به گزارش خبرآنلاین به نقل از سایت خبری کمیته امداد، مدیر کل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد ،یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد را ساخت مسکن و سرپناهی امن برای مددجویان اعلام کرد و گفت: تأمین مسکن مقاوم، بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن مددجویی از اولویت‌های کاری این نهاد به‌منظور توانمندسازی مددجویان است.


وی بابیان اینکه کمیته امداد برای حل مشکل مسکن مددجویان به حمایت خیران نیاز دارد، افزود: 800 واحد مسکونی روستایی در مناطق محروم با مشارکت کمیته امداد، سپاه پاسداران، بنیاد برکت و صندوق امداد ولایت برای مددجویان این نهاد ساخته می‌شود.

محبی با اشاره به اینکه شناسایی خانوارها برای ساخت مسکن در این طرح خیلی مهم است، گفت: 18 میلیون تومان بلاعوض از طرف کمیته امداد، سه میلیون تومان بنیاد برکت، پنج میلیون تومان از طرف سپاه در قالب خدمات فنی و اجرایی، پنج میلیون تومان تسهیلات از صندوق امداد ولایت و چهار میلیون تومان نیز آورده مددجو برای ساخت این واحدهای مسکونی است.

وی در خصوص تسهیلات صندوق امداد ولایت برای مشارکت در ساخت مسکن های مددجویی تصریح کرد: اگر خانواده شناسایی شده برای ساخت مسکن، قبلاً از صندوق امداد ولایت وام دریافت کرده‌ باشد به شرطی که معوقی نداشته باشد مجدداً به آن‌ها وام پرداخت می‌شود.
محبی با اشاره به اینکه رفع مشکل مسکن مددجویان علاوه بر توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت، آن‌ها را از بروز هرگونه آسیب‌های اجتماعی حفظ می‌کند یادآور شد: هزار و ۷۸۳ مورد عملیات عمرانی بااعتبار شش میلیارد و ۲۳۴ میلیون تومان برای اجرای برنامه‌هایی ازجمله بهسازی و مقاوم‌سازی، خرید و ساخت مسکن مددجویی، تکمیل واحدهای نیمه‌تمام، تعمیرات و بهسازی در مناطق محروم و سرویس‌های بهداشتی در سال گذشته هزینه شده است.


وی ساخت سه هزار مسکن مددجویی را یکی از نیازمندی‌های کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد و گفت: ساخت سرپناه مناسب و ایمن نیاز اساسی مددجویان تحت حمایت و از وظایف اصلی کمیته امداد است که امیدواریم در سال جاری با برنامه‌ریزی مناسب و با کمک خیران و مردم نیکوکار بتوانیم گام‌های اساسی در این خصوص برداریم.
46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 924225
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.