غضنفر آرام روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق مفاد ماده 251 مکرر قانون مالیات های مستقیم، مقرر شده رسیدگی به شکایات مالیاتی اشخاص حقیقی تا سقف 500 میلیون ریال و اشخاص حقوقی تا سقف پنج میلیارد ریال در این هیات بررسی شود.
وی افزود: این تفویض اختیار به استان ها برای حل مشلات مالیاتی علاوه بر تمرکز زدایی در رسیدگی به اعتراض های مودیان مالیاتی، نقش مهمی در کاهش هزینه ها، رضایتمندی مودیان مالیاتی و جلوگیری از فرایند طولانی ارسال پرونده ها به مرکز دارد.
آرام بیان کرد: از این پس بررسی پرونده ها در مرکز کهگیلویه و بویراحمد و در هیات مستقر در اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان انجام می شود.
وی عنوان کرد: از ابتدای سال 97 دستور العمل تشکیل این هیات به استان ابلاغ و نشست های مطلوبی در راستای تشکیل و استقرار این هیات در استان تشکیل شد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: اعضای این هیات سه نفره متشکل از یکی از معاونان اداره کل امور اقتصادی و دارایی به عنوان عضو و رئیس، یک نفر از جامعه حسابداران رسمی و یک نفر از جامعه مشاوران رسمی مالیاتی است.
وی تصریح کرد: احکام آنها به پیشنهاد مدیر کل امور اقتصادی و دارایی هر استان توسط وزیر اقتصاد صادر شده است و با حضور 2 دادرس مالیاتی وظیفه رسیدگی به پرونده های مالیاتی را بر عهده دارند.
شکایت مودیان مالیاتی با تاسیس هیئت موضوع ماده 251 قانون مالیات های مستقیم در کهگیلویه و بویراحمد بررسی می شود.
در کهگیلویه و بویراحمد حدود 50 هزار مؤدی حقیقی و حقوقی فعال وجود دارد.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.