به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز یکشنبه در نشست شورای راهبری توسعه مدیریت کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: اصل مهم امانتداری در زمینه انعکاس دقیق فعالیت ها و خدمات سال 1396 دستگاه های اجرایی این استان در جشنواره شهید رجایی امسال از سوی مسئولان سازمان برنامه و بودجه استان رعایت شود.
وی افزود: نقاط ضعف و قوت جشنواره های قبلی شهید رجایی در کهگیلویه و بویراحمد از سوی مسئولان سازمان برنامه و بودجه این استان تعیین و از تجارب سال های گذشته برای برگزاری بهتر جشنواره امسال استفاده شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آن دسته از دستگاه های اجرایی این استان که در سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) نام نویسی کرده و خرید مایحتاج خود را از طریق آن انجام می دهند در هفته دولت امسال معرفی شوند.
احمدی عنوان کرد: بر اساس قانون تمامی دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد ملزم به نام نویسی در سامانه ستاد و خرید مایحتاج خود از طریق آن هستند و هرگونه خرید خارج از این سامانه نیز ممنوع است.
وی ابراز داشت: این سامانه سبب شفاف سازی بیشتر و جلوگیری از بروز فساد مالی در دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد می شود.
احمدی گفت: مسئولان اداره کل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد توضیحات لازم در مورد سامانه ستاد و لزوم نام نویسی و خرید مایحتاج اداری از طریق آن را به ذیحسابان دستگاه های اجرایی این استان ارائه دهند.
وی اظهار داشت: دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد دلایل و مستندات لازم در زمینه مستقر نکردن میز خدمت حضوری را هر چه زودتر به سازمان برنامه و بودجه استان اعلام کنند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: دستگاه های اجرایی این استان به لحاظ نام نویسی در سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) و خرید مایحتاج خود از طریق آن به ترتیب دارای رتبه 29 و 30 در کشور هستند که به هیچ وجه قابل قبول نیست.
حسن نوروزی اظهار داشت: تعداد خدمات دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد که برای ارائه به مردم این استان به دفاتر پیشخوان خدمات دولت استان واگذار شده تا اواخر سال گذشته 124 مورد بود که با برنامه ریزی انجام شده باید تا پایان امسال به 200 مورد افزایش می یافت.
وی افزود: در حالی که این تعداد خدمت هم اینک با حدود 25 درصد افزایش به 249 مورد رسیده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بر اساس قانون باید تا اوایل مرداد امسال میز خدمت حضوری در تمامی دستگاه های اجرایی این استان مستقر می شد.
نوروزی عنوان کرد: پس از بازدید کارشناسان سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد از 74 نهاد دولتی این استان میز خدمت حضوری در 60 مورد از آنها مستقر بوده و 14 اداره نیز اقدام خاصی انجام نداده اند.
وی ابراز داشت: اوایل اسفند امسال باید میز خدمت الکترونیک در تمامی دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی و جایگزین میز خدمت حضوری شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد گفت: ارزیابی عملکرد سال 1396 دستگاه های اجرایی این استان در 2 شاخص عمومی و اختصاصی از سوی سازمان برنامه و بودجه استان برای تجلیل از نهادهای دولتی برتر در جشنواره شهید رجایی امسال انجام شده است.
نوروزی اظهار داشت: امتیاز لحاظ شده برای دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در این ارزیابی برای هر 2 شاخص عمومی و اختصاصی هزار است.
وی افزود: دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در شاخص های عمومی و اختصاصی جشنواره شهید رجایی امسال به ترتیب 435 امتیاز معادل 43 درصد و 883 امتیاز معادل 88 درصد را کسب کرده اند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امتیاز دستگاه های اجرایی این استان در شاخص های عمومی نامطلوب و در شاخص های اختصاصی نیز مطلوب بوده است.
نوروزی عنوان کرد: میانگین امتیاز کسب شده در هر 2 شاخص عمومی و اختصاصی از سوی دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد حدود 65 درصد است.
وی ابراز داشت: چند محور جدید برای ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره شهید رجایی امسال در نظر گرفته شده که مهمترین آنها شامل توسعه دولت الکترونیک، بهبود فضای کسب و کار، رعایت حقوق شهروندی و میزان تحقق اقتصاد مقاومتی است.
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.