خرید یک خودروی صفر، معمولا کار سخت و خاصی نیست، کافی است با توجه به بودجه و برند مورد علاقه، مدلی را انتخاب کرده و از نمایندگی خریداری کنید. اما چالش زمانی است که صحبت از خرید خودروی کارکرده به میان می‌آید. در این زمان اگر اطلاعات و دانش کافی در مورد خودرو و مسائل مربوط به آن نداشته باشید، ممکن است در دام دلالان و کلاهبردارانی بیفتید، که یک خودروی چپی را به جای یک کارکرده سالم به شما تقدیم می‌کنند! این روزها پیشرفت تکنولوژی، در تعمیر خودروها هم خودش را نشان داده و پیدا کردن ردی از آثار رنگ شدگی و یا صافکاری و تعمیر بر بدنه یک خودرو، فقط از عهده یک کارشناس خبره برمی‌آید. حالا چند سالی است که شرکت‌های کارشناسی خودرو، برای این منظور وارد عمل شده‌اند و کار خریدار ناآشنا به مسائل خودرو را راحت کرده‌اند. اینکه کارشناس خودرو چه مواردی را مورد توجه قرار می‌دهد، نکته‌ای است که بسیاری از افراد از آن بی اطلاع هستند.

انتخاب منطقی در دنیای شلوغ این روزها

هنگام خرید یک خودروی کارکرده، برای اطمینان از سلامت آن باید به چندین تعمیرگاه و صافکاری مراجعه کرد تا گواهی سلامت خودرو را دریافت کرد. اما واقعیت این است که در دنیای شلوغ امروز، رفتن از این سو به آن سوی شهر به خصوص در کلان شهرها، کاری سخت، زمان‌بر و خسته کننده است. خدمات کارشناسی خودرو برای شما چه می‌کند؟ شما با یک تماس از کارشناس درخواست می‌کنید که به محل مورد نظر شما بیاید. به همین راحتی. به این ترتیب در وقت و هزینه شما صرفه جویی خواهد شد.

اعتماد، حلقه مفقود شده این روزهای بازار خودرو

پیش از این افراد به یکدیگر پیشنهاد می‌داند که از یک آشنا خودرو بخرند تا خیالشان از بابت مشکلات احتمالی راحت باشد. اما واقعیت این است که خیلی وقت‌ها همان آشنای مورد نظر، نه تنها متوجه نقص فنی خاص خودروی خود نیست، بلکه شاید خودش هم خودرو را از کسی خریده که واقعیت داستان خودرو را به او نگفته باشد! در این موارد، کمک گرفتن از یک کارشناس، برای طرفین معامله کاری منطقی است. چون کارشناس یک فرد کاملا بی طرف است و نفعی از هیچ کدام از افراد نمی‌برد.

کارشناس خودرو چه مواردی را بررسی می‌کند؟

حالا که لزوم مشورت با یک کارشناس خودرو برایتان روشن شد، ما سرویس کارشناسی خودروی کارنامه را به شما پیشنهاد می‌کنیم. کارشناسان کارنامه بعد از ثبت سفارش خرید یا فروش خودرو، در کوتاهترین زمان ممکن با شما تماس گرفته و برای بررسی خودرو به محل اعزام خواهند شد. کارشناس خودرو، تمامی بخش‌های یک خودرو را هم در بخش بدنه به لحاظ امکان رنگ شدگی و یا صافکاری، و هم در بخش فنی و هم به لحاظ موارد حقوقی و اسناد خودرو، بررسی کرده و خودرو را قیمت گذاری می‌کنند. نکات کارشناسی خودرو کارنامه که مورد بررسی قرار می‌گیرند، بالغ بر ۴۳۵ مورد است که  بسیاری از این موارد شاید حتی به ذهن خریدار و یا فروشنده خطور نکرده باشد.

نکات مهمی که باید حتما بدانید

کارشناسان کارنامه باتجربه و ماهر هستند، اما بررسی برخی از موارد مانند تعیین کارکرد واقعی خودرو حتی با استفاده از دستگاهی مانند دیاگ هم میسر نیست. به‌عبارت دقیق‌تر، امکان دارد که کسی کیلومتر خودروی خود را دست‌کاری کند و این موضوع حتی به‌کمک ابزارها هم قابل‌تشخیص نباشد. پس کارنامه درباره تشخیص دقیق کیلومتر خودروها ادعایی ندارد. علاوه بر این؛ رنگ شدگی یا تعویض سپرها، جلو پنجره، آینه بغل، چراغ‌ها، سینی زیر رادیاتور و رکاب‌ها تاثیری در قیمت خودرو ندارد. پس  در صورتی که آسیبی در این بخش‌ها از سوی کارشناس اعلام نشود، دلیلی بر وجود نقص در کارشناسی نیست. کارشناسی قیمت خودرو توسط کارشناسان کارنامه صرفا به منظور مشاوره است و مسئولیتی در رابطه با قیمت نهایی معامله یا صورت‌نگرفتن معامله متوجه کارنامه نخواهد بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
11 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.