سهراب اصالت زاده روز سه شنبه در گفت و گو با حبرنگار ایرنا افزود: 80 هزار واحد مسکونی روستایی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که تاکنون 42 درصد آن مقاوم سازی شده است.
وی بیان کرد: 45 هزار از واحدهای مسکونی روستایی این استان معادل 58 درصد نیاز به مقاوم سازی دارد.
اصالت زاده تصریح کرد: سه هزار و 156 واحد مسکونی روستایی از سال گذشته تاکنون در این استان مقاوم و بازسازی شد که از این تعداد یکهزار و 500 واحد بازسازی بوده است.
معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از این تعداد واحد حوادثی بازسازی شده یکهزارو 200 هزار مورد در روستا و 300 واحد در شهر های زیر 20 هزار نفر بوده است.
اصالت زاده اظهار داشت: میزان تسهیلات بازسازی پرداختی به شهرهای زیر 20 هزار نفر 300 میلیون ریال با60 میلیون ریال کمک بلاعوض و میزان تسهیلات بازسازی واحدهای روستایی200 میلیون ریال با 50 میلیون ریال کمک بلاعوض بوده که به واحدهای حادثه دیده در زلزله و سیل پرداخت شد.
وی تصریح کرد: چهار هزار متقاضی روستایی هم اکنون پشت نوبت دریافت تسهیلات مقاوم سازی مسکن هستند که از این تعداد تاکنون 2 هزار متقاضی به بانک هابی عامل برای دریافت تسهیلات 250 میلیون ریالی معرفی شده ند.
اصالت زاده افزود: متقاضیان برای نوسازی و بهسازی مسکن خود در روستاهای شهرستان می‌توانند تسهیلات ساخت دریافت کنند.
وی بر لزوم نهادینه کردن مشارکت مردم برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی و تلاش برای حل مشکل ضمانت‌های بانکی تاکید کرد.
کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و 700 روستا دارد که در 700 روستای آن بیش از 20 خانوار و در یک هزار روستای آن نیز کمتر از 20 خانوار سکونت دارند.
2082/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.