عزیز فیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین میزان اعتبارها در فصل‌های حمل و نقل جاده‌ای،تأمین آب و بهداشت و درمان هزینه خواهد شد.
وی بیان کرد: جاده پاتاوه دهدشت، چهارخطه های بهبهان گچساران، یاسوج شیراز، یاسوج به سمیرم، تأمین آب چهار شهر حوزه کهگیلویه از سد کوثر و تکمیل تأمین آب آشامیدنی شهرهای دوگنبدان و لیکک از مهمترین زیرساخت‌های در دست اجرای کهگیلویه و بویراحمد است.
هم اکنون حدود 2 هزار طرح عمرانی در این استان در دست اجراست.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده طرح‌های عمرانی به ارزش هفت هزار میلیارد ریال در کهگیلویه و بویراحمد تا پایان سال 1397 بهره برداری خواهد شد.
وی اظهار داشت:بیمارستان‌های 286 تختی یاسوج، 160 تختی گچساران و 32 تختی باشت از مهمترین پروژه‌هایی است که تا پایان سال جاری بهره برداری خواهد شد.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره وجود 2 منطقه بسیار محروم زیلایی و لنده در این استان گفت: توسعه جدی این مناطق با حمایت بنیاد مستضعفان و دفتر ریاست جمهوری در دستور کار قرار دارد.
فیلی ابراز داشت: مقدمات اولیه توسعه منطقه لنده به عنوان دومین پایلوت کشوری رفع محرومیت با مشارکت بنیاد مستضعفان انجام شده است.
نخستین پایلوت کشوری محرومیت زدایی با مشارکت بنیاد مستضعفان در منطقه قلعه گنج استان کرمان بوده است.
وی افزود: رئیس بنیاد مستضعفان در روز چهارشنبه هفته جاری برای شتاب بخشی به این طرح مهم از منطقه لنده بازدید خواهد کرد.
وی تصریح کرد: برای توسعه منطقه زیلایی نیز هفت هزار میلیارد ریال تفاهم نامه امضا شده است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: براساس این تفاهم نامه تحولی چشمگیر در زیرساخت‌های رفاهی و اقتصادی این مناطق ایجاد خواهد شد.
فیلی گفت:274 طرح عمرانی و اقتصادی در هفته دولت امسال در مناطق مختلف این استان به بهره برداری می‌رسد.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این تعداد شامل 181 طرح عمرانی و 93 طرح اقتصادی است.
وی افزود: 41 طرح عمرانی و اقتصادی در هفته دولت امسال در کهگیلویه و بویراحمد کلنگ زنی می‌شود که شامل 24 طرح عمرانی و 17 طرح اقتصادی است.
فیلی میزان اعتبار هزینه شده و یا پیش بینی شده برای طرح‌های عمرانی و اقتصادی افتتاحی و کلنگ زنی کهگیلویه و بویراحمد در هفته دولت امسال را افزون بر سه هزار و 500 میلیارد ریال اعلام کرد.
فیلی بیان کرد: میزان اشتغالزایی طرح‌های عمرانی و اقتصادی افتتاحی و کلنگ زنی کهگیلویه و بویراحمد در هفته دولت امسال یک هزار و 436 نفر است.
وی عنوان کرد: یک هزار نفر از این تعداد مربوط به طرح‌های عمرانی و مابقی نیز مربوط به طرح‌های اقتصادی است.
از مجموع یکهزار و 643 روستای دارای سکنه در کهگیلویه و بویراحمد 720 روستا بالای 20 خانوار و مابقی زیر 20 خانوار جمعیت دارند.
کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غرب ایران 713 هزار نفر جمعیت دارد.
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.