یکی از چالش‌هایی که در خرید و فروش خودروهای کارکرده با آن‌ها مواجه هستیم شناخت دقیق تیپ‌های خودروی مورد نظرمان است. به این معنی که پس از تصمیم درمورد مدل و برند خودرو، حالا بادی تیپ‌های مختلف آن‌ را بشناسیم و اختلاف بین‌شان را. این داستان به خصوص زمانی که خودروی مورد نظر ما در بین تولیدات داخلی قرار دارد جدی‌تر می‌شود. برای مثال پژو ۲۰۶ که یکی از محصولات پرطرفدار بازار است و خرید و فروش پرتعدادی هم در بازار کارکرده‌ها دارد، در ۶ تیپ مختلف با مشخصات متفاوت عرضه شده است که تفاوت‌های بعضا جدی دارند و البته اختلاف قیمت فاحش. اما درصورت عدم اطلاع دقیق از این تفاوت‌ها احتمالا با مشکلات جدی مواجه شده و فریب دلالان را خواهید خورد.

 

مواردی که در ۲۰۶ کارکرده باید به آن دقت کرد

برای فرار از این مشکلات که احتمال آن‌ها کم هم نیست یک راه مطمئن خرید و فروش در پلتفرمی مطمئن با ناظران دقیق و ریزبین است. اما در عین حال خرید و فروش آگاهانه همواره در اولویت قرار دارد و اطمینان خاطر را به همراه می‌آورد. برای آگاهی از مشخصات فنی تیپ‌ها مختلف پژو ۲۰۶ و لیست کامل تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی هریک از آن‌ها می‌توانید از پژو ۲۰۶ دیوار کمک بگیرید. اما یکی از مهمترین اصول خرید آگاهانه خودروی دست دوم را می‌توان معایب و مشکلات معمول موجود در نمونه‌های کارکرده یک مدل خودرو دانست. برای مثال ضعف موجود در واشر سرسیلندر تمامی پژو‌های موجود در بازار اعم از انواع پژو ۲۰۶ یکی از مواردی هستند که باعث می‌شود هنگام خرید یک پژو ۲۰۶ کارکرده به این بخش توجه ویژه داشته باشیم. یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید و فروش پژو ۲۰۶ اهمیت بسیاری دارد فروشنده آن است. ۲۰۶ به دلیل شتاب و سرعت خوب خودرویی محبوب جوانان است. بنابراین امکان رانندگی نامتعارف با آن بسیار زیاد خواهد بود و آسیب‌هایی که دراثر این رانندگی نامتعارف به سیستم فنی خودرو وارد آمده اما ممکن است به راحتی به چشم نیاید. مورد دیگر اینکه در بازار خرید و فروش پژو ۲۰۶ معمولا نمونه‌های تیونینگ شده زیاد به چشم می‌خورد اما از آنجا که بسیاری از این تیونیگ‌ها ممکن است اصولی نبوده و استانداردهای کارخانه‌ای سیستم تعلیق، فنربندی یا برق خودرو را دچار اختلال کرده باشند بهتر است خرید ۲۰۶ از بین خودروهای غیر تیونینگ صورت بگیرد، هرچند اگر نمونه‌های تیونیگ شده از جذابیت بیشتری برخوردار باشند.

پژو ۲۰۶ خودرویی است که در آن از تسمه تایم استفاده شده است. عدم تعویض به موقع تسمه‌تایم نیز از مواردی است که می‌تواند آسیب‌های جدی همراه داشته باشد. بنابراین باید هنگام خرید یک ۲۰۶ کارکرده به سلامت و شرایط تسمه‌تایم خودرو توجه داشت و زمان تعویض آن را از مالک قبلی سوال کرد. یکی دیگر از نکاتی که درمورد پژو ۲۰۶ اهمیت بسیاری دارد ضرباتی است که هنگام تصادف به موتور و اجزای فنی خودرو وارد می‌شود. درواقع نوع خاص طراحی پژو ۲۰۶ و بدنه آن باعث می‌شود که ضربات ناشی از برخوردهای از روبرو بیشتر به موتور منتقل شود تا اتاق خودرو. بنابراین بهتر است در این بخش نیز دقت لازم را به خرج دهیم.

 

قیمت پژو ۲۰۶ در بازار

اما تیپ‌های مختلف پژو ۲۰۶ به دلیل اختلاف جدی در مشخصات فنی و امکانات رفاهی از قیمت‌های متفاوتی هم برخوردار هستند. ضمن اینکه تولید بعضی از تیپ‌های پژو ۲۰۶ سال‌ها است که متوقف شده و این نکته می‌تواند روی قیمت آن‌ها موثر باشد حال اینکه گاهی برخی دلالان خریدار را با استناد به قیمت برخی تیپ‌های ارزنده‌تر در بازار دچار سردرگمی و اشتباه کرده و قیمت خودروی مورد نظر را غیر واقعی اعلام می‌کنند. این مورد از آن دست نکاتی است که باید به دقت مورد بررسی قرار بگیرد. قیمت روز خودرو از منابع مستقل و معتبر استعلام شده و با نمونه مورد نظر معادل سازی شود. برای اطلاع از قیمت دقیق این خودرو می‌توان به قیمت روز خودرو ۲۰۶ دیوار مراجعه کرد و با بررسی دقیق، اقدام به خریدی مطمئن نمود.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.