به گزارش ایرنا، ابراهیم فرزانه روز یکشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: نتایج بررسی و کارشناسی این واحدها نیز به معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد ارسال شده که قرار است با هماهنگی استاندار به هیات دولت برای تصمیم گیری نهایی ارائه شود.
وی بدون اشاره به میزان برآورد خسارت به این واحدهای مسکونی، گفت: با اعلام نهایی هیات دولت کار بازسازی و بهسازی این واحدهای مسکونی خسارت دیده توسط بیناد مسکن انقلاب اسلامی استان آغاز خواهد شد.
وی با بیان اینکه مردم و زلزله زدگان تا زمان تامین اعتبار و اعلام نهایی هیات وزیران حوصله کنند، تصریح کرد: مشکلی برای اعطای تسهیلات کم بهره به متقاضیان و خانواده های خسارت دیده وجود ندارد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد پیش تر به ایرنا گفته بود: بر پایه برآوردهای نخستین، زمین لرزه 5.2 ریشتری روز چهارشنبه هفته گذشته حدود 780 میلیارد ریال به شهرهای یاسوج و سی سخت در این استان آسیب رسانده است.
عزیز فیلی اظهار داشت: 500 میلیارد ریال از این میزان مربوط به ساختمان‌ های مسکونی شهری و روستایی است.
وی عنوان کرد: 280 میلیارد ریال نیز خسارت‌ وارد شده به زیرساخت ‌ها از جمله شامل شبکه‌های برق، آب، مخابرات، گاز و ساختمان‌ های دولتی مانند بیمارستان‌ها بوده است.
فیلی بیان کرد: میزان خسارت واحدهای مسکونی در اثر زمین لرزه بین 10 تا 30 درصد بوده است.
ساعت 8 و 38 دقیقه چهارشنبه 12 اردیبهشت امسال، زمین لرزه ‌ای به بزرگی 5.2 ریشتر شهر سی سخت در کهگیلویه و بویراحمد و شهرهای اطراف از جمله یاسوج را لرزاند.
کانون این زمین لرزه 10 کیلومتری شهر سی سخت، 19 کیلومتری یاسوج و 23 کیلومتری چیتاب در کهگیلویه و بویراحمد بود.
همچنین این زمین لرزه 133 نفر زخمی داشت.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین گفت: تهیه طرح هادی هم اینک در بیش از 100 درصد روستاهای بالای 20 خانوار و دارای شرایط این استان انجام شده است.
فرزانه ادامه داد: از مجموع یکهزار و 678 روستای دارای سکنه در استان 717 مورد بالای 20 خانوار جمعیت دارند که در همه این روستاها طرح هادی روستایی تهیه شده است.
وی تصریح کرد: از سال 93 تاکنون در 129 روستای بالای 20 خانوار این استان نیز طرح هادی اجرا شده است.
وی ابراز داشت: در این مدت همچنین بیش از 2 میلیون متر مکعب زیرسازی معابر روستایی و یک میلیون و 73 هزار مترمربع آسفالت در این روستاها انجام شده است.
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.