جی پلاس،‌ با گسترش اینترنت موارد استفاده از آن نیز در تمام جنبه های مختلف زندگی زیاد شده است، این استفاده می تواند از سرگرمی شروع شود و به پزشکی و سلامت ختم شود. اینترنت با تکنولوژی همگام شده و علم پزشکی را بیش از پیش دقیق تر کرده است.

در این روزها روش های مدرن و اینترنتی جایگزین روش های سنتی شده است و نمی توان از کنار آن ها به راحتی گذشت زیرا این روش ها با زندگی های امروزی بیشتر همخوانی دارند. روش دریافت نوبت پزشکی به صورت آنلاین و غیر حضوری از مواردی است که استفاده آن در این روزها بیشتر از همیشه توصیه می شود. با ما همراه باشید تا دلایل این توصیه را به شما بگوییم.

11

 

استفاده از خدمات آنلاین پزشکی محدودیت دارد؟

امروزه نرم افزارها و سیستم های پزشکی متعددی روانه بازار شده اند که هر کدام از کارایی و قابلیت هایی برخوردار می باشند. این قابلیت ها بستگی به شرکت سازنده دارد و مراجعه کنندگان به این خدمات می توانند از تمام قابلیت های آن ها استفاده کنند.

 به عنوان مثال سامانه هایی موجود هستند که پزشکان متخصص و متعددی را در تمام زمینه ها در سایت یا نرم افزار خود دارد که می توانند بیماران را ویزیت حضوری و غیرحضوری کنند. مسلما این چنین سامانه ای محدودیتی ایجاد نمی کند و بیمار به راحتی می تواند درمان خود را آغاز کند.

یا در برخی موارد سیستم های آنلاین تنها برای دریافت نوبت حضوری طراحی شده اند تا جایگزینی برای روش های سنتی دریافت نوبت باشند.

 

مزایای استفاده از خدمات اینترنتی نوبت دهی پزشکی در مطب ها

دنیای مدرن امروز ایجاب می کند که انجام کارها به کمک اینترنت و با سرعت بیشتری انجام شود و روش های سنتی باید آهسته اهسته جای خود را به دنیای آنلاین بدهند.

یکی از مواردی که به کمک اینترنت قابل انجام است، نوبت دهی پزشکی می باشد تا خیلی از مسائل و مشکلات در این زمینه برطرف شود. دلایل زیادی وجود دارد که حتما باید از نوبت دهی اینترنتی استفاده شود که مهم ترین های آن در زیر  آمده است.

 

مراجعه به مطب و پشت خط ماندن برای دریافت نوبت را حذف کرده است.

بارها پیش آمده است که قصد دریافت نوبت از پزشک خود را دارید، اما تلفن مشغول است و باید ساعت ها منتظر بمانید یا اینکه به مطب مراجعه می کنید و منشی به شما خواهد گفت که تا مدت ها نوبت برای شما وجود ندارد. با استفاده از سیستم نوبت دهی پزشکی می توانید بدون معطلی برای خود نوبت دریافت کنید و پشت خط نمانید.

 

شما برای دریافت نوبت محدود به زمان نیستید.

یک سیستم یا سامانه در اختیار شماست که می توانید در هر ساعتی برای دریافت نوبت اقدام کنید. این ویژگی برای افرادی که بسیار پر مشغله هستند، مناسب است و می توانند در محل کار خود یا در ساعت هایی از شب نوبت خود را دریافت کنند.

 

می توان نوبت ویزیت شدن را جابجا کرد.

برای بیمار ممکن است، مسائلی پیش بیاید که در وقت قبلی خود امکان حضور یافتن در مطب را نداشته باشد. در این گونه از سیستم و نرم افزارهای نوبت دهی، این امکان وجود دارد که بیمار بتواند نوبت خود را تغییر دهد و به روزهای دیگر موکول کند.

 

شلوغی در مطب ها برای دریافت نوبت را به شدت کاهش می دهد.

افراد ممکن است به دلایل مختلفی به پزشک مراجعه کنند که دریافت نوبت به صورت حضوری سبب می شود، جمعیت عظیمی به مطب مراجعه کنند و اگر یک نفر به بیماری مسری مبتلا باشد این بیماری به دیگران نیز سرایت پیدا کند.

در روزهایی که دنیا درگیر کروناست، استفاده از سیستم های نوبت دهی اینترنتی راهی برای جلوگیری از انتقال این ویروس است و کاهش ازدحام در مطب ها، سبب می شود تا افراد با خیالی اسوده تر برای درمان اقدام کنند.

