به گزارش ایرنا، سید محمدکاظم نظری روز سه شنبه در نشست هماهنگی ساخت نخستین پارک ورزش خانواده یاسوج اظهار داشت: زمین مورد نظر برای ساخت این پارک علاوه بر داشتن موقعیت مکانی ایده آل یک ظرفیت مناسب در راستای استفاده های مختلف از جمله ورزش و تأمین سلامت عمومی است.
وی افزود: ساخت این پارک علاوه بر کمک به زیبایی اطراف رودخانه بشار یاسوج سبب کاهش معضل کمبود فضای ورزشی با کاربری عمومی در مرکز کهگیلویه و بویراحمد نیز می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امکانات دیگر از قبیل خدماتی، رفاهی و تجاری نیز در این پارک برای رفاه حال هر چه بیشتر افراد مراجعه کننده فراهم شود.
نظری عنوان کرد: چنانچه امکان واگذاری زمین مورد نظر برای ساخت این پارک به اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد باید با تعیین یک دوره بهره برداری چند ساله چنین اقدامی را انجام داد.
وی ابراز داشت: جلوی تصرف مجدد زمین های اطراف رودخانه بشار یاسوج هر چه زودتر توسط متولیان امر گرفته شود تا مانعی بر سر راه ساخت این پارک به وجود نیاید.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تلاش ها و اقدام های گسترده ای در گذشته برای رفع تصرف زمین های اطراف رودخانه بشار یاسوج از دست سودجویان انجام شد.
نظری اظهار داشت: اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد اقدام به دیوارکشی و محصور کردن زمین مورد نظر برای ساخت این پارک و شتاب بخشی در آغاز عملیات اجرایی آن کند.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: شرکت آب منطقه ای استان مالک اصلی زمین 70 هکتاری حدفاصل رودخانه بشار یاسوج تا پل اول مختار است که زمین 14 هکتاری مورد نظر برای ساخت پارک ورزش خانواده این شهر نیز بخشی از آن محسوب می شود.
سید محمدتقی علوی اظهار داشت: این زمین 14 هکتاری در گذشته و توسط شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد برای ساخت پارک و فضای سبز در اختیار شهرداری یاسوج قرار گرفته که انتظار می رود در صورت امکان به اداره کل ورزش و جوانان استان واگذار شود.
وی افزود: جانمایی زمین 14 هکتاری تا حدودی انجام شده و 10 میلیارد ریال اعتبار نیز برای ساخت این پارک تأمین شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: رشته های ورزشی که در این پارک ایجاد و راه اندازی می شوند شامل اسکیت، شطرنج، تنیس روی میز، اسکواش، قایقرانی و سوارکاری به همراه استقرار برخی وسایل بدنسازی است.
علوی عنوان کرد: رایزنی ها و مکاتبه هایی با مسئولان فدراسیون های اسکیت، شطرنج، تنیس روی میز، اسکواش، قایقرانی، سوارکاری و بدنسازی به منظور تجهیز یا تأمین بخشی از اعتبار مورد نیاز برای ساخت این پارک انجام شده است.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بین 70 تا 80 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این پارک نیاز است.
آذر صفایی نیا اظهار داشت: دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد پیشنهاد دهنده ساخت این پارک و پیگیری کننده امور مربوط به آن است.
وی افزود: این پارک با همکاری اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد و دفتر امور بانوان و خانواده استانداری استان ساخته می شود.
صفایی نیا بیان کرد: انتظار می رود که دیگر دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد نیز تعامل و مشارکت بیشتری با دفتر امور بانوان و خانواده استانداری استان برای ساخت این پارک داشته باشند.
شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزون بر 130 هزار نفر جمعیت دارد.
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.