زواره آزادپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سطح گلخانه های کهگیلویه و بویراحمد که در سال 1392، 25 هکتار بوده هم اکنون 43.28 هکتار است.
وی اظهار کرد: سال های 1395 و 1396 حدود 20 هزار تن انواع محصول گلخانه ای در این استان تولید و روانه بازار مصرف شد.
آزادپور بیان کرد: پرداخت تسهیلات از محل اشتغال روستایی و عشایر از برنامه های دولت برای توسعه گلخانه ها در این استان است.
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: این تسهیلات با کارمزد 6 درصد و دوره باز پرداخت پنج ساله به متقاضیان پرداخت می شود.
وی اظهارکرد: تولید محصولات گلخانه ای به ویژه درفصل سرما به تعدیل قیمت ها کمک می کند.
آزادپور ابراز داشت:سهولت استفاده از شیوه آبیاری نوین و بهینه سازی مصرف انرژی از دیگر شاخص های مجموعه های گلخانه ای است زیرا با استفاده از این شیوه در مصرف انرژی برق و آب صرفه جویی می شود.
آزادپور استفاده بهینه از منابع آب و خاک، تولید محصول کیفی و پایدار و اشتغال در تمامی فصل ها را از مزایای توسعه اجرای طرحهای گلخانه ای دانست.
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از تولید سالانه 18هزار شاخه گل رز در این استان خبرداد و افزود: تولید گل رز در این استان در دولت یازدهم به سه برابر رسیده است.
وی تصریح کرد: صادرات گل رز به دیگر استانهای کشور، این استان را هم اینک به قطب تولید این محصول تبدیل کرده است.
دلسیوتنا، فیستا، آوالانچ، ردوان، تابسان، اورانجیوس، آنجلینا و سامورایی از مهمترین ارقام گل رز تولید شده در کهگیلویه و بویراحمد است.
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.