اکبر خدری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تراز نرمال این سد در مدت مشابه سال گذشته 605.50 بوده است.
وی بیان کرد: 110 میلیون مترمکعب از آب خارج شده از سد کوثر گچساران در بخش آب آشامیدنی بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 میلیون متر مکعب کاهش داشته است.
خدری اظهار داشت: از این میزان آب رها سازی شده در بخش آشامیدنی 10 میلیون متر مکعب به استان کهگیلویه و بویراحمد، 68 میلیون متر مکعب برای بوشهر، 18 میلیون متر مکعب به خوزستان و 14 میلیون متر مکعب به استان‌های فارس و هرمزگان تخصیص یافته است.
وی افزود: در مدت مشابه سال آبی گذشته 142 میلیون متر مکعب آب آشامیدنی از سد کوثر خارج شد.
خدری گنجایش مخزن سد کوثر را 580 میلیون متر مکعب ذکر کرد و گفت: این سد سالانه آب آشامیدنی 20 شهرستان و 2 هزار روستای استان‌های هرمزگان، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر را تأمین می‌کند.
مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران افزود: ذخیره آب سد کوثر در این شهرستان هم اینک 225 میلیون متر مکعب است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 94 میلیون متر مکعب کاهش یافته است.
وی اظهار داشت: حجم آب سد کوثر در مدت مشابه سال آبی گذشته 319 میلیون متر مکعب بود.
210 میلی متر بارش در سال آبی 97-96 در ایستگاه هواشناسی سد ملی کوثر گچساران به ثبت رسید در حالی که این میزان در مدت مشابه 270 میلی متر بوده است.
استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن یک درصد از خاک کشور نزدیک به 10 درصد از روان آب‌های کشور را در اختیار دارد.
رودخانه‌های فصلی و دائمی کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و 400 کیلومتر طول دارد.
2082/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.