بلفاروپلاستی به روشی گفته می‌شود که در آن پوست‌ افتاده پلک برداشته شده و در اصطلاح لیفت پلک اتفاق می‌افتد. این روش، جراحی محسوب می‌شود و با برش و بخیه همراه است در حالی که با بلفاروپلاستی غیر جراحی در واقع بدون برش و بخیه و با استفاده ازتکنیک پلاسما تراپی، لیفت پلک انجام می‌شود و پوست‌های اضافه پلک جمع خواهد شد. این روش متدی نوین در جوانسازی پوست می‌باشد و سرفصلی جدید و مهیج در زمینه زیبایی است.

پزشک عمل  بلفاروپلاستی غیر جراحی را بدون برش، بدون حذف پوست اضافی یا چربی و بدون اصلاح عضله اوربیکولار پلک‌ها انجام می‌دهد. این امر به جلوگیری از ریسک‌های ناشی از مداخلات جراحی متعارف کمک می‌کند.

بلفاروپلاستی

دلایل ایجاد افتادگی پلک:

شایع‌ترین علت افتادگی پلک افزایش سن و روند پیری است. عضله‌ی بالابر، مسئول بالابردن پلک چشم است. هرچه سن فرد، افزایش پیدا می‌کند، این ماهیچه دچار کشیدگی بیشتر شده و درنتیجه باعث پایین‌ افتادن پلک می‌شود. با وجود اینکه این مشکل بیشتر در افراد بزرگسال در سنین مختلف دیده می‌شود، می‌تواند کودکان را هم از بدو تولد به خود گرفتار کند. البته افتادگی پلک در کودکان، بسیار نادر است. گاهی‌اوقات دلیل اصلی این بیماری ناشناخته باقی می‌ماند. بعضی مواقع هم صدمه به چشم، مانند ضربه، منجر به افتادگی پلک می‌شود. مشکلات عصب‌ شناختی هم می‌تواند فرد را به این بیماری مبتلا کند.

علائم افتادگی پلک چیست؟

افتادگی پلک عارضه شایعی است که می‌تواند باعث کاهش میدان دید در فرد مبتلا شود. در این عارضه که تحت عنوان بلفاروپتوز نیز شناخته می‌شود، پلک بالایی چشم به طور غیر معمولی پایین قرار می‌گیرد و ظاهری خسته ومسن به افراد        می دهد .افتادن پلک ممکن است به طور ناگهانی و یا به صورت تدریجی در طی یک دوره زمانی ایجاد شود. معمولاً این افراد برای جبران کاهش دید ناشی از افتادگی پلک سعی می‌کنند ابروهای خود را بالا ببرند تا از این طریق پلک‌ها را بلند کنند .این باعث ایجاد مشکلاتی برای خواندن و دیدن اشیاء و صحنه‌های محیط اطراف می‌شود.

واقعیت آن است که عوارض ناشی از افتادگی پلک می‌تواند مشکلات بسیار جدی هم از نوع عملکردی مانند خستگی، سردرد و کاهش بینایی و هم از نظر زیبایی شامل تأثیر منفی بر چهره به دنبال داشته باشد. 

پلاسما چیست ؟

پلاسمای اسپارک، جریانی از الکترونها و گاز یونیزه شده است که در نتیجه ایجاد شکل خاصی از اختلاف پتانسیل بالا بین الکترود و سطح پوست ایجاد می شود. علیرغم بالا بودن دمای این نوع پلاسما، با توجه به اینکه به صورت کاملا کنترل شده توسط دستگاه ایجاد می شود تنها باعث ایجاد میکروبرن (micro burn) روی سطح پوست شده که به لایه های زیرین پوست نفوذ نمی کند و کاربردهای فراوانی در جوانسازی پوست و زیبایی دارد.

دستگاه پلاسما اسپارک با تولید جریان پلاسما بر روی بافت های بیولوژیکی شروع کننده یک سری واکنش های مخصوص انعکاسی است. با بهره گیری از جریان پلاسمایی می توانیم به لایه برداری های بسیار کاربردی و موثر پوست دست پیدا کنیم. نتایج دستگاه پلاسما بلافاصله بعد از اولین جلسه درمان و همچنین در حین درمان قابل مشاهده است، همچنین حداکثر نتیجه درمان سه روز و نهایتا تا یک هفته بعد از فرایند پلاسما تراپی مشهود خواهد بود.

