اسماعیل باقری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از سال 1394 تاکنون 2 میلیون و 200 هزار متر مربع از معابر روستاهای کهگیلویه و بویراحمد آسفالت شده است.
وی ابراز داشت: امسال میزان سهمیه قیر رایگان اختصاص داده شده به روستاهای این استان خوب است و تلاش می‌شود با توجه به اولویت جمعیت و سایر شاخص‌های قانونی آسفالت معابر روستاها ادامه یابد.
باقری با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های هادی به عنوان چشم انداز اصلی 10 ساله روستاها بیان کرد: تاکنون مطالعات طرح هادی در 811 روستا انجام شده است.
معاون پشتیبانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مطالعات طرح هادی در 717 روستای بالای 20 خانوار و 94 روستای زیر 20 خانوار که دارای شرایط ویژه‌ای هستند انجام شده است.
باقری از برنامه ریزی برای پرداخت تسهیلات 250 میلیون ریالی برای نوسازی چهار هزار واحد مسکونی روستایی کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری خبر داد.
وی با اشاره به زلزله اردیبهشت ماه سال جاری در شهرستان‌های بویراحمد و دنا ابراز داشت: بیش از 11 هزار واحد مسکونی آسیب دیده از این زلزله شناسایی شده است.
معاون پشتیبانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون هفت هزار و 779 خانه آسیب دیده از زلزله در این 2 شهرستان برای دریافت تسهیلات نوسازی و تعمیر تشکیل پرونده داده‌اند.
باقری افزود: چهار هزار و 511 واحد مسکونی آسیب دیده از زلزله در شهرستان‌های بویراحمد و دنا تعمیر و سه هزار و 248 واحد مسکونی این 2 شهرستان انجام خواهد شد.
وی اظهار داشت: 80 هزار واحد مسکونی روستایی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که تاکنون 42 درصد آن مقاوم سازی شده است.
باقری بیان کرد: 45 هزار واحد مسکونی روستایی این استان معادل 58 درصد نیاز به مقاوم سازی دارد.
معاون پشتیبانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان تسهیلات بازسازی پرداختی به شهرهای زیر 20 هزار نفر 300 میلیون ریال با 60 میلیون ریال کمک بلاعوض و میزان تسهیلات بازسازی واحدهای روستایی 200 میلیون ریال با 50 میلیون ریال کمک بلاعوض بوده که به واحدهای حادثه دیده در زلزله و سیل پرداخت شد.
وی بر لزوم نهادینه کردن مشارکت مردم برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی و تلاش برای حل مشکل ضمانت‌های بانکی تاکید کرد.
استان 713 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و 700 روستا دارد که 47 درصد از آن در روستاها ساکن هستند.
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.