به گزارش ایرنا، غلامرضا تاجگردون روز دوشنبه در آئین اختتامیه المپیاد درون مدرسه‌ای گچساران اظهار داشت: دولت جمهوری اسلامی ایران و مجلس شورای اسلامی در چند سال گذشته تعامل خوبی برای اجرای طرح‌های ورزشی داشته اند که بخشی از پیامدهای آن در سال‌های آینده روشن می‌شود.
وی بیان کرد: اختصاص سهم قابل توجهی از بودجه عمومی کشور به ورزش‌های همگانی سبب تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه تمام ورزشی در کشور شده است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رونق ورزش‌های همگانی در سنین کودکی و نوجوانی تضمین کننده سلامت و نشاط اجتماعی است افزود: کاهش آسیب‌های اجتماعی و صرفه جویی در بودجه حوزه سلامت از حداقل مزایای اجرای المپیادهای ورزشی است.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد پیشتر گفته بود که 23 طرح ورزشی در گچساران با اعتباری بیش از 210 میلیاردو 203 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و اهدایی وزارت نفت در دست اجراست.
سید محمدتقی علوی افزود: ساخت پارک نفت با 35 میلیارد ریال، کمک به مجموعه استخر ورزشی بانوان با 40 میلیارد ریال، کمک به احداث زمین چمن مصنوعی در روستاهای پاکوه، جهاد آباد، پشه‌کان، چهار بیشه، به مبلغ 20 میلیارد ریال، احداث سالن ورزشی چند منظوره در روستاهای اسلام آباد با 10 میلیارد اعتبار و ساخت سالن ورزشی روستاهای سرآب‌ننیز و ناصر آباد با 20 میلیارد ریال اعتبار از مهمترین طرح‌های اهدایی وزارت نفت در گچساران است.
27 طرح ورزشی در دولت یازدهم در شهرستان‌های گچساران و باشت بهره برداری شده است.
مدیرآموزش و پرورش گچساران نیز در این آیین گفت: چهارمین المپیاد مدارس گچساران با شرکت هفت هزار نفر برگزار شد.
سید ظهیرالدین پورالحسینی افزود: این مسابقات با هدف ایجاد شور و نشاط بین دانش آموزان در مدارس گچساران برگزار شده است.
وی بیان کرد: المپیاد درون مدرسه‌ای در 18 رشته ورزشی از جمله والیبال، فوتبال، شطرنج، هندبال، تنیس روی میز، طناب زنی، حلقه زنی، دو و میدانی، بدمینتون و بازی‌های بومی و محلی برگزار شده است.
در پایان این آئین و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی از 150 نفر از ورزشکاران، مربیان و پیشکسوتان ورزشی گچساران تجلیل شد.
شهرستان گچساران 25 هزار دانش آموز دارد.
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.