جزیره ی کیش واقع در استان هرمزگان و یکی از جزایر خلیج فارس می باشد، به دلیل آب و هوای مناسب این منطقه افراد زیادی مایل به مهاجرت به این جزیره و به اصطلاح (کیشوند) شدن می باشند این منطقه که به عنوان یکی از مقاصد گردشگری   مهم کشورمان  به حساب می آید با دارا بودن جاذبه های گردشگری فراوان نظر بسیاری از افراد را به سوی خود جلب کرده است.

 

زندگی در کیش

افراد زیادی پس از اولین بازدیدشان از کیش ، گفته‌اند که خیلی تمایل دارند این جزیره را برای زندگی انتخاب نمایند . این را از زبان بسیاری از مسافران تور کیش شنیده‌ایم. آرامش، زیبایی های طبیعی و هوای پاک جزیره کیش بسیاری را به خود جذب مینماید . اما واقعیت این است که خیلیها هم نمیتوانند سکوت جزیره را تحمل کنند و بعد از مدتی دلشا برای سرو صدا و شلوغی و هوای آلوده شهری تنگ میشود .

به هر حال نباید از یاد ببریم که این سکوت و این هوای پاک و تمیز بسیار ارزشمند است و شاید این ما هستیم که به غلط به شلوغی و سرو صدا و آلودگی عادت کرده ایم .واقعیت این است که کیش یکی از امن ترین شهرهای کشور میباشد همچنین سطح امکانات شهری و عمومی در این جزیره بسیار بالاست  از همین روست که  بسیاری از مسافران تور کیش  که چند روزی این جزیره زیبا را تجربه میکنند  حسرت یک زندگی دائمی در کیش را دارند اما قبل از اینکه در این مورد تصمیم گیری کنید پیشنهاد میکنیم موارد زیر را مطالعه نمایید .

 

دانشگاه های جزیره کیش

در این جزیره 8 دانشگاه بین المللی وجود دارد که در حدود 6 هزار دانشجو در این مراکز در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل هستند از مهم ترین دانشگاه های این جزیره دانشگاه بین المللی صنعتی شریف و تهران می باشد که در رشته های مختلف برق و الکترونیک دانشجو می پذیرد. خوشبختانه روزانه تعداد زیادی پرواز به جزیره کیش برقرار است . ایرلاینهای داخلی زیادی از جمله کیش ایر ، ایران ایر ، ماهان ، تابان و... روزانه به کیش پرواز دارند و گردشگران می توانند از تورهای متنوعی با پرواز های ایران ایر ، معراج ، قشم ایر و یا تور کیش با پرواز ماهان برای سفر به جزیره استفاده نمایند .

 

استخدام در جزیره کیش

بیشتر بومیان این منطقه به کار مشغول هستند با توجه به اینکه این منطقه جزء یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری به حساب می آید اشتغال درصنایعی مثل هتل داری و صنعت توریسم از عمده ترین مشاغل ساکنین این جزیره می باشد البته اشتغال در بخش ساخت و ساز نیز به دلیل ساخت فراوان اقامت گاه ها و هتل های فراوان در این منطقه از رونق خوبی برخوردار است. به طور کلی ساید بتوان این طور گفت که جزیره کیش به لحاظ اشتغال یکی از مناطق خوب و پر رونق کشور به حساب میاید .

 

آب و هوا در جزیره کیش

به طور کلی آب و هوا در این منطقه گرم و خشک بوده و به دلیل کم باران بودن این منطقه هوای این شهر گرم می باشد اگر تحمل گرما را ندارید بهتر است از تورهای کیش دی ماه استفاده نمایید  . به طور کلی آب و هوای کیش در نیمه دوم سال معتدل تر و برای سفر مناسب تر است . جزیره کیش به دلیل موقعیت جغرافیایی خود آب و هوای شرجی دارد ، این رطوبت در نیمه دوم سال کمتر از ماه های گرم تابستان است . بنابراین بهترین ماه ها برای سفر به جزیره کیش برای بهره مندی از آب و هوایی خوب و معتدل آبان ، آذر ، دی ، بهمن ، اسفند و فروردین هستند . البته کیش در همه فصول سال جذابیت خاص خود را دارد و در هیچ فصلی بدون مسافر نیست .

 

حمل و نقل در جزیره

قوانین راهنمایی و رانندگی در این منطقه بسیار جدی گرفته می شود به طوری که تمامی خیابان های این شهر مجهز به دوربین کنترل سرعت نامحسوس می باشند در صورت تخلف از سرعت مجاز شما جریمه خواهید شد البته تعداد خودروهایی که در خیابان های این شهر هستند بسیار کم اند به دلیل توریستی بودن این منطقه بیشتر گردشگران وقتی به این شهر سفر می کنند خودرو اجاره می کنند.

 

مسکن در جزیره کیش

بیشتر خانه هایی که در این جزیره به فروش می رسند و یا اجاره ای هستند به صورت مبله می باشند، اما به طور کلی قیمت مسکن در این جزیره خیلی ارزان نیست.

قبل از اینکه تصمیم به زندگی در این جزیره بگیرید به شما پیشنهاد می کنیم حتما به این جزیره ی زیبا سفر کرده و چند روزی را میهمان جزیره باشید تا بهتر بتوانید در خصوص زندگی در این منطقه تصمیم بگیرید برای این منظور می توانید با گروه تورهای کیش همراه شوید و از وب سایت تور کیش https://xn--pgboj2fl38c.net/ بازدید نمایید و یا با ایمیل گروه تور کیش به نشانی info@xn--pgboj2fl38c.net  با ما در ارتباط باشید کارشناسان ما در خصوص اطلاعات مربوط به تور کیش به صورت شبانه روزی  شما را راهنمایی خواهند کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.