ارسلان حسینی روز شنبه در گفتگو با ایرنا، با اشاره به برگزارش جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ایرانی در استادیوم 15 هزار نفری کرمانشاه اظهار داشت: در این جشنواره که از روز چهارشنبه آغاز شده و تا روز یکشنبه ادامه دارد، زیباترین اسب های اصیل ایرانی به میدان می روند.
وی افزود: تاکنون اسب های اصیل کرمانشاهی در این جشنواره به خوبی درخشیده اند که نشان از توانمندی پرورش دهندگان کرمانشاهی در زمینه پرورش اسب اصیل دارد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با بیان اینکه خلاء یک مجموعه سوارکاری در کرمانشاه به شدت احساس می شود، گفت:همه اعضای خانواده سوارکاری استان باید در مسیر توسعه و همدلی این رشته سوارکاری تلاش کنند.
حسینی با بیان اینکه ورزش سوارکاری باید بیش از پیش در کرمانشاه رشد کند، اظهار کرد: همه پیشکسوتان، باشگاه داران و اعضای خانواده سوارکاری استان باید با همدلی در مسیر توسعه این رشته در استان اهتمام ورزند، زیرا شرایط این رشته ورزشی در استان کرمانشاه با سایر استانها تفاوت دارد.
وی با اشاره به اینکه علاقه و تعصب خانواده این رشته ورزشی به وضعیت رشته خود قابل تقدیر است، افزود: کرمانشاه نه تنها در بخش زیبایی اسب، بلکه در همه رشته ها باید در کشور سرآمد باشد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در ادامه به ضرورت تهیه شناسنامه و بانک اطلاعاتی از سوی هیات سوارکاری برای کلیه اسب های استان نیز اشاره کرد و گفت: اقدام های پژوهشی مورد نیاز در این زمینه از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان مورد حمایت قرار خواهد گرفت.
بیش از 300 راس اسب اصیل کرد و عرب در جشنواره بین المللی زیبایی کرمانشاه حضور دارند.
در روزهای پنجشنبه و جمعه (هشتم و نهم تیر) مراسم انتخاب زیبایی اسب اصیل عرب و ایرانی رده ایکاهو برگزار شد و مراسم انتخاب زیبایی اسب اصیل نژاد کرد نیز در روزهای شنبه و یکشنبه برگزار می شود.
علاوه بر داوران داخلی، چند داور از کشورهای اروپایی نظیر آلمان، لهستان، روسیه و بلژیک نیز در این جشنواره حضور پیدا کرده اند.
7445/8066 خبرنگار: سامان رحمتیان ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.