هاشم یوسفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این حادثه در ساعت 17.22 دقیقه روز جممعه گذشته رخ داد که با تماس مردمی مبنی بر انفجار پیک نیک در یک واحد منزل مسکونی واقع در روستای چال بنیو شهرستان بویراحمد بلافاصله 2 تیم تخصصی از آتش نشانی یاسوج به محل حادثه اعزام شدند.
وی افزود: با تلاش امدادگران آتش نشانی 6 مصدوم عضو یک خانواده از درون منزل حادثه دیده به بیرون هدایت شدند و عملیات ایمن سازی منزل مسکونی نیز انجام گرفت.
یوسفی بیان کرد: این مصدومان تحویل اورژانس شده و به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انتقال یافتند.
روستای چال بنیو دهستان دشتروم از توابع شهرستان بویراحمد در 20 کیلومتری شهر یاسوج، مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز پیش از این گفته بود که در پی زلزله‌های اخیر یاسوج، روز جمعه 21 اردیبهشت 7 نفر در روستای سرآبتاوه این شهر با گاز زغال در چادر مسافرتی دچار مسمومیت شدند.
یک سال گذشته یک هزار و 112 مورد مسمومیت در حوزه‌های مختلف در مرکز فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده که 232 مورد آن مسمومیت با گاز منواکسید کربن بوده است.
براساس آمار پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد در سال 95 تعداد هشت نفر و سال 1394، 9 نفر در این استان به دلیل مسمومیت با گاز مونواکسید کربن جان خود را از دست دادند.
در هنگام گازگرفتگی نخستین اقدام برای امدادرسانی انتقال بیمار به هوای آزاد، سبک کردن لباس‌ها و گزارش به اورژانس است.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.