در این مقاله می خواهیم به هوشمند سازی ساختمان و سیستم اعلام حریق بپردازیم. موردی که در خانه ها و مکان های امروزی بسیار دیده می شود و با تلفیق تکنولوژی و هوش مصنوعی، باعث کنترل و نظارت بر تجهیزات داخل ساختمان از جمله تهویه، برق رسانی، روشنایی، آتش نشانی و غیره می گردد.

آیا شما از سیستم اطفاء حریق در منزل خود استفاده می کنید؟ آیا از مزایای داشتن خانه ای هوشمند اطلاع دارید؟ آیا از هزینه و نصب راحت آن توسط رهاورد نیرو مطلع هستید؟ شما چرا به هوشمند ساختن محیط خود نیاز دارید؟

امروزه با نفوذ تکنولوژی به زندگی بشریت، بسیاری از امورات انسان با آسایش و امنیت بیشتری انجام می شود. اگر شما به ایمنی منزل خود اهمیت بدهید، باید یک به هوشمند سازی خانه و دوم سیستم اعلام حریق منزلتان فکر کنید. این سیستم کل تجهیزات خانگی شما را در اختیار میگیرد و به محض بروز علائم هشدار، به صورت خودکار به شما اطلاع می دهد یا اینکه عمل لازم را برای کنترل امنیت بروز می دهد.

اما هوشمند سازی ساختمان چه مزایایی دارد؟

هوشمند سازی ساختمان باعث می شود که ساختمانی که هوشمند شده است، با ساختمان های معمولی تفاوت هایی داشته باشد که به آنها اشاره خواهیم داشت.

  • بالا رفتن قیمت ساختمان

قطعا وقتی شما از سیستم های مدرن و کنترل ساختمان استفاده نمایید، بر قیمت آن افزوده خواهد شد. هوشمند سازی ساختمان علاوه بر به ارمغان آوردن امنیت بیشتر، سبب یک سرمایه گذاری نیز خواهد شد.

  • کاهش مصرف تاسیسات

وقتی شما به هوشمند سازی منزل می پردازید، سیستم هوشمند با نظارت بر سیستم ها و تجهیزات گرمایش و سرمایشی، سبب مصرف بهینه انرژی در محیط می گردد.

 1

  • صرفه جویی در کابل کشی و سیم کشی کمتر

وقتی هوشمند سازی اماکن انجام شود، قطعا سیم کشی ساختمانی شما به صورت منظم تر و با نقشه بهتری صورت خواهد گرفت. این امر سبب می شود نیاز به کابل کشی کمتر شود. اینگونه شما در هزینه های کابل کشی، صرفه جویی می کنید.

  • قابلیت زمان بندی

از مزایای داشتن خانه هوشمند ، می توان به قابلیت برنامه ریزی برای عملکردهای مختلف اشاره نمود. شما می توان با تنظیم این سیستم، دستور دهید که در ساعتی خاص چه فعالیتی انجام شود. برای مثال می توانید مقرر نمایید که در زمانی خاص از روز پرده ها بالا برود، چراغ ها روشن بشود و یا یک سیستم گرمایشی – سرمایشی فعالیت خود را آغاز کند یا به پایان برساند.

  • افزایش کیفیت و طول عمر تجهیزات ساختمانی

هوشمند سازی ساختمان، یکی از عواملی است که در طول عمر تجهیزات می تواند تاثیر داشته باشد. در واقع با کنترل مصرف و کارکرد درست، سیستم هوشمند می تواند باعث شود که تجهیزات به خوبی کارشان را انجام دهند. وقتی یک سیستم شوک و موارد غیر طبیعی نداشته باشد، قطعا سالم تر خواهد مان و بیشتر برای شما کار خواهد کرد.

  • افزایش امنیت ساختمان

یکی از فواید داشتن خانه هوشمند، بالا رفتن ضریب امنیتی آن می باشد. حذف ولتاژهای خطرناک و اعلان خطر از ویژگی هایی است که سبب می شود امنیت خانه شما بیشتر گردد.

  • قابلیت گزارش گیری

شما می توانید مانیتورینگ گزارشات از مصرف سیستم ها و تجهیزات خود را با وسیله الکترونیکی مثل موبایل، لب تاپ و یا تبلت مشاهده نمایید.

 2

مزایای نصب سیستم اعلام حریق

یکی از مواردی که در هر محیط و یا ساختمانی نیاز است، نصب اعلام حریق می باشد. امروزه با وجود وسایل الکترونیکی در کنار مواد سوختی، امکان حریق در اثر موارد ناخواسته بسیار محتمل است. به همین دلیل شما باید به فکر باشید.

سیستم های اعلام حریق دارای برندهای مختلفی هستند که هر کدام دارای کاربردی متنوع و مختلف می باشند. اما به نظر شما چرا به نصب اعلام حریق نیاز داریم؟

مزایای استفاده از سیستم اعلام حریق عبارتند از:

  • هشدار در هنگام موارد مشکوک
  • اطلاع رسانی در هنگام حریق به صورت دوربرد( پیامک، اینترنت ) و آژیر
  • جلوگیری از خسارت های احتمالی ناشی از آتش سوزی
  • هزینه کم در برابر خدمات ویژه

پس با نصب سیستم اعلام حریق، می توانید به تمامی مزیت هایی که در بالا ذکر شد برسید. این نکته را توجه داشته باشید که حادثه خبر نمی کند، بنابراین وقتی شما در محیط حضور ندارید، ممکن است اتفاقاتی ناخواسته بیفتد که باعث حریق ساختمانی گردد. اگر بتوانید سریعا به این موضوع رسیدگی نمایید، از خسارت های سنگین احتمالی جلوگیری خواهید کرد.

 3

هوشمند سازی ساختمان و نصب سیستم اعلام حریق خود را به کی بسپاریم؟

هوشمند سازی ساختمان یک کار بسیار پیچیده است و نیازمند تخصص می باشد. شما نمی توانید به هرکسی این نیاز خود را واگذار نمایید تا برطرف شود، بلکه باید به شرکتی واگذار کنید تا هم هزینه کمتری پرداخت کنید و هم کار با کیفیت تری دریافت نمایید.

ما به شما شرکت رهاورد نیرو را پیشنهاد می دهیم. این شرکت با به کارگیری افراد متخصص در نصب اعلام حریق و هوشمند سازی ساختمان، با کیفیت بالا پروژه هوشمند سازی و سیستم اعلام حریق شما را انجام می دهد.

برای ارتباط و دریافت مشاوره می توانید با شماره های 66175744-021 و 09220776480 تماس بگیرید یا به سایت شرکت رهاورد نیرو به آدرس rahavardniroo.com مراجعه نمایید.

شرکت رهاورد نیرو با سالها تجربه در زمینه هوشمند سازی ساختمان و نصب سیستم های اعلام حریق، با قیمت مناسب و کیفیت عالی در خدمت شما است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.