بعد از عمل کاشت مو، از شستن موهای خود پرهیز کنید. بعد از برداشت و تعویض پانسمان، مجدداً باید به کلینیک مورد نظر رفته که در همان روز شستشوی مو توسط پرسنل کلینیک کاشت مو انجام ‌شود و نحوه صحیح شستشو بعد از کاشت مو در روزهای بعد و تعویض پانسمان آموزش داده شود. سپس بعد از آن می‌بایست روزی یک بار موهای خود را با شامپوهای ملایم همانند شامپو بچه شستشو نمایید. شستشوی موهای کاشته شده در روزهای ابتدایی بعد از کاشت مو باید با دقت و ظرافت صورت گیرد تا گرفت‌ها خارج نشوند. البته خارج شدن چند فولیکول مو هنگام شستشو طبیعی است و این اصلا جای نگرانی ندارد.

روز اول و دوم بعد از باز کردن پانسمان قسمت کاشت مو را هر 1 الی 2 ساعت با سرم نمکی مرطوب نمایید. از روز چهارم کاشت مو تا 2 الی 3 هفته بعد از کاشت توسط اسپری آبپاشی که حاوی آب جوشیده سرد شده است دائما باید سر خیس نگه داشته شود تا از تشکیل لخته یا کراست روی سر جلوگیری شود.

روز دوم و سوم برای شستن موها، شامپوی ملایم و آب را در یک فنجان مخلوط کنید و در چندین مرحله آن را به آرامی روی پوست سر خود بمالید و منطقه‌ اهدا کننده و دریافت کننده را تمیز نمایید. ناحیه‌ای که در هنگام عمل کاشت مو، موهای اهدایی از آن‌جا گرفته شده است را از خون پاک کنید ولی مواظب باشید که باعث خونریزی زخم‌‌ ها نشوید. برای آب‌کشی سر از دوش دستی و یا از کاسه آب ولرم استفاده کنید و تا زمانی که صابون و کف از سطح موهایتان پاک نشده، این روند را ادامه دهید. به هیچ عنوان از نوک انگشتان و ناخن های خود جهت ماساژ دادن و شستش موهای سرتان استفاده نکنید. فشاری که به سرتان وارد می‌ کنید نباید آن‌ قدر باشد که باعث درد شود.

از روز پنجم می‌‌توانید با استفاده از نوک انگشتانتان موهای پیوند زده شده را با حرکت جلو و عقب نوک انگشت بشویید اما سعی کنید ناخن‌های‌تان با پوست سر و موهای پیوندی تماس نداشته باشد.

از روز چهاردهم می توانید هروز یک‌بار موهای خود را شستشو نمایید. بدین جهت بعد شستشوی سر باید به حالت رفت و برگشت و سفت باشد تا دلمه‌های ایجاد شده زودتر بریزند و کل منطقه کاشت بدون پوسته و دلمه شود. احتمالاً اکثر موها ریخته می‌شود، اما نگران نباشید این سیر طبیعی کاشت مو است. حتما شستشو را خوب انجام دهید تا بعد از سه هفته هیچ پوسته و شوره ای بر روی سر نباشد.

توصیه های مهم بعد از کاشت مو

  • 3 تا 4 روز بعد از کاشت مو در هنگام خوابیدن باید از بالشتک (یو) شکل بهره بگیرید و زاویه خوابیدن خود را به حالت نیمه نشسته یا بصورت 120 درجه باشد
  • از مصرف سیگار و الکل جدا خوداری نمایید. (مصرف این موارد شدیدا باعث آسیب رساندن به بافت مو می شود).
  • از فعالیت‌های شدید بدنی تا یک ماه بعد از عمل کاشت پرهیز کنید زیرا خم و راست شدن (دولا شدن) حداقل تا 4-3 روز بعد از کاشت جهت جلوگیری از تورم. (مثلا هنگام پوشیدن کفش ها به جای خم شدن، بیمار باید پای خود را بالا بیاورد)
  • از عوامل استرس زا و هیجانی دوری کنید.
  • اجتناب از دست کشیدن روی پوست سر و موهای کاشت شده
  • اجتناب از شیرجه زدن در آب و سر زدن به توپ تا یک ماه بعد از کاشت.
  • به دلیل شوک وارد شده به فولیکول های مو کاشت شده این موها طی 4-3 هفته بعد از کاشت می ریزند اما جای نگرانی نیست زیرا ساقه این موها ریخته است و فولیکولهای این موها طی 3-2 ماه بعد از کاشت، مجددا ساقه جدیدی ایجاد می کنند و البته بسته به جنس مو تا کامل شدن رویش موها 16-9 ماه زمان نیاز است. تا یک ماه بعد از کاشت احساس کشش در پشت سر(در بیماران اف یو تی) و تا 1 سال بعد از کاشت احساس کرختی و بی حسی در پشت سر کاملا طبیعی است.
  •  14روز بعد از کاشت مو طبیعی جهت ویزیت و کشیدن بخیه ها به کلینیک مورد نظر مراجعه کنید.

مدرن کلینیک یکی از مجهزترین و معتبرترین مراکز زیبایی در تهران محسوب می‌شود که با استفاده از مدرن‌ترین تجهیزات و دانش روز پزشکی با بهترین روش کاشت مو و کاشت ابرو را انجام می‌دهد.

#بازمیشه که شعار کلینیک مدرن است بیانگر این موضوع مهم است که با هر وضعیت مالی و اقتصادی، با هر شرایط جسمی و سنی و با هر وضعیتی از تراکم مو در ناحیه سر، ابرو و ریش و سبیل خود می توانید امید داشته باشید که بازهم می شود مو، ابرو و ریش و سبیل پرپشت داشت حتی اگر بانک مویی بسیار ضعیف و کم تراکمی داشته باشید.

 نمونه کارهای بی نظیر این مرکز را با هشتگ #بازمیشه در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

تلفن: ۰۲۱-۸۷۷۰۰۰۰۰       مشاوره 24 ساعته: 1181818-0912

آدرس ما در شبکه های اجتماعی: modernclinique

نشانی: تهران – سعادت آباد- بلواردریا- بین خیابان گلها و خیابان رامشه- پلاک ۷۰- طبقه ۳

 

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.