروموتور های مورد استفاده در صنایع مختلف آشنا کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• موتور DC

1. موتور سری

2. موتور موازی

3. موتور کمپوند

4. موتور خود تحریک

5. موتور مغناطیس دائم

• موتور AC

1. موتور القایی

2. موتور سنکرون

• موتورهای خاص

1. موتور پله ای

2. موتور DC بدون جاروبک

3. موتور هیسترزیسی

4. موتور رلوکتانسی

5. موتور اونیورسال

اگر قصد خرید یک الکتروموتور را دارید، لازم است تا انواع الکتروموتورهای صنعتی را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده و در رابطه با مزایا و معایب این دسته از محصولات تحقیق کنید. پس از انجام این کار در نهایت می توانید یک الکتروموتور حرفه ای را خریداری کرده و به بهترین شکل ممکن از این دسته از محصولات در صنعت مورد نظر خود استفاده کنید.


image_d596066e278799fdc431d303cdb623fa877a2e0c

 

الکتروموتور دالاندر را می توان ترمز دار کرد؟

افرادی که از الکتروموتور دالاندر در صنایع خود استفاده می کنند یکی از سوالات بسیار مهمی که مطرح کنند این است که آیا این دسته از محصولات را می توان ترمز دار کرد یا خیر؟ به منظور پاسخ به این سوال بسیار مهم بهتر است تا نگاهی به ماهیت و نحوه عمل کرده الکتروموتور دالاندر بیاندازیم.

به منظور بررسی این مسئله باید گفت که این الکتروموتورها بیش از دو سرعت دارند و به منظور استفاده از آن ها شاهد قرارگیری سیم پیچ های مجزا در این دسته از محصولات هستیم. یکی از سوالات مهمی که مطرح می شود این است که این سیم پیچ ها چه عملکردی دارند و چرا در الکتروموتور دالاندر شاهد سیم پیچ هستیم. به منظور پاسخ به این سوال باید گفت که این سیم پیچ ها به شما کمک می کند تا بتوانید کنترل الکتروموتور دالاندر را برعهده گرفته و به بهترین شکل ممکن سرعت این دسته از محصولات را کنترل کنید.

 

الکتروموتور دریایی یا الکتروموتور ضد انفجار ؟

یکی دیگر از موضوعات بسیار مهم و سوالات اساسی این است که از بین الکتروموتور دریایی و الکتروموتور ضد انفجار کدام یک گزینه مناسبی به حساب می آید؟ به منظور پاسخ به این سوال باید گفت که هر یک از این محصولات کاربرد های منحصر به فردی دارند و در بخش های مختلفی از آن ها استفاده می شود. الکتروموتورهای دریایی در صنعت کشتیرانی مورد استفاده قرار می گیرند و به منظور طراحی این دسته از محصولات به این نکته بسیار مهم توجه می شود که الکتروموتور بتواند در شرایط محیط نامناسب نیز به خوبی کار کرده و دچار مشکلاتی چون زدگی و خوردگی نشود.

در همین راستا نمی توان به صورت مشخص اعلام کرد که بین الکتروموتور دریایی و یا ضد انفجار بهتر است  تا به سراغ کدام یک بروید، چرا که متناسب با صنعت موردنظر شما و نیازتان هر یک از این محصولات کاربرد خاص و منحصر به فردی دارند و شما باید با توجه به نیاز خود اقدام به خرید محصول مناسبی کنید.

شرکت گذرگاه صنعت و تجارت ایرانیان بیش از 10 سال تجربه در تامین تجهیزات صنعتی و مشاور کارنخانجات بزرگ و مطرح کشور توانسته رضایت مشتریان خود را جلب کند .

در صورتی که برای کارگاه یا کارخانه خود نیاز به الکتروموتور و گیربکس و ابزار دقیق یا پمپ های صنعتی داخلی و وارداتی نیاز دارید میتوانید از کارشناسان مجرب شرکت گذرگاه صنعت مشاوره گرفته و سفارش خود را ثبت کنید

شماره تماس با شرکت : 88820089-021

مشاهده اطلاعات محصولات در وب سایت شرکت : www.gozargah.biz

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.