پوست اضافی پلک توسط پلاسما برداشته میشود و میکروبرن های ایجاد شده روی سطح پلک سبب جمع شدن پوست شده و نهایتا لیفت پلک بدون نیاز به عمل جراحی حاصل میشود. به دلیل اینکه دراین روش، بیمار بیهوش نمیشود و میتواند جهت مشاهده میزان لیفت، پلک خود را باز و بسته کند، به این فرایند بلفاروپلاستی داینامیک نیز گفته میشود.

بلفاروپلاستی

سن مناسب برای ترمیم پلک چه زمانی است؟

سن مناسب برای انجام بلفاروپلاستی به نوع مشکل بستگی دارد.در اصل ترمیم پلک، سن و سال ندارد و برحسب نوع مشکل، این عمل حتی از زیر ۲۰سالگی تا بالای ۸۰ سال هم قابل انجام است. به‌طور کلی در مشکلات مادرزادی، در سنین پایین‌تر و در مشکلات ناشی از پیری یا شل شدن پوست پلک، در سنین بالاتر انجام می‌شود.

مزایای بلفاروپلاستی یا پلاسما جت:

1- بهترین نتایج بلفاروپلاستی غیر جراحی در افرادی دیده می‌شود که دچار شلی و افتادگی متوسط پوست پلک هستند بدون سایر نشانه‌های پیری چون چروک.

2- پس از بلفاروپلاستی غیر جراحی بهبودی بسیار سریع بوده و در مدت زمانی کمتر از ۱۰ روز التهاب رفع می‌شود.

3- روش پلاسما تراپی (پلکسر) بسیار سریع بوده و در مدت زمان کمتر از ۳۰ دقیقه قابل انجام است.

4- فرد در مدت زمان کمتر از یک هفته به محیط کار بازمی گردد.

5- بلفاروپلاستی غیر جراحی عوارض جراحی پلک را ندارد.

میزان ماندگاری پلاسما جت:

این درمان باعث جمع شدگی فوری و کوتاه شدن الیاف پوست شده و تاثیر این فرایند طی دو تا چهار هفته ادامه پیدا می‌کند. نتایج درمان پلاسما تراپی دائمی است، البته فرآیند طبیعی پیری همچنان ادامه دارد و پوست در نهایت دوباره شل می‌شود و می‌افتد. با در پیش گرفتن زندگی سالم و بهینه‌سازی سبک زندگی می‌توانید فرآیند پیری را کند کنید. عامل‌هایی مانند سیگار کشیدن، نور خورشید و مراقبت نکردن از پوست فرآیند پیری را تسریع می‌کند. گاهی اوقات لازم است برای مشاهده بهترین نتایج بلفارروپلاستی غیر جراحی، پلاسما تراپی تکرار شود.

سایر کاربرد های پلاسما تراپی:

  • از بین بردن چین و چروک و جوان سازی پوست

  • برداشتن خال و ضایعات

  • برداشتن بافت لثه برای زیبایی و ایمپلنت

  • فرم دهی به بینی و لب

  • پاک کردن تاتو و میکروپیکمنتیشن

  • از بین بردن جای جوش، کورک و آکنه

  • لیفت پوست و لاغری موضعی

  • پلاسما اسپارک یا گرم

دستگاه پلاسما شرکت مدایون

دستگاه پلاسما مدایون S پلاس یکی از پیشرفته ترین دستگاه های پلاسما پزشکی میباشد که توسط شرکت نیک فناوران پلاسما تولید شده است.صفحه لمسی این دستگاه به شما این امکان را می دهد تا بتوانید به راحتی از مود های مختلف استفاده کنید. برای هر اندیکاسیون منوی خاصی در نظر گرفته شده است که باتوجه به نوع کارکرد، پلاسمای متفاوتی ایجاد میکند و یکی از ویژگی های منحصر بفرد این دستگاه قابلیت تنظیم عمق نفوذ میباشد.

