« مجید طبیب زاده» معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: بالا بودن نرخ ارز و دلار بر افزایش قیمت کاغذ تأثیر مستقیم داشـته و وارد کننده گان کاغذ نیز به خاطر نداشتن سود کافی حاضر به خطرپذیری سرمایه خود در این حوزه نیستند و با توجه به این شرایط، کمبود کاغذ در چرخه بازار به مطبوعات و انتشارات کتاب آسیب جدی وارد خواهد کرد.
مسئله کاغذ از آن مواردی است که در سطح استان نمی شود برای آن تصمیم گیری و سیاست گذاری کرد و باید در سطح کلان کشوری به آن پرداخته شود.
البته در کشور صنایع تولید کاغذ به صورت داخلی داریم، اما این صنعت به خاطر شرایط حاکم بر بازار آسیب دیده و تولید کاغذ داخلی نیز با مشکلاتی مواجه شده است از جمله این مشکلات می توان به کمبود بعضی مواد اولیـه وارداتی تولید کاغذ داخلی اشاره کرد.
طبیب زاده افـزود: وزارت فرهنگ و ارشـاد اسلامی در نظر دارد از ارز دولتی تصویب شده برای کالاهای اساسی برای واردات کاغذ نیز استفاده کند، چرا که کاغذ در زمره مواد اولیه تولید محصولات فرهنگی قرار می گیرد.
کشف بیش از 4 میلیون نخ سیگار در زیرزمین منزل مسکونی در خمین، فوریت یک هفته ای در تعیین نرخ شمش آلومینیوم و هپکو، نماد ناموفق در 10 سال اخیر بود از دیگر عنوان های خبری روزنامه عطر یاس است.
استان مرکزی دارای سه روزنامه، 32 هفته نامه، 13 دو هفته نامه، 16 ماهنامه، سه 2 ماهنامه، 18 فصل نامه و 2 فصلنامه است.
روزنامه عطر یاس با مشی سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با صاحب امتیازی و مدیرمسئولی داود باقری منتشر می شود.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.