هادی زارع پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در همین راستا مقوله مهم جذب کودکان ترک تحصیل کرده و بازمانده از تحصیل دوره ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار مسئولان معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قرار گرفته است.
وی افزود: شناسایی، جذب و آموزش این دانش آموزان در سال تحصیلی 1398 - 1397 جزء مهمترین برنامه های معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای اجرای هر چه بهتر طرح انسداد مبادی بی سوادی در این استان از ظرفیت اداره کل ثبت احوال، خانه های بهداشت، بخشداران، دهیاران،‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا‌، نیروی انتظامی و معتمدان محلی استفاده شود.
زارع پور عنوان کرد: چنانچه مبادی بی سوادی در کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در مقطع تحصیلی ابتدایی مسدود شود این استان در سال های آینده فرد بی سواد نخواهد داشت.
وی ابراز داشت: رویکرد اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد کیفیت بخشی آموزشی است و برنامه محور بودن نیز اصلی ترین گام برای تحقق آن خواهد بود.
نرخ باسوادی افراد 10 تا 49 سال به عنوان جمعیت هدف سوادآموزی در کهگیلویه و بویراحمد 92.7 درصد بوده که 2 درصد کمتر از میانگین کشوری است.
افزون بر 152 هزار دانش آموز پسر و دختر در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می کنند.
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.