به گزارش ایرنا، ظهیرالدین پور الحسینی روز چهار شنبه در همایش حجاب و عفاف در گچساران افزود: 13 برنامه در سال تحصیلی گذشته در زمینه عفاف و حجاب در این شهرستان برگزار شد.
وی برگزاری همایش‌های مختلف در مدارس، برگزاری کلاس‌های آموزش‌های در حوزه زنان، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، تشکیل جلسات عفاف و حجاب، برگزاری جشن تکلیف برای 900 دانش آموز دختر را از مهمترین این برنامه‌ها اعلام کرد.
پورالحسینی اظهار داشت: بیش از 300 دانش آموز گچسارانی در طرح ملی آموزش حقوق و تکلیف در سال تحصیلی 97-96 شرکت کردند که از این تعداد 200 نفر دختر بوده‌اند.
وی گفت: هدف از اجرای این طرح ملی، ارتقای آگاهی دانش آموزان، والدین و مربیان مدارس با حقوق شهروندی، حقوق و تکالیف فردی، خانوادگی و اجتماعی و توسعه اخلاق و همبستگی اجتماعی در جامعه و تقویت مهارت‌های مؤثر در دانش آموزان جهت مسئولیت پذیری، احقاق حقوق مدنی و مشارکت آگاهانه برای حضور در عرصه‌های مختلف خانوادگی و اجتماعی در مدارس است.
فرماندار گچساران نیز در این همایش گفت: فرهنگیان و مربیان امور پرورشی باید نسبت به ترویج فرهنگ متعالی حجاب و عفاف در میان دانش آموزان بیشتر تلاش کنند، زیرا آن‌ها نقش اصلی را در این رابطه به عهده دارند.
عبدالرحیم رحیمی تصریح کرد: رعایت عفاف و حجاب به فرهنگ سازی و تبیین ثمره آن نیاز دارد و این کار مهم فرهنگی و اخلاقی باید از مدارس شروع شود.
وی اظهار داشت: آشنایی دانش آموزان به اهمیت حجاب و رعایت عفت و پاکدامنی آنها را در برابر توطئه‌های فرهنگی دشمنان مصون خواهند ماند.
رحیمی تصریح کرد: طی سالهای اخیر دشمنان اسلام هجمه های زیادی را علیه اعتقادات ما راه انداخته اند و اکنون نیز سعی دارند با از بین بردن حیا و عفت در این اعتقادات رخنه ایجاد کنند.
فرماندار شهرستان گچساران با اشاره به نقشهای مدیریتی بانوان بعد از انقلاب اسلامی گفت : پیشرفت وارتقاء جایگاه زنان ایران اسلا می به خوبی واضح وروشن است و این بیانگر همان ارزشی است که زن در اسلام دارد.
در این همایش از 35 بانوی فعال در زمینه عفاف و حجاب تجلیل شد.
2082/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.