به گزارش ایرنا، فریبا نظری پور کیایی روز چهارشنبه در نشست مشترک کارگروه امور زنان و خانواده و کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار داشت: این تسهیلات با رویکرد مهارت محوری به زنان و افراد جویای کار ارائه می‌شود تا با توانمند سازی آنان زمینه اشتغال پایدار فراهم شود.
وی افزود: امور بانوان و خانواده وزارت کشور در استان‌ها وظیفه مطالبه گری، راهبری و نظارت بر فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی در حوزه بانوان را دارد.
نظری پور کیایی بیان کرد: باید با تعامل سازنده امور بانوان و خانواده با دستگاه‌های اجرایی گام‌های مؤثری در رفع مشکلات جامعه برداشته شود.
وی عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد در انتخاب فرماندار زن و مدیر کل زن پیشتاز دیگر استان‌ها بوده و در این زمینه تاکنون انتخاب‌های شایسته‌ای صورت گرفته است.
مشاور امور بانوان و خانواده وزیر کشور تصریح کرد: این استان ظرفیت‌های گوناگونی در زمینه‌های متفاوت دارد که نیاز است این ظرفیت‌ها به طور کامل شناسایی و راه‌های بهره‌وری از آن‌ها تدوین شود.
نظری پور کیایی چهار پیشنهاد به استاندار کهگیلویه و بویراحمد ارائه داد که از جمله آن‌ها ایجاد و راه اندازی کلبه‌های بوم گردی در استان، انتخاب و معرفی شهری به عنوان شهر شبکه خلاق، ایجاد شهر دوستدار کودک و ایجاد نشاط اجتماعی با برگزاری جشنواره‌های بومی و محلی بود.
وی عنوان کرد: زنان تولید کننده کهگیلویه و بویراحمد در زمینه فروش محصولات خود به سبب نبود بازارچه‌های دائمی و نهادینه نشدن فرهنگ استفاده از فضای مجازی با مشکل مواجه‌اند.
نظری پور کیایی تصریح کرد: برای بهبود این وضعیت باید بازارچه‌های دائمی در استان ایجاد و همچنین از ظرفیت دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و بنیاد نخبگان برای تجاری سازی ایده‌های خلاق استفاده شود.
مشاور امور بانوان و خانواده وزیر کشور گفت: رویکرد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت از تولید محصولاتی است که به تجاری سازی رسیده‌اند.
وی افزود: حل مشکلات زنان کشور نیازمند همراهی همه دستگاه‌ها است و به تنهایی نمی‌توان حجم فراوان آسیب‌های مرتبط با زنان و خانواده‌ها را برطرف کرد.
طی سال 96-97 حدود 10 میلیارد ریال اعتبار برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با آموزش‌های مناسب در مناطق حاشیه نشین این استان اختصاص یافت.
کهگیلویه و بویراحمد بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 بیش از 713 هزار نفر جمعیت دارد.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.