به گزارش ایرنا، بهره مند شدن ساکنان این پنج روستای بخش لوداب بویراحمد از آب آشامیدنی سالم نخستین طرح از فعالیت های عمرانی، خدماتی و سرمایه گذاری قرارگاه توسعه و پیشرفت وابسته به سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد است که عمده فعالیت آن در روستاها و مناطق محروم و عشایری و در راستای حل چالش ها و نیازهای اساسی مردم متمرکز یافته است.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد در همین زمینه گفت: طرح آبرسانی به پنج روستای محروم بخش لوداب در مدت حدود 45 روز با تلاش جهادی نیروهای این قرارگاه ، همراهی و مشارکت مردم و تعامل و هماهنگی مثبت مجموعه دولت و شرکت آب و فاضلاب روستایی به بهره برداری رسید.
سردار یدالله بوعلی اظهار داشت: با بهره برداری از این طرح پنج روستای این بخش شامل برآفتاب، پاچات گلال، تنگ زرد علیا و سفلی، دوروهان و پایتخت با افزون بر40 خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.
وی گفت: طرح آبرسانی به این روستاها با احداث 9 کیلومتر خط انتقال و ایجاد شبکه توزیع با همراهی و مشارکت مجموعه دولت به بهره برداری رسید.
سردار بوعلی تصریح کرد: برآورد اولیه این طرح رقمی افزون بر پنج ملیارد و 500 میلیون ریال بود که با مشارکت خود مردم، تلاش جهادی نیروهای قرارگاه توسعه و پیشرفت و همچنین همکاری و همراهی فنی و تجهیزاتی مجموعه سپاه و شرکت آبفای روستایی به کمتر از 2 میلیارد ریال کاهش یافت.
بخش لوداب بویراحمد با جمعیتی افزون بر 14 هزار نفر در حدود 60 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است.
وی ابراز داشت: مشارکت و حضور سپاه در کارهای محرومیت زدایی در چندین سطح انجام می شود که حرکت های اردوهای جهادی در حوزه های گوناگون و مشارکت در ساخت طرح های عمرانی و خدماتی از جمله این اقدام هاست.
سردار بوعلی ادامه داد: رویکرد و جهت گیری دستگاه های مختلف اجرایی در طرح های مشارکتی بهترین و مناسب ترین راهبرد در شتاب بخشی و اجرای زودهنگام آنها در شرایطی است که دولت با کمبود و بحران منابع مالی مواجه است.
مسئول قرارگاه توسعه و پیشرفت کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: هدف و رویکرد اصلی این قرارگاه شناسایی فرصت ها، تهدیدها و چالش های موجود در مناطق مختلف استان به ویژه روستاها و مناطق محروم با مشارکت و محوریت خود مردم است.
سید مسعود پرهیزگار یادآور شد: دهستان های چین، زیلایی ، سیلاب و کلوار شهرستان بویراحمد، بخش های ممبی و دیشموک در شهرستان های کهگیلویه و بهمئی از جمله مناطق مورد هدف برای انجام فعالیت های خدماتی، عمرانی، زیرساختی و آموزشی این قرارگاه در مرحله نخست است.
وی ابراز داشت: بیش از 130 طرح در بخش های مختلف در این مناطق و روستاها تعریف شده که 24 مورد آن در حوزه آبرسانی به عنوان یکی از چالش ها و دغدغه های جدی در این مناطق به ویژه شهرستان بویراحمد است.
پرهیزگار اظهار داشت: کارهای اجرایی 20 طرح آبرسانی دیگر در مناطق مختلف به اتمام رسیده و ظرف کمتر از یک ماه اینده آماده بهره برداری می شوند.
مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه وبویارحمد نیز گفت: مجموعه دولت و مدیریت اجرایی استان با تمام توان اجرایی از طرح های محرومیت زدایی و فعالیت های عمرانی و سرمایه گذاری این قرارگاه و سپاه فتح استان حمایت و استقبال خواهد کرد.
سید حسین کاظمی اظهار داشت: ورود سپاه پاسداران و قرارگاه توسعه و پیشرفت به حوزه فعالیت های عمرانی و سرمایه گذاری به ویژه در مناطق محروم و کمتربرخوردار برای مجموعه دولت در شرایطی که با کمبود شدید منابع مالی و اقتصادی مواجه شده یه فرصت مغتنم محسوب می شود.
وی گفت: حوزه معاونت عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد و سایر دستگاه هیا مختلف اجرایی و خدماتی در استان خود را متعهد و موظف به حمایت ، استقبال و مشارکت مستقیم در کارهای عام المنفعه همراهی با موسسه ها و افراد خیر در راستای حل مشکلات و چالش های موجود در بخش های گوناگون می داند.
معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری بویراحمد نیز گفت: ورود و مشارکت سپاه برای رفع مشکلات و چالش های موجود در مناطق محروم و روستاها برای دولت یک فرصت است که باید همه دستگاه ها و مدیران اجرایی استانی و شهرستانی با نگاه مثبت از این مهم استقبال کنند.
کرامت الله فرج زاده افزود: هدف و رویکرد اصلی سپاه، دولت و سایر نهادها خدمت رسانی صادقانه و بی منت به مردم است.
شهرستان بویراحمد با جمعیتی حدود 290 هزار نفر جمعیت از شهرستان‌های سردسیری استان کهگیلویه و بویراحمد است.
کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی افزون بر 713 هزار نفر جمعیت، هشت شهرستان و یکهزار و 676 روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع است.
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.