خرید دستگاه پلاسما تراپی

مزایای پلاسما تراپی با استفاده از تجهیزات پلاسما پزشکی مدایون (MEDAiON)

  • پلاسما تراپی روش به نسبت سریعی است.
  • بعد از عمل به استراحت نیاز نیست و دوره نقاهت ندارد.
  • تعداد جلسات به شدت چروکها و سن فرد بستگی دارد. در افرادی که چروکهای ظریفی دارند یک جلسه پلاسما تراپی کافی است ولی افرادی که چروکهای شدید دارند ممکن است به 3 جلسه درمانی احتیاج داشته باشند. فواصل جلسات معمولا یک ماه است.
  • پلاسما تراپی تقریبا موردی برای عدم مصرف ندارد مگر اینکه محل مورد درمان عفونت یا التهاب داشته باشد که باید مدتی درمان را به تاخیر انداخت.
  • پلاسما تراپی را می توان برای همه چروکهای صورت به کار برد. چروکهای پاکلاغی کنار چشم یا چروکهای دور دهان از موارد مصرف دیگر پلاسما تراپی است که نتیجه فوق العاده ای به دنبال دارد. چروکهای دور دهان معمولا به چند جلسه درمانی احتیاج دارد. چروکهای معمول صورت هم به پلاسما تراپی بسیار عالی جواب می دهد.
  • پلاسما تراپی تقریبا هیچ عارضه ای ندارد. تورم و micro burn بعد از عمل که حدود سه روز تا یک هفته باقی می ماند از عوارض معمول این عمل حساب میشود.

    این روش درمانی در همه افرادی که می خواهند چروکهای زیر چشمشان را درمان کنند مفید است. افرادی که سن بیشتری دارند یا چروکهای عمیقی دارند( مانند افرادی که سیگار میکشند) به تعداد جلسات بیشتری نیاز دارند. این روش برای کسانی که به هر دلیل امکان انجام جراحی را ندارند مفید است. مسلماً  این عمل در مطب یا کلینیک و به صورت سرپایی و با بیحسی موضعی انجام می شود مزیت مهمی به حساب می آید.

  • بلفاروپلاستی بدون جراحی، تکنیک کاملا جدید و به روز اروپا است که در آن از تیغ یا لیزر برای برش استفاده نمی شود در واقع برشی داده نمیشود بلکه از پلاسما برای انجام این کار استفاده میشود و همچنین نیازی به بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی (تزریقی) نیست بلکه از کرم بیحسی برای این روش استفاده می شود. در این روش از تیغ و برش جهت برداشتن پوست یا چربی پلک استفاده نمی شود، بلکه با استفاده از پلاسما لایه سطحی پوست تصعید می شود ( مستقیما از جامد به گاز تبدیل می شود) و این مساله باعث جمع شدن لایه های زیرین پوست می گردد. نتیجه فرایند پلاسما تراپی بلافاصله پس از درمان قابل مشاهده خواهد بود.
  • نتیجه پلاسما تراپی کاملاً بستگی به میزان افتادگی و نوع پوست دارد. معمولا بین 3-1 جلسه درمانی لازم است. بسیاری از بیماران طی 1 جلسه بهبود کامل دارند ولی در تعدادی از بیماران جلسات تکمیلی دوم یا سوم لازم است. در صورت نیاز به جلسه درمانی دوم یا سوم، فواصل جلسات یک ماه است.
  • در این روش نقاط ریز با فاصله کم برروی پوست ایجاد می شود که باعث تصعید لایه سطحی بدون آسیب به لایه بازال می گردد بنابراین بعد از عمل micro burn بر روی پلک وجود دارند که طی 3-7 روز میریزند و پلک به حالت طبیعی برمی گردد. مهمتر اینکه طی این عمل هیچ خونریزی اتفاق نمی افتد و پلک از نظر عملکرد بعد از عمل کاملاً طبیعی عمل می کند.
  • روشی بدون خونریزی و بدون بیهوشی و اسکار می باشد.
  • مزیت دیگر این روش درمانی در این است که هیچ ماده شیمیایی وارد بدن بیمار نمی شود.
  • ایمن بودن این روش برای اپراتور و بیمار و قابلیت استفاده در نقاط حساس بدن.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.