جی پلاس، گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در خرداد ماه سال ۱۴۰۰ منتشر شد. منبع این گزارش بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است. بر اساس این گزارش :

در خرداد ماه سال ۱۴۰۰، تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران به ۵.۱ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل ۲۹.۶ درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵۲.۷ درصد کاهش نشان می دهد. در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر زیر بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۲۹۶.۷ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل ۳.۰ درصد افزایش نشان می دهد.

حجم معاملات مسکن

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در خرداد ماه سال ۱۴۰۰ حاکی از آن است که از مجموع ۵۱۰۲ واحد مسکونی معامله شده، واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۳۵.۸ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند. سهم مذکور در مقایسه با خرداد ماه سال قبل حدود ۳.۱ واحد درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحد‌های با قدمت بالا در گروه های ۶ تا ۱۰ ، ۱۱ تا ۱۵ و بیش از ۲۰ سال ساخت افزوده شده است.

 

در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت در یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۶۶۳.۰ میلیون ریال به منطقه ۱ و کمترین آن با ۱۲۶.۱ میلیون ریال به منطقه ۱۸ تعلق داشته است. ارقام مزبور نسبت به ماه مشابه سال ۱۳۹۹ به ترتیب ۶۰.۹ و ۴۱.۹ درصد افزایش نشان می دهند.

 

تحولات اجاره بهای مسکن

بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و کل مناطق شهری در خرداد ماه سال ۱۴۰۰ نشان دهنده رشد به ترتیب معادل ۳۳.۹ و ۳۷.۶ درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل می‌باشد.

 

قیمت خانه در محله های پاسداران و میرداماد

طبق گزارش منتشر شده از جانب بانک مرکزی تعداد معاملات انجام شده در منطقه ۳ تهران، ۱۷۲ معامله است.

دو محله بسیار محبوب و معروف در این منطقه، پاسداران و میرداماد است. که طبق گزارشات ثبت شده در وب سایت شابش قیمت خرید آپارتمان در پاسداران ( زیر ۵ سال ) ۷۳،۸۴۰،۰۰۰ تومان و خرید آپارتمان در میرداماد ( زیر ۵ سال) ۷۷.۲۴۰.۰۰۰ تومان اعلام شده است.

 

منبع این گزارشات، میانگین آگهی های ثبت شده مشاورین املاک مورد اعتماد در ماه های اخیر است. این گزارشات بر اساس محله، جهت شمالی یا جنوبی بودن ملک، تعداد طبقه و واحد، پارکینگ و ... می‌تواند متفاوت باشد.

برای اطلاع از جدیدترین قیمت های خرید خانه می توانید به وب سایت شابش و صفحه قیمت خانه مراجعه کنید.

 

معرفی وب سایت شابش

شابش، وب سایت تخصصی درج ‌آگهی املاک در ایران است که به شما این امکان را می‌دهد تا در کوتاه ترین زمان خانه‌ی ایده‌آل خود را از میان هزاران آگهی باکیفیت جستجو کنید.

 

مزایای وب سایت شابش

  • جستجوی سریع و هوشمند در وب سایت و اپلیکیشن
  • امکان برقراری تماس سریع و راحت
  • امکان ارسال پیام از طریق واتساپ
  • مشاهده تصاویر و فیلم های واقعی از ملک
  • مشاهده امکانات موجود در نزدیکی ملک مانند: مدرسه، پمپ بنزین، بیمارستان و ...
  • اطلاع از امکانات و شرایط ویژه در ملک
  • آشنا شدن با مشاورین املاک مورد مطمئن و قابل اعتماد

 

جمع بندی

طبق گزارش منتشر شده بانک مرکزی مبنی بر معاملات انجام شده در خرداد ماه سال ۱۴۰۰ تعداد معاملات انجام شده حدود ۵.۱ هزار فقره بود که نسبت به ماه قبل ۲۹.۶ درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵۲.۷ درصد کاهش نشان می‌دهد. در این ماه متوسط قیمت فروش یک متر مربع زیربنای واحدهای مسکونی شهر تهران معادل ۲۹۶.۷ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۳.۰ و ۵۶.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.