مجید علی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایل راه های تصرف شده پس از شناسایی،نقشه برداری به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد معرفی شده تا از طریق مراجع قضایی نسبت به خارج کردن آن از دست سودجویان اقدام شود.
وی به پیامدهای تصرف ایل راه ها برای کوچ عشایر اشاره کرد و گفت: مسدود شدن ایل راه ها منجر به مشکلات زیادی برای عشایر در حین کوچ شده است.
وی افزود: عشایر در تنگی ایل راه مجبورند از جاده های ماشینی عبور کنند که این در بهار امسال منجر به چندین فقره تصادف و تلف شدن دام عشایر شد.
وی اظهار داشت: نقشه ایل راه های عشایری کهگیلویه و بویراحمد در 28شاخص تدوین شده است.
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هم اکنون طول، عرض، گلوگاه ها، میان بندها، موانع و اطراقگاه ها ثبت و به شورای برنامه ریزی برای ثبت نهایی ارائه شده است.
این طرح با هدف احیای ایل راه ها و دفاع قانونی ازحقوق عشایر در اجرای طرح های راه و شهرسازی و دستگاه های مختلف با استفاده از سیستم GPS تدوین شده است.
وی طول ایل راه های این استان را یک هزار و 600 کیلومتر برآورد کرد.
علی پور با اشاره به تولید 54 درصد گوشت قرمز، 37 درصد شیر و تولید سالانه میزان قابل توجهی صنایع دستی از سوی عشایر کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: عشایر این استان نقش مهمی در تولید ملی و امنیت غذایی دارند.
12در صد از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب 11 هزار خانوار با جمعیتی معادل 70 هزار نفر عشایر هستند.
کهگیلویه و بویراحمد با حدود 713 هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران قرار دارد.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.