 

هزینه های رفت و آمد را نخواهید داشت.

برای دریافت نوبت از طریق سیستم نوبت دهی اینترنتی، تنها فشار دادن چند دکمه یا لمس آن ها نوبت را به شما می دهد و لازم نیست که جایی بروید و برای رفت و آمد خود هزینه پرداخت کنید.

این مورد برای افرادی که در نقاط دورتری هستند و باید مسافت های طولانی را طی کنند، بسیار کمک کننده است و در همان محل زندگی خود نوبت پزشکی را دریافت می کنند.

 

انتخاب پزشک توسط بیمار آگاهانه تر خواهد بود.

افراد سعی می کنند به پزشکان نزدیک محل زندگی خود و یا پزشکانی که دیگران توصیه کرده اند، مراجعه کنند در حالیکه از رزومه و مدارک تحصیلی پزشکان متخصص در زمینه بیماری خود اطلاعی ندارند. در سیستم نوبت دهی این انتخاب کاملا آگاهانه است زیرا اطلاعات جامعی از رزومه و مدارج علمی پزشک به نمایش گذاشته می شود.

 

بیماران نوبت خود را فراموش نمی کنند.

دغدغه های ذهنی می تواند بسیاری از کارهایی که باید در طول روز انجام دهیم را به فراموشی بسپارد که مراجعه به پزشک می تواند در لیست کارهای فراموش شده باشد. زمانی که به صورت آنلاین نوبت دریافت کرده اید، به صورت اتوماتیک هشدار آن برای شما ارسال می شود و این زمان را به شما یادآوری می کند.

 

اگر نیاز به استفاده از خدماتی همچون نوبت دهی پزشکان دارید، می توانید به سایت پذیرش ۲۴ مراجعه کنید و یا از طریق اپلیکیشن این مجموعه که توضیحات آن را در ادامه به شما عزیزان ارائه خواهیم داد، استفاده کنید.

برای دانلود رایگان اپلیکیشن و دریافت مشاوره آنلاین تلفنی از بهترین پزشکان و مراکز درمانی ایران از درگاه های زیر اقدام کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن پذیرش۲۴ نوبت ویزیت پزشک دریافت کنید:

انتخاب تخصص

بیش از 670 پزشک، روانشناس، مشاور و درمانگر طب سنتی، آنلاین و آماده پاسخگویی به سؤالات شما به صورت تلفنی و متنی هستند. کافی‌ست تخصص و پزشک خود را انتخاب کرده و با پزشک به گفت‌وگو بپردازید.

انتخاب پزشک

در بین پزشکان مشاور، اولین زمان مشاوره آنلاین را انتخاب کرده و هر کجا که هستید با پزشک مشاوره کنید.

مشاهده پروفایل پزشک

بیوگرافی، سوابق علمی و رزومه پزشک مشاور را بررسی و مشاهده کرده و سپس با اطمینان خاطر نوبت پزشک را دریافت کنید.

البته بخش مهم دیگری در سایت پذیرش 24 وجود دارد که معرفی آن در این قسمت خالی از لطف نیست! بخش مطالب آموزشی پزشکی یکی از جذاب ترین بخش های این سایت است که شما عزیزان می توانید به تمامی مطالب دسته یک و کاملا تخصصی علم بروز پزشکی، دسترسی کامل داشته باشید. از این رو اگر قصد دارید اطلاعات کامل تری در خصوص نوع بیماری، نحوه درمان و... به دست آورید، حتما به بخش مطالب آموزشی پزشکی این سایت مراجعه کنید.

12

 

معایب محدود خدمات نوبت دهی اینترنتی پزشکی

وجود مزیت های متعدد سبب می شود که از این خدمات اینترنتی در مطب ها استفاده شود و کار را هم برای بیمار و هم برای پزشک و پرسنل مطب راحت تر کند. این مزایا با معایبی کوچک نیز همراه اند که در زیر این معایب ذکر شده است.

  • متاسفانه هنوز برخی از پزشکان از سیستم های آنلاین استفاده نمی کنند و این سبب می شود که نام آن ها در لیست نوبت دهی دیده نشود.

  • نرم افزار، سایت و ... نوبت دهی پزشکی با اینترنت کار می کند و این یعنی در مناطق محروم چندان قابل استفاده نیست.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.