داریوش دیودیده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای کنترل بازار در ماه جاری با حوزه‌های متفاوت تولیدی، بازرگانی و نظارت جلساتی برگزار و برنامه ریزی‌های لازم و آموزش‌های متناسب به آنها داده شد.
وی ادامه داد: همچنین با ادارات شهرستانی و فرمانداران و سایر نهادها و دستگاه‌های تأثیر گذار بر روند بازار نشست‌هایی به فوریت برگزار و هماهنگی‌های لازم انجام شد.
دیودیده بیان کرد: افزایش قیمت‌های موردی در برخی از اصناف مشاهده شد که به سرعت کنترل و متخلفان نیز به تعزیرات معرفی شدند.
وی عنوان کرد: نشست‌هایی نیز با اتحادیه‌های صنفی از جمله خوار و بار فروشی، قصابان، مرغ و گوشت، قنادان و بسته بندی، لاستیک و دیگر اتحادیه‌ها برگزار شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این نشست‌ها با 2 هدف از جمله عدم اجازه به افراد سودجو برای نفوذ و تحریک در میان بازاریان و ایجاد اغتشاش و جلوگیری از افزایش قیمت غیرمتعارف به ویژه در مورد کالاهای اساسی، برگزار شد.
وی ابراز داشت: جلوگیری از احتکار بازاریان به شدت پیگیری شد و انبارها به صورت مداوم مورد بازرسی قرار گرفتند.
دیودیده افزود: جلسه‌ای با انجمن حمل و نقل و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سایر کسانی که در بحث کامیون داران مؤثرند در راستای کنترل حمل و نقل کالاهای مورد نیاز مردم برگزار شد.
وی عنوان کرد: همچنین برای توجه به نیازهای کامیون داران برنامه ریزی‌های لازم از جمله بحث تأمین لاستیک برای ماشین‌های سنگین در برنامه اجرایی قرار گرفته است.
وی بیان کرد: در زمینه قیمت لوازم خانگی نیز به تمامی واحدهای تولیدی در این حوزه اعلام شده که در سامانه 124 قیمت کالاهای خود را ثبت کنند و اگر از قیمت ثبت شده بیشتر بفروشند دچار تخلف شده و با متخلفان برخورد خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای طرح کنترل بازار و برگزاری نشست‌ها تمامی رسانه‌ها و خبر گزاری ها و صدا و سیما اخبار موثق و درست را انتشار دادند.
دیودیده بیان کرد: تشدید نظارت بر بازار وجود خواهد داشت و مجالی به سودجویان داده نمی‌شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افزود: هیچ واحد صنفی، تولیدی، توزیعی و خدماتی به شکل دلخواه حق افزایش قیمت کالا و خدمات را ندارد.
دیودیده گفت: در صورت مشاهده تخلف، با واحد های مورد نظر برخورد قاطع و قانونی می شود.
کهگیلویه و بویراحمد افزون بر 25 هزار واحد صنفی دارد.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.