فرید محبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد واحد مسکن مددجویی در مناطق شهری و روستایی 2 شهرستان بویراحمد و دنا واقع شده اند.
وی افزود: میزان خسارت وارده به این واحدهای مسکن مددجویی بین 10 تا 60 درصد است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پنج هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد این استان در مناطق زلزله‌ زده 2 شهرستان بویراحمد و دنا ساکن هستند.
محبی عنوان کرد: بر اساس ارزیابی‌ های انجام شده بیشترین خسارت وارده مربوط به منازل مسکونی قدیمی بوده است.
وی ابراز داشت: بسیاری از واحدهای مسکن مددجویی در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد دچار ترک ‌خوردگی دیوارها و سقف شده و خسارت هایی نیز به لوازم زندگی وارد شده است.
محبی بدون اشاره به تعداد، گفت: تمامی واحدهای مسکن مددجویی در مناطق شهری و روستایی کهگیلویه و بویراحمد بیمه زلزله و آتش ‌سوزی هستند.
وی اظهار داشت: مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد رایزنی های لازم با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شرکت های بیمه گذار برای حمایت از خانوارهای مددجوی دچار خسارت در زلزله اخیر را انجام داده اند.
پنج زمین ‌لرزه 2.5 تا 5.2 ریشتری از صبح چهارشنبه 12 اردیبهشت تا بامداد دوشنبه 17 اردیبهشت امسال شهرهای یاسوج، سی سخت و چیتاب کهگیلویه و بویراحمد و کُمه استان اصفهان را لرزانده است.
32 هزار خانوار با جمعیتی افزون بر 78 هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد هستند که حدود 9 درصد جمعیت این استان را شامل می شود.
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.